Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Føler [H] leverer ubekreftede rykter som fakta i den artikkelen. Kan vi ikke bare vente å se hvordan de vil yte før det blir påstått det ene eller det andre om ytelsen?

 

 

What HardOCP knows from sources inside and outside the company, AMD has a problem on its hands, as both these products have come up significantly short of where these were supposed to land.

 

 

Hvilke kilder?  Osv, osv.

 

Så du føler at man på generell basis ikke bør gå ut med negativ informasjon da, eller?  Mye bedre å bare holde kjeft for ikke å risikere å gjøre noen sinte, sure eller vonbråtne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Føler [H] leverer ubekreftede rykter som fakta i den artikkelen. Kan vi ikke bare vente å se hvordan de vil yte før det blir påstått det ene eller det andre om ytelsen?

 

 

 

What HardOCP knows from sources inside and outside the company, AMD has a problem on its hands, as both these products have come up significantly short of where these were supposed to land.

 

 

 

Hvilke kilder?  Osv, osv.

 

Så du føler at man på generell basis ikke bør gå ut med negativ informasjon da, eller?  Mye bedre å bare holde kjeft for ikke å risikere å gjøre noen sinte, sure eller vonbråtne?

Absolutt ikke det jeg sier, men det er måten det blir lagt frem på som for meg virker useriøs fra Kyles side.

Du må gjerne trekke dine konklusjoner om hva jeg mener, men det får stå på din kappe. Hvis du leser en gang til hva jeg har skrevet, så regner jeg med du vil se hva jeg faktisk mener om den artikkelen du henviser til. Jeg har aldri påstått at vi aldri skal lese negative ting, men jeg synes vi skal ta det med like stor klype salt som det positive som skrives og presentere det på likt grunnlag.

 

Hvis vi allerede har en formening om en ting, så er det naturlig å legge mer vekt på de fakta/rykter som er med på å bekrefte det vi selv mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbake til sporet?

 

Vi kommer trolig til å få høre mye negativt fremover til Amd kommer med sin lansering, hva som stemmer og hva som ikke stemmer blir vanskelig å spå ,men noe må man jo gjøre for å rettferdiggjøre alle pengene man brukte på 1080 kortet man nettopp kjøpte...

-Dustemodus over...

 

Jeg tror faktisk at det beste er å ta det meste med en klype salt og heller være avventende , jeg likte hva Nvidia har å by på denne gangen , men så spørs det om Amd har bæsjet på leggen denne gangen og gruser sitt eget selskap eller om de faktisk er inne på noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har aldri påstått at vi aldri skal lese negative ting, men jeg synes vi skal ta det med like stor klype salt som det positive som skrives og presentere det på likt grunnlag.

 

Hvis vi allerede har en formening om en ting, så er det naturlig å legge mer vekt på de fakta/rykter som er med på å bekrefte det vi selv mener.

 

 

Der er vi helt enige.  På den annen side kan man ikke se bort fra ting man allerede vet eller har hørt og når man for eksempel vet at AMD forsøkte å bestikke Kyle med et gratis opphold i LA (tror jeg det var) for ham og kona hvis han ville trekke artikkelen om Roy Taylor, så spiller selvsagt også det en rolle.  Det som imidlertid er langt det viktigste akkurat her (og selvsagt også generelt) er hvem som har vist integritet og vært konsistent over tid - og der stiller ikke AMD særlig sterkt i sammenligning med Kyle.

 

Edit: jeg har ellers ikke handlet 1080 og kommer heller ikke til å gjøre det, ref. Malvado i innlegget ovenfor.  Jeg *håper* at mitt neste kort blir et Vega, men antar at det blir et 1080 Ti.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri påstått at vi aldri skal lese negative ting, men jeg synes vi skal ta det med like stor klype salt som det positive som skrives og presentere det på likt grunnlag.

 

Hvis vi allerede har en formening om en ting, så er det naturlig å legge mer vekt på de fakta/rykter som er med på å bekrefte det vi selv mener.

