Gå til innhold

Regner med rask suksess for Windows 10


Anbefalte innlegg

En ting som betyr noe , men som det ikke virker alle bryr seg om er innkjøringsfasen.

Når det kommer et nytt os så er det noe som springer av seg føttene for å få tak i det

 

Nå vet jeg ikke om det er for å bare taste det eller for bruke det fult ut

 

Når siste utgave er klar for massen så vil det alltid være noen ting som ikke er helt ferdig testet enda

Det kan være drivere som ikke er på plass enda eller drivere som er ustabile

Andre problemer som kan oppstå er at den gamle hardwaren ikke lenger er støttetett

eller at all programvaren må oppgraderes / byttes ut

 

Selv om man sier at at man vil bruke utstyret til det pensjoneres så er det alltid noen som presser på for å få alle til bruke siste nytt

Da er det også gjerne noe nytt i programmenee man må sette seg inn i

 

Mindretallet er jo interessert i bruke tid på konfigurere programmene hele tiden .

Folk vil ha noe som fungerer uten å måtte oppgradere hele tiden

Så har man en liten gruppe som aldri blir fornøyd

De vil ha oppgraderinger og endringer i et sett

 

Til dere for der tid til å gjøre noe annet en å om konfigurerer og tveake pcen hele tiden ?

 

Mulig du ikke har testet Windows 10 enda eller Windows 8.1 på din maskinvare?

Nå er det sånn at Windows er satt opp til å hente ned de siste filene som du trenger for å bruke maskinvaren din , i det siste har jeg hatt flere oppdateringer som har økt ytelsen noe på testversjonen av Windows 10 som jeg kjører på den bærbare pcen , det ser faktisk ut som at med over 2 millioner brukere som per dags dato tester Windows 10 så vil man kunne luke ut mange bugs...

 

Mange av brukerne som faktisk aktivt tester ut Windows 10 og deltar på MS sine fora vil trolig ta i bruk Oset da MS nå gjør stort sett store endringer basert på feedback fra brukerne og da sier det jo seg selv at når man imøtekommer det vi spør etter så øker sannsynligheten drastisk for at de samme brukerne går over permanent til 10.

 

De fleste jeg kjenner er positive til 10 , har noen dog som sliter med maskinvareproblemer , men dette er trolig pga at maskinene knapt kunne kjøre Windows 7 og har ikke blitt ordentlig oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det som det er noe som er misforstått her .

Har jeg vært uklar ?

 

Det jeg siktet til var de som hele tiden maser om at man må oppgradere til siste utgave for det skal være så bra

Mange av de som oppgraderer opplever det ikke som særlig bedre

I tilfelle w8 var metro noe som skilte folket om hva som var bra

 

Så har man de som ikke er interessert i å måtte oppgradere hele tiden .

De har en jobb å gjøre og vil da ikke bruke tid på å fikse på pcen

en oppgradering kan også medføre en solid hardware oppgradering

 

Innenfor den første gruppen har man de som for det meste de som bare er interessert i å bygge noe nytt , teste hvor god det fungerer og så starte på nytt

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Det blir sikkert greit, men jeg tror jeg venter litt for å se om det er alvorlige barnesykdommer som må fikses, som i Vista og 8.

Hvilke "alvorlige barnesykdommer" er det du tenker på?

 

Bl.a. at det å skru av en Winows 8 maskin er veldig lite intuitivt, at man måtte bruke modern UI settings etc. 8.1 fiksa alle mine problemer med 8. Vista var jo horribel med sin UAC og dårlig driver suport ved launch.

 

 

De tingene du nevner for Win8, var faktisk slik det var designet. At man ikke liker UI'et er ikke "barnesykdommer". Men jeg er enig med deg at det var endel ting som ble bedre med 8.1.

 

Problemet med Vista og UAC var først og fremst at man brukte programvare som var tilpasset XP. Dersom et program forsøker å skrive til en fil utenfor lokal profil (feks. en .ini fil rett på c:\windows) SKAL UAC'en slå til. Det er jo derfor den er der. Etterhvert som programvaren ble tilpasset og oppdatert til dette, så man UAC'en sjeldnere og sjeldnere, og da man kom til Win7 (som hadde tweaket UAC'en noe) så man det langt sjeldnere.

 

At driverne var dårlige er vi enige om. Microsoft byttet jo som kjent drivermodellen da de gikk fra XP til Vista, og svært mange hw-produsenter ble tatt på skikkelig på senga. Man så jo mange maskiner preinstallert med drivere som krasja Vista i hytt og gevær. I tillegg hadde de preinstallert programvare som ikke var tilpasset UAC (som nevnt over). Er egentlig ikke rart at Vista ble dårlig mottatt av folk. Er det Microsofts skyld at hw-produsentene bæsjer på leggen? Dersom man var så heldige å ha hw som var bra støtta, og installerte en ren Vista-kopi funka Vista bra.

