Gå til innhold

ANMELDELSE: Alienware Alpha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel bare m-gpu inne i boksen der. Tragisk å spille med de synes jeg, de blir slitne utrolig fort. Ser ikke hvordan denne kan konkurrere med ps og xbox.

 

Er en custom GPU designet for Alphaen.

 

Når det gjelder m-gpuene så blir de fortere slitne pga de som oftest er å finne inni en supertynn laptop med latterlig dårlig kjøling.

Lenke til kommentar

Veiledende pris er 3800 kroner. Vi har lagt til informasjon om dette nå.

 

"tryggheten og komforten ved en nymotens stuekonsoll"

 

Konsoller er jo for det første ikke nymotes, de var jo gammel teknologi ved launch. Konsoll er på ingen måte mer komfortabel eller trygg. En PC kan plasseres i stua, og har native støtte for kontroller. Steam big picture kan du få på enhver PC. Det eneste som er med Alpha er litt på OS delen og at den er liten.

 

Hvordan er Alpha et kompromiss? Du har PC som er best, og så har du konsoll som på alle måter er objektivt dårligere, hvorfor kjøpe noe som er mellom best og dårligst, når du bare kan kjøpe det som er best?

 

PS3 og Xbox 360 var gode kjøp fordi de var sponset. De tjener penger på å selge ps4. Det betyr også at du lett får en PC til samme pris. Du kan gjøre så mye mer på en PC, samtidig som du kan gjøre alt en konsoll kan bare bedre. De er på ingen måte mer feilfrie eller enklere i bruk. PSN og Xbox Live går stadig ned, mens Valve sitter på kontorene sine og ler av at de går ned til så svake angrep. Det er og utrolig mye billigere med spill til PC. Veldig mye billigere.

 

Hvordan kan Xbox og Ps4 har en lysere fremtid enn denne? Jeg kan spille eldgamle spill på windows 10, xbox klarer ikke 1 år gamle spill...Forrige generasjon var godt specet. Denne generasjonen ble lansert som svake. De klarer jo ikke å følge med ved launch.

 

Her er en fullstendig godt forklart side med masse eksempler som klart viser det jeg har skrevet:

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/guide

Eneste grunnen til at konsoll fortsatt er en ting, er fordi Sony og Microsoft pusher det aggressivt med mye reklame og betalers devs for å ikke lage PC versjon. Selv om folk spiller mer League of Legends en alt av konsoll tilsammen.

Lenke til kommentar

 

Skal bi spennende å se om det går an å bygge en pc som kan hamle opp med ps4/xbone både i specs og pris. Ser ikke ut som denne klarer det dessverre.

 

http://pcpartpicker.com/p/y8WxNG

 

Det er kjent fakta at du kan bygge en bedre PC til samme pris av en konsoll. Konsoll lever bare fordi folk tror det er bedre, i virkeligheten har konsoll ingen fordeler.

Tja.. med låste speccs så er konsoll lettere å utvikle/debugge til og man får ofte spill mer optimalisert. En liten stund etter release av en ny generasjon er faktisk konsoller kraftige og preseterer godt i forhold til den latterlig lave prisklassen de stiller i.

Lenke til kommentar

 

 

Skal bi spennende å se om det går an å bygge en pc som kan hamle opp med ps4/xbone både i specs og pris. Ser ikke ut som denne klarer det dessverre.

http://pcpartpicker.com/p/y8WxNG

 

Det er kjent fakta at du kan bygge en bedre PC til samme pris av en konsoll. Konsoll lever bare fordi folk tror det er bedre, i virkeligheten har konsoll ingen fordeler.

Tja.. med låste speccs så er konsoll lettere å utvikle/debugge til og man får ofte spill mer optimalisert. En liten stund etter release av en ny generasjon er faktisk konsoller kraftige og preseterer godt i forhold til den latterlig lave prisklassen de stiller i.