 

 

Der er vi helt enige.  På den annen side kan man ikke se bort fra ting man allerede vet eller har hørt og når man for eksempel vet at AMD forsøkte å bestikke Kyle med et gratis opphold i LA (tror jeg det var) for ham og kona hvis han ville trekke artikkelen om Roy Taylor, så spiller selvsagt også det en rolle.  Det som imidlertid er langt det viktigste akkurat her (og selvsagt også generelt) er hvem som har vist integritet og vært konsistent over tid - og der stiller ikke AMD særlig sterkt i sammenligning med Kyle.

 

Edit: jeg har ellers ikke handlet 1080 og kommer heller ikke til å gjøre det, ref. Malvado i innlegget ovenfor.  Jeg *håper* at mitt neste kort blir et Vega, men antar at det blir et 1080 Ti.

 

 

Den humoristiske delen var ikke ment deg, kun en generell tanke om hva som kommer til å skje fremover da jeg tipper at en del føler at de brukte for mye penger på et skjermkort og ønsker helst ikke at det kommer noe bedre.

 

Uansett så er det en konflikt mellom  [H] og Amd og vi vet jo egentlig ikke hvem vi skal stole helt på , Amd har ikke rent rulleblad og selv om vedkommende som står bak websiden ser ut som en legit person er sidene kjent for å slette negative poster om artiklene og mye mer.

 

Personlig har jeg sluttet helt å lese H men av en helt annen grunn, den svarte bakgrunnen med hvit tekst er svært problematisk for meg å lese og jeg ender opp med linjesyn etter bare et minutt. Har ikke fått til å endre på dette.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Firefox så finnes det i alle fall en extension som gir deg mulighet til å gå bananas med bakgrunnsfarger og denslags, men jeg husker dessverre ikke navnet.

 

Forøvrig er det meg likegyldig hva folk synes om [H] og Kyle, han er verken en nabo eller nær venn.  Imidlertid blir jeg lettere irritert av blodferske AMD fanbois som slakter ham som en AMD-hater fordi de ble født i går og ikke er klar over at knapt noen har vært så entusiastiske på ATI/AMDs vegne opp gjennom årene som ham.  Man behøver ikke gå lengre tilbake enn til 2013 (?) da han sto på scenen når AMD lanserte Hawaii.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Firefox så finnes det i alle fall en extension som gir deg mulighet til å gå bananas med bakgrunnsfarger og denslags, men jeg husker dessverre ikke navnet.

 

Forøvrig er det meg likegyldig hva folk synes om [H] og Kyle, han er verken en nabo eller nær venn.  Imidlertid blir jeg lettere irritert av blodferske AMD fanbois som slakter ham som en AMD-hater fordi de ble født i går og ikke er klar over at knapt noen har vært så entusiastiske på ATI/AMDs vegne opp gjennom årene som ham.  Man behøver ikke gå lengre tilbake enn til 2013 (?) da han sto på scenen når AMD lanserte Hawaii.

 

Folk kan også endre seg radikalt , er bare å tråkke litt i salaten på feil tidspunkt og du har en hater for livet.

Fikset forresten problemet via en extension så kan lese H litt mer nå.

 

En ting er sant, AMD har mye de må jobbe med og vi vet ikke om de kommende 2 årene vil være de siste til selskapet slik vi kjenner det , så vi får håpe at alt går bra med mindre vi ønsker at det blir monopol på markedet så og si...

Lenke til kommentar

 Imidlertid blir jeg lettere irritert av blodferske AMD fanbois som slakter ham som en AMD-hater fordi de ble født i går 

 

og du kaller meg useriøs....

 

Jeg var klar for å legge diskusjonen død men du klarte ikke dy deg og måtte komme med et siste stikk i form av fanboyanklager og annet oppgulp. Lykke til videre, jeg har bedre ting å gjøre enn å bruke energi på slikt tøys.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et monopol er definitivt det siste vi trenger, men AMDs død behøver slett ikke være en dårlig ting hvis noen med penger på bok og vett i huet tar over bissnissen.  En skjermkort-divisjon drevet av Samsung eller Intel for eksempel, gitt at de faktisk er interessert, ville være laaangt å foretrekke fremfor flere år med et AMD vaklende på kanten av stupet.

