Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på resultatet i de øvrige testene:

 

Game 1 - Car Chase - Low Detail        96.4  FPS

 

 

Game 1 - Car Chase - High Detail        35.7  FPS

 

 

Game 2 - Dragothic - Low Detail            89.1  FPS

 

 

Game 2 - Dragothic - High Detail          42.0  FPS

 

 

Game 3 - Lobby - Low Detail                91.4  FPS

 

 

Game 3 - Lobby - High Detail                42.8  FPS

 

 

Game 4 - Nature                                  No hardware support

 

Av en eller annen grunn har han dårligere enkeltvise resultater enn meg, men en totalscore som er ca. 17000 poeng høyere. Hmmmm......

Lenke til kommentar

Denne tråden er så lattelig lang og lattelig dårlig, at jeg ikke gidder å lese halvparten engang.

 

Alderen tilsier ikke om personen er fjortiss eller ikke. Fjortiss er en tillstand, noe som trådstarter burde vite, fordi han lider av "sykdommen" selv.

 

Å vise hvilke prosessorer som er best ved hjelp av 3Dmark er bare sinnsykt latterlig. Hvor dumme er dere egentelig? Det er så mange faktorer som er med i bildet, at 2000 poeng fra eller til ikke har noe med den faktiske ytelsen til maskinen å gjøre i det heletatt.

 

Har sett flere tester av P4 EE, og jeg er ikke akkurat imponert. Ytelsen i de fleste tester har økt minimalt fra en vanlig P4. Og prisforskjellen mellom EE og vanlig er til å grine av.

 

Hvis en prosessor skal testets, så test med MP3 koding osv osv. som de fleste sider tester med, ikke latterlige 3Dmark. Herregud, at det går ann. GROW UP!

Lenke til kommentar
Dessuten  ma du ha res i alle 4 game testene for i det hele tatt å få poeng

På den gamle maskinen min (P3 @ 500 MHz, Radeon VE, ca. 700 poeng i3DMark -01) fikk jeg poeng, selv om den ikke klarte å kjøre test 4: nature. Virker som om nature er en litt spesiell test, siden det ikke er high/low detail, og du får poeng selv om du ikke kjører den.

Lenke til kommentar
Dessuten  ma du ha res i alle 4 game testene for i det hele tatt å få poeng

På den gamle maskinen min (P3 @ 500 MHz, Radeon VE, ca. 700 poeng i3DMark -01) fikk jeg poeng, selv om den ikke klarte å kjøre test 4: nature. Virker som om nature er en litt spesiell test, siden det ikke er high/low detail, og du får poeng selv om du ikke kjører den.

Det er vel en DX8-test, er det ikke? Som nature i 2003 er DX9?

Lenke til kommentar
Dessuten  ma du ha res i alle 4 game testene for i det hele tatt å få poeng

På den gamle maskinen min (P3 @ 500 MHz, Radeon VE, ca. 700 poeng i3DMark -01) fikk jeg poeng, selv om den ikke klarte å kjøre test 4: nature. Virker som om nature er en litt spesiell test, siden det ikke er high/low detail, og du får poeng selv om du ikke kjører den.

Det er vel en DX8-test, er det ikke? Som nature i 2003 er DX9?

Tror de aller fleste testene i 3DMark -03 er DX9-tester, mens de aller fleste i -01 var for DX 7.1 (untatt nature, som var for DX8). Er ikke helt sikkert, tho.

Lenke til kommentar
til alle som sier at the best one (jeg) kunne droppet denne posten....

 

hvis det hadde vært amd xp som hadde banket p4 EE så hadde det stått med store bokstaver over HELE forumet. jeg ville derfor "ta igjen" med samme mynt.

 

dette taklet noen nervevrak av amd fans dårlig. vi intel eiere kan jo ikke snakke om deres hjertebarn A64, før dere begynner å sippe, og det er jeg grundig lei det.

 

som sagt: beklager en litt provoserende overskrift (topic), men det var nødvendig!

 

Og ikke kom og si at P4 EE ikke leder på 3DMark 2001/2003 fronten, for det gjør den!! Akkurat nå så er det en Intel rig som er verdens beste spillemaskin, og dere amd freaker kan klokke xpene deres til helv..., men dere tar den aldri igjen..

Hvem kan overgå dette. "Den beste" har talt. Takker for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
til alle som sier at the best one (jeg) kunne droppet denne posten....

 

hvis det hadde vært amd xp som hadde banket p4 EE så hadde det stått med store bokstaver over HELE forumet. jeg ville derfor "ta igjen" med samme mynt.