 

 

Listen viser godt at de ikke er kraftige i forhold til prisklassen de stiller i. PS3 var. Xbox 360 var. Det er det som er nytt med den nye generasjonen. Den eneste fordelen konsoll hadde var at de var billigere. Det stemmer ikke lenger, ikke ved launch, ikke nå. Hvis du begynner å kjøpe spill så blir PC utrolig mye rimeligere. Du kan kjøpe spill til halve prisen, og 25% hvis du kjøper på Steam salg eller humble bundle.

 

Optimaliseringen er og noe som ikke er der lengre. Xbox og Ps4 bruker PC deler. Før brukte de custom CPU arkitektur, men de bruker nå x86. Den fancy RAMen til Xbox One kan du finne i en Gameboy Advance. Konsoll vil derfor ikke nyte godt av noe særlig optimalisering ovenfor PC. Så disse argumentene er ikke lengre sanne for den nye generasjonen. Det vil si at den eneste grunnen il å kjøpe dem har falt bort.

Lenke til kommentar

Vil denne kunne klare kjøre alt av emulatorer? (Hovedsakling Amiga, C64, MAME, PS1 osv?)

 

Har lenge vært ute etter en pc i pen innpakning som jeg kan ha i mediabenken i stua som jeg lett kan koble X-Arcade joysticken min til ved behov.

Den kjører Win 8, dvs den kan kjøre alt en annen PC også kan kjøre. Det som er bra med PC, du kan gjøre alt du vil på den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skal bi spennende å se om det går an å bygge en pc som kan hamle opp med ps4/xbone både i specs og pris. Ser ikke ut som denne klarer det dessverre.

http://pcpartpicker.com/p/y8WxNG

 

Det er kjent fakta at du kan bygge en bedre PC til samme pris av en konsoll. Konsoll lever bare fordi folk tror det er bedre, i virkeligheten har konsoll ingen fordeler.

Tja.. med låste speccs så er konsoll lettere å utvikle/debugge til og man får ofte spill mer optimalisert. En liten stund etter release av en ny generasjon er faktisk konsoller kraftige og preseterer godt i forhold til den latterlig lave prisklassen de stiller i.

 

 

Listen viser godt at de ikke er kraftige i forhold til prisklassen de stiller i. PS3 var. Xbox 360 var. Det er det som er nytt med den nye generasjonen. Den eneste fordelen konsoll hadde var at de var billigere. Det stemmer ikke lenger, ikke ved launch, ikke nå. Hvis du begynner å kjøpe spill så blir PC utrolig mye rimeligere. Du kan kjøpe spill til halve prisen, og 25% hvis du kjøper på Steam salg eller humble bundle.

 

Optimaliseringen er og noe som ikke er der lengre. Xbox og Ps4 bruker PC deler. Før brukte de custom CPU arkitektur, men de bruker nå x86. Den fancy RAMen til Xbox One kan du finne i en Gameboy Advance. Konsoll vil derfor ikke nyte godt av noe særlig optimalisering ovenfor PC. Så disse argumentene er ikke lengre sanne for den nye generasjonen. Det vil si at den eneste grunnen il å kjøpe dem har falt bort.

 

 

OI, googlet litt kommet fram til at det du sier er korrekt :D Jaja, har ikke eid konsoll siden PS2. #PCMasterRace

 

Fordelen er der fortsatt for folk som ikke klarer å bygge og sette opp en datamaskin for akkurat dette formålet selv har det mye enklere med å kjøpe en plugn'play boks.

 

Men ja, når også den fordelen faller bort (steammachines) så vil det slå hardt ut på konsollmarkedet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skal bi spennende å se om det går an å bygge en pc som kan hamle opp med ps4/xbone både i specs og pris. Ser ikke ut som denne klarer det dessverre.

http://pcpartpicker.com/p/y8WxNG

 

Det er kjent fakta at du kan bygge en bedre PC til samme pris av en konsoll. Konsoll lever bare fordi folk tror det er bedre, i virkeligheten har konsoll ingen fordeler.