 

Edit: Apox: jepp.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Alternativ 1 med andre ord.  Greit å vite.  Ellers synes jeg artikkelen du nevner var helt på sin plass, ganske enkelt fordi jeg synes det er svært interessant å få vite hvordan produsentene behandler folk som ikke føler for å pisse dem opp etter ryggen.

 

Det er nå en viss vesensforskjell på å pisse oppetter ryggen, og i brønnen. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 ute.
 

 

Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Highlights

  • Support for:
    • Mirror's Edge Catalyst™
    • Paragon™
  • New AMD Crossfire profile available for:
    • Dark Souls III™

Fixed Issues

  • Display flickering or corruption may be experienced when playing videos in a web browser.
  • DiRT Rally™ may experience poor performance on some tracks with rainy/night scenes.
  • The HDMI® display scaling options in Radeon Settings may be missing when the display is set to an interlaced resolution.
  • The AMD Crossfire™ technology mode options in Radeon Settings may not take effect on Origin or Uplay applications.
  • Fallout™ 4 may experience flickering in AMD Crossfire™ technology mode for some game textures.
  • Flickering on Oculus Rift™ headsets may be experienced when multiple displays are connected with differing resolutions.
  • Radeon Settings additional settings page may fail to open after performing a Windows Update and then installing the latest Radeon Software Crimson Edition.
Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

 

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 ute.

 

 

Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Highlights

  • Support for:
    • Mirror's Edge Catalyst™
    • Paragon™
  • New AMD Crossfire profile available for:
    • Dark Souls III™

Fixed Issues

  • Display flickering or corruption may be experienced when playing videos in a web browser.
  • DiRT Rally™ may experience poor performance on some tracks with rainy/night scenes.
  • The HDMI® display scaling options in Radeon Settings may be missing when the display is set to an interlaced resolution.
  • The AMD Crossfire™ technology mode options in Radeon Settings may not take effect on Origin or Uplay applications.
  • Fallout™ 4 may experience flickering in AMD Crossfire™ technology mode for some game textures.
  • Flickering on Oculus Rift™ headsets may be experienced when multiple displays are connected with differing resolutions.
  • Radeon Settings additional settings page may fail to open after performing a Windows Update and then installing the latest Radeon Software Crimson Edition.

 

 

 

Du glemte å få med deg Known Issues:

 

  • Battlefield™ 4 may experience crashes when using Mantle. As a work around users are suggested to switch to DirectX®11.

WTF?  :eek:

Lenke til kommentar

Orket ikke legge ut hele ;) Er det faktisk noen som bruker Mantle i dag?

 

Kanskje i noen tester, men ellers er det jo ikke akkurat katastrofe.

Men siden Nizzen ikke har et Amd kort lenger så er det jo ikke så farlig for ham.

 

Det er jo soleklart at DX12 og OpenGl med støtte for Vulkan er veien å gå nå... Til og med Nvidia har begynt å bruke Ascyn , selvsagt på sin måte og på Pascal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 ute.

 

 

 

Radeon Software Crimson Edition 16.6.1 Highlights

 

  • Support for:

  • Mirror's Edge Catalyst™
  • Paragon™

  • New AMD Crossfire profile available for:

  • Dark Souls III™

Fixed Issues

  • Display flickering or corruption may be experienced when playing videos in a web browser.
  • DiRT Rally™ may experience poor performance on some tracks with rainy/night scenes.
  • The HDMI® display scaling options in Radeon Settings may be missing when the display is set to an interlaced resolution.
  • The AMD Crossfire™ technology mode options in Radeon Settings may not take effect on Origin or Uplay applications.
  • Fallout™ 4 may experience flickering in AMD Crossfire™ technology mode for some game textures.
  • Flickering on Oculus Rift™ headsets may be experienced when multiple displays are connected with differing resolutions.
  • Radeon Settings additional settings page may fail to open after performing a Windows Update and then installing the latest Radeon Software Crimson Edition.
 