 

Drivermodellen som ble tatt i bruk med Vista, brukes forresten i Win7, Win8/8.1 og Win10, og Win7 skryter jo folk opp i været.....

Lenke til kommentar

 

Hva konkret går man glipp av med å kjøre win7 på en "toppspecca PC"?

 

AtW

 

Full støtte av UEFI. Lett å bare høyreklikke på Windows-ikonet for å kunne gå til det viktigste i systemet, Hyper-V virtualisering osv. W8 er raskere enn W7. Masse godbiter

 

 

Som sagt, når det snakkes om en "topppeccet PC" så er det underforstått at vi snakker om ytelsesrelaterte ting. Som jeg ba om en konkretisering rundt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Det blir sikkert greit, men jeg tror jeg venter litt for å se om det er alvorlige barnesykdommer som må fikses, som i Vista og 8.

Hvilke "alvorlige barnesykdommer" er det du tenker på?

 

Bl.a. at det å skru av en Winows 8 maskin er veldig lite intuitivt, at man måtte bruke modern UI settings etc. 8.1 fiksa alle mine problemer med 8. Vista var jo horribel med sin UAC og dårlig driver suport ved launch.

 

 

De tingene du nevner for Win8, var faktisk slik det var designet. At man ikke liker UI'et er ikke "barnesykdommer". Men jeg er enig med deg at det var endel ting som ble bedre med 8.1.

 

Problemet med Vista og UAC var først og fremst at man brukte programvare som var tilpasset XP. Dersom et program forsøker å skrive til en fil utenfor lokal profil (feks. en .ini fil rett på c:\windows) SKAL UAC'en slå til. Det er jo derfor den er der. Etterhvert som programvaren ble tilpasset og oppdatert til dette, så man UAC'en sjeldnere og sjeldnere, og da man kom til Win7 (som hadde tweaket UAC'en noe) så man det langt sjeldnere.

 

At driverne var dårlige er vi enige om. Microsoft byttet jo som kjent drivermodellen da de gikk fra XP til Vista, og svært mange hw-produsenter ble tatt på skikkelig på senga. Man så jo mange maskiner preinstallert med drivere som krasja Vista i hytt og gevær. I tillegg hadde de preinstallert programvare som ikke var tilpasset UAC (som nevnt over). Er egentlig ikke rart at Vista ble dårlig mottatt av folk. Er det Microsofts skyld at hw-produsentene bæsjer på leggen? Dersom man var så heldige å ha hw som var bra støtta, og installerte en ren Vista-kopi funka Vista bra.

 

Drivermodellen som ble tatt i bruk med Vista, brukes forresten i Win7, Win8/8.1 og Win10, og Win7 skryter jo folk opp i været.....

 

Det kan være Microsoft sin skyld hvis de ikke lot HW produsenten få tid til lage skikkelige drivere før de skulle taes i bruk , ikke minst hvis infoen de trengte kom i 12 te time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det kan være Microsoft sin skyld hvis de ikke lot HW produsenten få tid til lage skikkelige drivere før de skulle taes i bruk , ikke minst hvis infoen de trengte kom i 12 te time.

 

Flott hvis du noen gang setter deg inn i ting før du kommer med meningene dine...

 

Det her jo skjedd flere ganger at når noen skulle lage noe så fikk de ikke alle nødvendig info når de egling burde

Lenke til kommentar

Ja, men ikke i dette tilfellet.

Utviklerprogrammet til Vista var tilgjengelig LENGE. Microsoft hadde tatt høyde for det nettopp fordi de endret drivermodellen.

 

Poenget mitt er at jeg har sett mange kommentarer av deg tatt rett ut av løse luften. Hva med å google i 2 minutter før du slenger ut kommentarer på ting du ikke kjenner til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men ikke i dette tilfellet.

Utviklerprogrammet til Vista var tilgjengelig LENGE. Microsoft hadde tatt høyde for det nettopp fordi de endret drivermodellen.

 

Poenget mitt er at jeg har sett mange kommentarer av deg tatt rett ut av løse luften. Hva med å google i 2 minutter før du slenger ut kommentarer på ting du ikke kjenner til?

 

Vet man ikke hva man skal lete etter så nytter det ikke søke etter info

 

Dessuten så skrev jeg "hvis de gjorde det " ikke at de gjorde det.

 

I noen tilfeller er man jo også uenige om hvor mye informasjon man burde ha

Lenke til kommentar

Vet man ikke hva man skal lete etter så nytter det ikke søke etter info

 

Dessuten så skrev jeg "hvis de gjorde det " ikke at de gjorde det.

