Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] '01 VW Passat 1.8T lugger ved gasspådrag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lager turboen din en ekstralyd når du girer ved hard akselerasjon, kvittrelyd?

Nei, ikke noen markant kvittrelyd. Men så er det også en automatkasse, så vet ikke om det kan ha noe å si hvorvidt den lyden vil komme når jeg girer vha tiptronicen?

 

Startet bilen, kjørte den rolig til den ble varm. Så fikk den ca 5000rpm i 2.gir, opp til 3.gir "manuelt" og det var først da jeg følte at den begynte å gå litt rart igjen(?).. Vanskelig å forklare... Men hører liksom at eksosen ikke høres ut som den pleier, nesten som at det kommer mer eksos/luft ut samtidig som den lugger.

 

Er det verdt å investere i nye plugger?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Har en Audi med samme motor, hadde slike problemer for noen år siden.

 

Det sitter en føler inn i luftmengde/massemåler som hadde fått en del dritt på seg. Denne ble renset godt og da gikk motoren fint igjen.

 

Men kan hende du har andre feil da..

 

:)

Lenke til kommentar

Har en Audi med samme motor, hadde slike problemer for noen år siden.

 

Det sitter en føler inn i luftmengde/massemåler som hadde fått en del dritt på seg. Denne ble renset godt og da gikk motoren fint igjen.

 

Men kan hende du har andre feil da..

 

:)

 

Luftmassemåleren, kan det være samme som oxygen sensor?

 

Ser det kan være en av årsakene i følge koden jeg fikk opp; http://www.obd-codes.com/p0304

Lenke til kommentar

Ja, har heldigvis det. Tar å prøver ut det i morgen.

 

Han NAF duden som henta meg forrige gang sjekka coilene mens motoren gikk. Løfta dem såvidt ut og hørte om det var forskjell på tenninga, og det var det den gangen. For risky å gjøre det sånn, eller bare bytte rundt på dem og kjøre til jeg får feilmelding igjen?

Lenke til kommentar

Du bør ikke løfte hele coilen, bare plugge de fra et kort øyeblikk. Dette er for å sjekke om de er døde. Om de fusker er det lurere å bytte om et par.

 

Når du kobler fra en coil skal turtallet duppe ned litt før det går opp til normalt. Når du kobler til igjen skal turtallet øke litt og så synke til normalt. Drar du opp hele coilen kan du skade coilen og muligens få deg en god karamell.

Lenke til kommentar

Du bør ikke løfte hele coilen, bare plugge de fra et kort øyeblikk. Dette er for å sjekke om de er døde. Om de fusker er det lurere å bytte om et par.

 

Når du kobler fra en coil skal turtallet duppe ned litt før det går opp til normalt. Når du kobler til igjen skal turtallet øke litt og så synke til normalt. Drar du opp hele coilen kan du skade coilen og muligens få deg en god karamell.

 

Så det at turtallet "dupper" litt når bilen går på tomgang nå, kan tyde på defekt coil da?

 

Skal sjekke det i morra.

 

 

..og muligens få deg en god karamell.

 

 

:grin:

 

Ja..

 

 

Lært på den harde måten? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...