Tja.. med låste speccs så er konsoll lettere å utvikle/debugge til og man får ofte spill mer optimalisert. En liten stund etter release av en ny generasjon er faktisk konsoller kraftige og preseterer godt i forhold til den latterlig lave prisklassen de stiller i.

Listen viser godt at de ikke er kraftige i forhold til prisklassen de stiller i. PS3 var. Xbox 360 var. Det er det som er nytt med den nye generasjonen. Den eneste fordelen konsoll hadde var at de var billigere. Det stemmer ikke lenger, ikke ved launch, ikke nå. Hvis du begynner å kjøpe spill så blir PC utrolig mye rimeligere. Du kan kjøpe spill til halve prisen, og 25% hvis du kjøper på Steam salg eller humble bundle.

 

Optimaliseringen er og noe som ikke er der lengre. Xbox og Ps4 bruker PC deler. Før brukte de custom CPU arkitektur, men de bruker nå x86. Den fancy RAMen til Xbox One kan du finne i en Gameboy Advance. Konsoll vil derfor ikke nyte godt av noe særlig optimalisering ovenfor PC. Så disse argumentene er ikke lengre sanne for den nye generasjonen. Det vil si at den eneste grunnen il å kjøpe dem har falt bort.

Den listen mangler både frakt, toll, skjerm, mus, tastatur..... Hadde sett dumt ut med en PC pult med kun en desktop på. Funker særdeles dårlig til spilling må eg si.

Konsollene er fremdeles svinbillig i forhold til en grei PC til spillbruk. Har forsøkt å sette sammen en PC for en kompis som ville prøve seg på PC spilling. Er pokker meg ikke lett å lage en brukenes PC som kjører dagens PC spill på akseptabelt nivå for 3500kroner. Ihvertfall når man må kjøpe skjerm, tastatur og mus i tillegg. Hans PC endte opp på rundt 5000 kroner men siden den gang har han spyttet i noen tusenlapper til for et bedre skjermkort.

Og jo optimaliseringen til en konsoll er selvsagt 1000 ganger bedre enn til PC.

Du har XBONE og PS4 som har samme hardware så å si og det kommer ikke til å forandre seg på noen år. Mens en gjennomsnittelig PC"gamer" (Hater det ordet) forandrer PCen sin ihvertfall en gang i året og det finnes et drøss av forskjellige komponenter som ofte ikke er 100% kompatible med hverandre når man snakker om ytelse. Selv så spiller eg på begge sider av gjerdet (PS3 altså) og fremdeles så storkoser eg med stort sett med den eldgamle konsollen mens eg river meg i håret pga enten en pissdårlig driver update eller dårlig optimalisering pga en ræva utgiver.

 

Men er enig med spillprisene. Prisene for et PS3 spill tilogmed er latterlig høy. 500kroner for et nytt PS3 spill idag. *Fnis

 

BTW, PCMasterrace folket er det mest blærete folkeslaget eg noensinne har vært borti....

Måtte få det ut :p

 

P.S Er PS4 som har fancy RAM å ikke XBONE ;)

Endret av Clydeyp0o
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skal bi spennende å se om det går an å bygge en pc som kan hamle opp med ps4/xbone både i specs og pris. Ser ikke ut som denne klarer det dessverre.

http://pcpartpicker.com/p/y8WxNG

 

Det er kjent fakta at du kan bygge en bedre PC til samme pris av en konsoll. Konsoll lever bare fordi folk tror det er bedre, i virkeligheten har konsoll ingen fordeler.

Tja.. med låste speccs så er konsoll lettere å utvikle/debugge til og man får ofte spill mer optimalisert. En liten stund etter release av en ny generasjon er faktisk konsoller kraftige og preseterer godt i forhold til den latterlig lave prisklassen de stiller i.

Listen viser godt at de ikke er kraftige i forhold til prisklassen de stiller i. PS3 var. Xbox 360 var. Det er det som er nytt med den nye generasjonen. Den eneste fordelen konsoll hadde var at de var billigere. Det stemmer ikke lenger, ikke ved launch, ikke nå. Hvis du begynner å kjøpe spill så blir PC utrolig mye rimeligere. Du kan kjøpe spill til halve prisen, og 25% hvis du kjøper på Steam salg eller humble bundle.

