Gå til innhold

30 tusen i gjeld på bolig. hjelp


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg helt siden i sommer har prøvd å komme meg i jobb. Jeg klarte dette endelig i november, men på den tiden har det samlet seg opp penger til bolig som jeg ikke har betalt. Dette er nå kommet på 30-tusen kroner.

I løpet av sensommer/høst overlevde jeg på 400 kroner, og det er jo en prestasjon i seg selv dvs. 4 mnd uten noen penger (utrolig hva man får ut av litt pant). Uansett, så tjener jeg nå rundt 10 tusen i mnd, men jeg har en frist på rundt 14 dager å betale tilbake hele beløpet. Er det mulig å få noe hjelp med dette fra f.eks NAV, og om mulig ta opp et lite lån hos min egen bank?

Er relativt ung og uerfaren, så all hjelp blir satt stor pris på :)

Endret av Guttenmedraken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte å overleve for 400 kroner hele perioden faktisk, og det er Ikke noe jeg vil oppleve igjen med det første.

I forhold til at det er 30 tusen, så går det jo for meg å betale 7500 hver mnd i 4 måneder. Jeg har ingen formue akkurat, men vet ikke om det er relevant for et forbrukslån eller ikke? Vet du eventuelt hvordan rentene på et slikt lån er?

Ja, på min nåværende jobb tjener jeg ca. 10k i mnd.

Endret av Guttenmedraken
Lenke til kommentar

Hvem er kreditor? Ta kontakt og forklar situasjonen. Si du ikke eier nåla i veggen (det går jeg ut i fra du ikke gjør) og at det dermed ikke lar seg gjøre å betale noe raskere uansett, og at du er villig til å betale høyere månedlig beløp enn de ville fått via utleggstrekk dersom de lar være å gå til namsmannen. Sett opp et budsjett som viser at det er mulig.

Lenke til kommentar

Klarte å overleve for 400 kroner hele perioden faktisk, og det er Ikke noe jeg vil oppleve igjen med det første.

 

I forhold til at det er 30 tusen, så går det jo for meg å betale 7500 hver mnd i 4 måneder. Jeg har ingen formue akkurat, men vet ikke om det er relevant for et forbrukslån eller ikke? Vet du eventuelt hvordan rentene på et slikt lån er?

 

Ja, på min nåværende jobb tjener jeg ca. 10k i mnd.

Det ville jo være veldig dumt å ta forbrukslån, betale nåværende gjeld, og så betale 7500 på det hver mnd.

Husk at fremtidige månedsbeløp fortsatt må betales til utleier, så med mindre månedsleien din er lavere enn 2500 kroner vil du jo igjen gå i minus.

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor gikk du ikke til NAV i første omgang? Har man ikke krav på en form for arbeidsledighetstrygd/arbeidsavklaringspenger eller tilsvarende i landet?

Og leier du eller eier du bolig? Hvis du eier er nok banken ganske fleksibel, men en utleier kan være noe mindre forståelsesfull...

Jeg gikk til NAV tidligere i høst og forklarte situasjonen, men pga at jeg hadde vært student inntil i sommer, så gikk det visst ikke å få støtte derfra. Jeg leide inntil i januar, men etter det ble kontrakten avsluttet.

 

 

 

Det ville jo være veldig dumt å ta forbrukslån, betale nåværende gjeld, og så betale 7500 på det hver mnd.

Husk at fremtidige månedsbeløp fortsatt må betales til utleier, så med mindre månedsleien din er lavere enn 2500 kroner vil du jo igjen gå i minus.

Jeg bor for øyeblikket med en god venn som lar meg bli til leia er betalt. utgiftene for bolig i øyeblikket er ingenting, så det eneste jeg må få gjort er å betale tilbake de 30-tusen så raskt som mulig.

 

Forbrukslån høres ikke så smart ut, nei.

 

 

 

 

Hvem er kreditor? Ta kontakt og forklar situasjonen. Si du ikke eier nåla i veggen (det går jeg ut i fra du ikke gjør) og at det dermed ikke lar seg gjøre å betale noe raskere uansett, og at du er villig til å betale høyere månedlig beløp enn de ville fått via utleggstrekk dersom de lar være å gå til namsmannen. Sett opp et budsjett som viser at det er mulig.

Saken har allerede gått til namsmannen, og jeg venter for øyeblikket på det endelige oppgjøret. Når jeg snakket med leietager, så sa de 14 dager, men jeg har inntil videre ikke fått det endelige oppgjøret.

 

DU har rett i at jeg ikke har noe på konto for øyeblikket, og det er jo i utgangspunkt umulig for meg å betale pengene så raskt som de vil ha det.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...