 

Du glemte å få med deg Known Issues:

 

  • Battlefield™ 4 may experience crashes when using Mantle. As a work around users are suggested to switch to DirectX®11.
WTF?  :eek:

Flaut

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

16.6.2 har blitt lansert

 

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Radeon-Software-Crimson-Edition-16.6.2-Release-Notes.aspx#

 

 


Radeon Software Crimson Edition 16.6.2 Highlights

    • Support for:
        • Radeon™ RX 480
      • New AMD Crossfire profile available for:
        • World of Tanks™
      • Radeon WattMan: A brand new utility for Radeon Software that allows users more complete control over their graphics processor. More information on Radeon WattMan and its supported products can be found here.
      • AMD Crossfire Toggle: A new option has been introduced into Radeon Settings under the "Gaming -> Global Settings" tab. This allows users to toggle AMD Crossfire support globally "on" for supported games or "off" for all gaming profiles.
      • HDMI® Scaling: Radeon Settings now provides the option for the user to adjust their display image scaling on HDMI® connected displays. This option is available under the "Display" tab in Radeon Settings for supported configurations.​
      • Display Color Temperature: Radeon Settings now allows a user to set display color temperature based on either the displays predefined settings or manually via a slider configured to support the displays supported range. This option is available under the "Display" tab in Radeon Settings for supported configurations.
      • Desktop Color: Radeon Settings has added the option to launch the operating systems color page via the new "Desktop Color" button which is available in the "Display" tab in Radeon Settings for supported configurations.
      • Vulkan™ Version: Currently installed Vulkan™ version information has now been made available through the Radeon Settings "System -> Software" tab.

Fixed Issues

      • Flickering may be observed in AMD Crossfire mode configurations while playing Hitman™ in select gameplay missions.
      • Flickering may be observed in AMD Crossfire mode configurations while playing Heroes of the Storm™.
      • Intermittent or minor white flashing may occur on some web browsers when using Netflix™ and hovering over the UI or icons.
      • Minor stuttering may occur in AMD Crossfire mode configurations when playing Elite Dangerous™.
      • Flickering may be observed in AMD Crossfire mode configurations while using the inventory and character pages in The Witcher® 3: Wild Hunt.
      • Flickering may be observed in AMD Crossfire mode configurations during the battle and tutorial loading screens in Star Wars™ Battlefront.

Known Issues

      • A few game titles may fail to launch or crash if the AMD Gaming Evolved overlay is enabled. A temporary workaround is to disable the AMD Gaming Evolved "In Game Overlay".
      • Radeon Pro Duo may experience a black screen in Total War™: Warhammer with the games API set to DirectX®12 and V-Sync enabled.
      • DiRT™ Rally may experience flickering terrain in some races when the advanced blending option is enabled in the games settings page.
      • Some Overdrive settings may not appear in Radeon Settings for Radeon Fury X when in AMD Crossfire mode.
      • Display may exhibit a minor flicker on Radeon RX 480 when Freesync is enabled on a games launch or exit.
      • Dota™2 may crash when using the Vulkan™ API and the user changes resolutions or quality settings.
      • Battlefield™ 4 may experience crashes when using Mantle. As a work around users are suggested to switch to DirectX®11.
      • Need for Speed™ may experience flickering on some light sources in AMD Crossfire mode.
      • Hitman™ may experience graphical corruption when the game is set to use DirectX®12 API and using zoom with weapons.
      • Frame Rate Target Control gaming profiles may fail to enable for some games.
      • Radeon Wattman may retain settings of an overclock after it has failed. If you have failed an overclock with a system hang or reboot make sure to use the "Reset" option in the Radeon WattMan settings page when the system has rebooted.
      • Low frame rate or stutter may be experienced Wolfenstein®: The Old Blood™ on Radeon™ RX 480.
      • Assassin's Creed® Syndicate may experience a game crash or hang when in game settings are set to high or greater.
      • Disabling AMD Crossfire mode on Radeon™ RX 480 may disable the device in Windows Device Manager. A workaround is to reboot the system to re-enable the Device.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...