 

Optimaliseringen er og noe som ikke er der lengre. Xbox og Ps4 bruker PC deler. Før brukte de custom CPU arkitektur, men de bruker nå x86. Den fancy RAMen til Xbox One kan du finne i en Gameboy Advance. Konsoll vil derfor ikke nyte godt av noe særlig optimalisering ovenfor PC. Så disse argumentene er ikke lengre sanne for den nye generasjonen. Det vil si at den eneste grunnen il å kjøpe dem har falt bort.

Den listen mangler både frakt, toll, skjerm, mus, tastatur..... Hadde sett dumt ut med en PC pult med kun en desktop på. Funker særdeles dårlig til spilling må eg si.

Konsollene er fremdeles svinbillig i forhold til en grei PC til spillbruk. Har forsøkt å sette sammen en PC for en kompis som ville prøve seg på PC spilling. Er pokker meg ikke lett å lage en brukenes PC som kjører dagens PC spill på akseptabelt nivå for 3500kroner. Ihvertfall når man må kjøpe skjerm, tastatur og mus i tillegg. Hans PC endte opp på rundt 5000 kroner men siden den gang har han spyttet i noen tusenlapper til for et bedre skjermkort.

Og jo optimaliseringen til en konsoll er selvsagt 1000 ganger bedre enn til PC.

Du har XBONE og PS4 som har samme hardware så å si og det kommer ikke til å forandre seg på noen år. Mens en gjennomsnittelig PC"gamer" (Hater det ordet) forandrer PCen sin ihvertfall en gang i året og det finnes et drøss av forskjellige komponenter som ofte ikke er 100% kompatible med hverandre når man snakker om ytelse. Selv så spiller eg på begge sider av gjerdet (PS3 altså) og fremdeles så storkoser eg med stort sett med den eldgamle konsollen mens eg river meg i håret pga enten en pissdårlig driver update eller dårlig optimalisering pga en ræva utgiver.

 

Men er enig med spillprisene. Prisene for et PS3 spill tilogmed er latterlig høy. 500kroner for et nytt PS3 spill idag. *Fnis

 

BTW, PCMasterrace folket er det mest blærete folkeslaget eg noensinne har vært borti....

Måtte få det ut :p

 

P.S Er PS4 som har fancy RAM å ikke XBONE ;)

Så du forteller meg at PS 4 kommer med skjerm? PS 4 koster vel heller ikke noe i frakt? Du vil jo kjøpe de samme delene, bare i en nettbutikk som selger til Norge, akkurat som med PS 4, så toll vil jo ikke være et problem. Ellers kan du jo kjøpe mus og tastatur for 100-200 kr.

 

Jeg har gitt deg konkret bevis på at konsoll ikke er billigere, likevel sier du det er...? Du kan se på lista, og hvis du går på /r/pcmr så ser du og tydelig bevis på at den yter bedre. De bruker begge samme type HW, det er ingen måte konsoll er magisk bedre på.

 

Optimaliseringen på konsoll er kanskje marginalt bedre. Denne misoppfatningen stammer fra ps3 alderen hvor de brukte en nokså ukjent arkitektur. Det gjør de ikke lengre, og optimalisering av x86 har kommet veldig langt. Dette er altså en stort sett ikke faktor. Hvis du ikke har sett det gir jo også NVIDIA og AMD drivere ganske gode forbedringer til PC, de samme forbedringene gir også AMD til konsoll, siden de bruke en helt vanlig GPU.

 

En gjennomsnittlig PC gamer forandrer absolutt ikke PC-deler hvert år. En poll på pcmr viser klart at dette ikke er tilfelle for entusiaster engang. Det er heller ikke noe galt i å endre på PCen sin. Du har valget. Du kan la den stå urørt i 7 år, eller du kan endre på den hvert år. En PC trenger ikke årlig oppgradering. Det gir absolutt ikke mening. PS4 bruker deler som PC også gjør. Bare at de bruker billigere deler enn de fleste PCer. AI tillegg har PCer stort sett bedre kjøling, så en PC vil heller vare lengre.