 

dette taklet noen nervevrak av amd fans dårlig. vi intel eiere kan jo ikke snakke om deres hjertebarn A64, før dere begynner å sippe, og det er jeg grundig lei det.

 

som sagt: beklager en litt provoserende overskrift (topic), men det var nødvendig!

 

Og ikke kom og si at P4 EE ikke leder på 3DMark 2001/2003 fronten, for det gjør den!! Akkurat nå så er det en Intel rig som er verdens beste spillemaskin, og dere amd freaker kan klokke xpene deres til helv..., men dere tar den aldri igjen..

 

Kanskje A64 på litt høyere klokk tar den igjen.. hvem vet?

 

Går å legger meg nå, orker ikke mere mas.. (selv om jeg stelte det istand.. :nice: )

Når ble det "nødvendig" å slenge dritt om den ene prosessorprodusenten fordi noen på forumet slenger dritt om den andre produsenten?

 

Nei...

Det er slike poster som denne som gjør at forumet aldri vil få tilbake sine glansdager uten så ******* mye drittslenging og faenskap. Du kan spare deg for uttalelser som "nervevrak av AMD fans". Det forsøpler så mye mer enn du aner.

 

Jeg venter spent på at mod skal stenge denne posten og la den DØ!

Lenke til kommentar
til alle som sier at the best one (jeg) kunne droppet denne posten....

 

hvis det hadde vært amd xp som hadde banket p4 EE så hadde det stått med store bokstaver over HELE forumet. jeg ville derfor "ta igjen" med samme mynt.

 

dette taklet noen nervevrak av amd fans dårlig. vi intel eiere kan jo ikke snakke om deres hjertebarn A64, før dere begynner å sippe, og det er jeg grundig lei det.

 

som sagt: beklager en litt provoserende overskrift (topic), men det var nødvendig!

 

Og ikke kom og si at P4 EE ikke leder på 3DMark 2001/2003 fronten, for det gjør den!! Akkurat nå så er det en Intel rig som er verdens beste spillemaskin, og dere amd freaker kan klokke xpene deres til helv..., men dere tar den aldri igjen..

 

Kanskje A64 på litt høyere klokk tar den igjen.. hvem vet?

 

Går å legger meg nå, orker ikke mere mas.. (selv om jeg stelte det istand.. :nice: )

Når ble det "nødvendig" å slenge dritt om den ene prosessorprodusenten fordi noen på forumet slenger dritt om den andre produsenten?

 

Nei...

Det er slike poster som denne som gjør at forumet aldri vil få tilbake sine glansdager uten så ******* mye drittslenging og faenskap. Du kan spare deg for uttalelser som "nervevrak av AMD fans". Det forsøpler så mye mer enn du aner.

 

Jeg venter spent på at mod skal stenge denne posten og la den DØ!

hvorfor ikke ta initiativ og få den stengt? bare å sende en mail til mod det da!

Lenke til kommentar

Jeg må bare få si at dette var en meget lærerik tråd! Det er aldeles hærlig å for engangs skyld se at alle kan holde en saklig tone, komme med fornuftige innspill og la egoet sitt tenke seg om før de poster.

 

Skulle ønske alle tråder hadde vært som denne!

 

Flott å se at de eldre forumbrukerne tar avstand fra tendensene man kan se fra enkelte smågutter rundt 10-12år, og hever seg over denne type oppførsel. Man lærer seg jo heldigvis å både uttrykke seg og oppføre seg med alderen. Dette smitter over på den yngre garde og fører til at forumet ikke har dumme tråder med usaklige påstander, dårlig argumentasjon og elendige emnefelt.

 

Unødvendig kanskje å kommentere syntaks og skrivefeil. (Ser at folk tar seg tid til å skrive forståelig og generelt med lite skrivefeil, slik at meningene deres kommer klart og tydelig frem)

 

Det er også godt å se at innspillene bygger på saklige kvalitetstester utført av seriøse mennesker med åpent sinn og totalt strippet for fan-boy tendenser.

 

(Hadde vært skuffende å f.eks se tester utført av intel-fanboys som argumentasjon fra intel-fanboys og like skuffende å se tester utført av amd-fanboys som argumentasjon fra amd-fanboys.)

 

Håper at alle som har lest denne innholdsrike tråden tar lærdom av dens meget gode innhold. Det er tråder som denne som får hardware-interesserte over hele verden til å ønske at de kunne norsk, slik at de også fikk ta del i diskusjonene og kunnskapsutvekslingene på hardware.no!

 

DrErling

 

glad i dere alle :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...