 

I noen tilfeller er man jo også uenige om hvor mye informasjon man burde ha

 

 

Dette blir ren kverulering Elgen.

Det har aldri vært "mangel på informasjon" for de som utvikler maskinvare når det gjelder vista eller nyere versjoner av Windows , faktisk så er Microsoft flinke til å invitere på både foredrag , opplæring og kursing.

 

Nå fremstår du som en ren "Alt etter Windows 7" hater at jeg begynner å bli både irritert og forbauset over at du holder det gående i så og si samtlige artikler om Windows 10 / Microsoft. Kan du venligst holde deg til en tråd som er relevant for det du diskuterer isteden for å fortsette med å spre din "kunnskap" om emnet?

 

At en haug med utviklere rett og slett var late og avventet med å lage programvare / drivere for Vista fikk jo faktisk katastrofale følger for flere , Creative som hadde relativt ok, men fullstappet med bloatware drivere ,fikk jo masse pes for manglende driverstøtte for lydkortene sine på Vista / 7 (og ikke minst utallige blåskjermer på XP / Vista etc ) noe som trolig har bidratt til at de i dag er så og si fraværende på markedet der dedikerte lydkort nesten er en saga blott.

 

Dagens situasjon er langt bedre og man ser at de endringene som ble gjort i Kernelen til W8.1 nå trolig får utslag i mer ytelse og stabilitet på nyere versjoner av Windows , man har også gjort vesentlige endringer i sikkerheten som gjør at vi trolig vil nyte godt av sandkassemodusen til mange av appene uten at det påvirker de daglige gjøremålene våre.

Trolig må vi få over nettleserne fullstendig over i et skjermet område (i likhet med andre netttjenester ) for å minimisere så langt som mulig samtlige sårbarheter som per dags dato utnyttes (Flash player , Java osv osv ) men til syvende og sist ser det ut som at Microsoft (kanskje da jeg er usikker på om det blir ferdig til lansering av 10 ) har tatt flere grep som hever sikkerheten flere hakk over både 8.1 og 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg fremstår som hater windows etter w7 ( noe som er fullstendig feil, det er metro jeg hater ) så fremstår du som en som hater alle utgaver av windows , med unntak av den siste som du elskere helt til det kommer en ny utgave

 

jeg forsøker å holde meg til saken men i det siste er det blitt uklart hvilken versjon av windows som diskuteres

 

Før skulle alle hate Microsoft på grunn av IE. de som likte IE da var "idioter"

Nå skal liksom Microsoft vøre den ille uskyldige parten , da må man skylde på utviklerne

 

 

Nå driver jeg på hobby basis og programmerer lit , men bli lit uglesett fordi jeg bruker "feil" programmeringssprog

når jeg så søker informasjon om ett eller amet som har betydning for det jeg ønsker lage så er det tidvis vanskelig å finne riktig informasjon

 

En profesjonell programermer for logitch , creative ,samsung ,eller hva de nå heter alle må nødvendigvis føle det på samme måte til tider

 

joda Microsoft vil jo hevde at de har gitt alle nødvendig informasjon men jeg er slett ikke så sikker på / overbevist om at det alltid stemmer.

 

i tillegg så har man jo det at en hvilket som helst hardware skal passe samme med resten av hardwaren selv om det er forskjellige produsenter

programvaren ( inkludert driverer og spesial programmer ) skal jo passe sammen med operativsystemet uten at de går i veien for hverandre.

 

Min erfaring er at ikke alt fungere slik det burde

Et program som skulle la meg stille inn skjermen min ,kræsjet hele tiden da det ble brukt med XP

mens jeg har ikke funne noe som fungerer for windows 7 eller senere utgaver . noen påstår at det heller ikke er nødvendig

skjermen har dog bare en enste knapp , for slå den på eller av

 

Du vil utelukkende gi skylden på produsenten

 

Min erfaring er at det tar tid å lage programmer

I mellomtiden endres designet og man må begynne nesten helt på nytt

Så disse programmene ( også driverer og spesial programmene ) blir aldri ferdig

Da må de nødvendigvis også ha enkelt feil

 

Men etter noen år gidder produsenten ikke å fikle mer og man står der med en skjerm ( uten feil) eller annet hardware som ikke kan brukes sammen med pcen

Oppgraderer man ikke tidsnok så får man også tyn fra enkelte

Da kan man lure på om de vil spandere nytt hardware

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Det blir sikkert greit, men jeg tror jeg venter litt for å se om det er alvorlige barnesykdommer som må fikses, som i Vista og 8.

 

Det beste er nok å holde seg helt unna Micromyke Vinduer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...