 

Det finnes ikke deler som ikke fungerer så bra med andre deler. Det finnes deler som fysisk passer inn i PCen din (altså riktig CPU socket f. eks) ellers så gjør de ikke det. Har ingen ide hvor du finner på alle disse tingene? Alle PC-deler som du kan sette sammen, funger 100% sammen med hverandre gjennom DirectX, Microsoft er jo veldig stolte av sin directX til Xbox OG PC. Så jeg forstår virkelig virkelig ikke.

 

Apple lik HW hvert år? ...... Så du prøver å si at hvis du kjøper Apple så kjøper du en utdatert mobil..... Det er sant at de er litt sene med å implementere teknologi, men lik HW har de på ingen måte. Hver gang ny iPhone kommer er det problemer med at alle apps må oppdateres pga ny oppløsning. Dette var så stort problem at iPhone 6 plus har blitt trukket i flere tester. Det er absolutt ikke et mareritt å utvikle til android. Du trenger ikke å ta stilling til den enkeltes HW. Dette er jo 2014. Det samme gjelder for PC. Du koder mot DirectX, altså mot en ting. Akkurat som konsoll.

 

Jeg forstår heller ikke hvordan du på noen måte har masse dårlige drivere. Jeg har GeForce experience, oppdaterer drivere automatisk på samme måte som konsoll gjør. Bare med mye høyere download speed. Aldri problemer med drivere. Å ha problemer med drivere er sjeldent, og det skjer ikke ofte. Problemer med PS3 har jeg hatt derimot...

 

At noen utviklere som Ubisoft f. eks lanserer elendige spill er jo absolutt sant. Det var elendig for konsoll, og forferdelig til PC. De blir jo betalt for det, som er en veldig god grunn til å ikke støtte konsoll. PC har uansett så utrolig mange gode exclusives og spill at det ikke er et godt argument. Alle spill untatt elendige porta spill fra betalte tripple A utviklere har god PC optimalisering. League of Legends blir jo spilt mer enn alt konsoll tilsammen, og det finnes ikke engagn på konsoll.

 

500kr. 500 kr. BILLIG? Virker absolutt som du ikke har besøkt Steam. 500 kr er på ingen måte billig. Spill koster 500 kr bare de første månedene på steam. Det er og utelukkende Ubisoft/EA spill som går for det. Søk på internet. PC spill er helt ærlig så utrolig mye billigere.

 

PCMR folk er absolutt ikke blærete. Hvis du har møtt på folk som er det, så er de ikke PCMR, de er bare noen som utgir seg for det. Det går jo ikke an å dele ut Internet sertifikat og kontrollere hva folk sier. Folk som er elitist og blærete regnes som verre enn console pheasants. Nettopp fordi de ødelegger rykte. Det handler om å opplyse, ikke bevise at du er bedre enn dem eller lignende. Grunnen til at pcmr vil at folk skal kjøpe PC, er slik at konsoller og alt den negative innvirkningen de har på spillmarkedet skal forsvinne.

 

PS4 har ikke fancy RAM, den bruker bare VRAM (GDDR 5) til alt, istedenfor å bruke vanlig RAM (DDR3) til alt som xbox. GDDR5 er bedre for GPU, men gir CPU lavere ytelse. DDR3 gir fordeler til CPU, men ulemper til GPU. Selvfølgelig bruker PC RAM til CPU og VRAM til GPU. Xbox har noe de kaller (ESRAM eller noe sånt). Når utviklerne får litt tid skal visst denne gi så mye fordeler at de skal utkonkurrere PS4. Dette er den RAMen du og finner i Gameboy Advance...Revolusjonerende. Virkelig Next Gen. Like Next gen som 900p @30 fps, mens verden går mot 4K@60 fps......

Endret av TKongen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...