Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Har R390 crossfire og har store problemer med The Witcher 3 i 4K. Beste fiks hittil har vert å kjøre å sperre på 30fps igjennom RTSS og så kjøre  tripple-buffering, antialiasing og tesselasjon igjennom RadeonPro.

 

Klarer jo 60fps for det meste, men frametime hopper mellom 30 og 200ms, så det er ikke spillbart. Noen som har et bedre forslag?  

ikke for å være frekk, Men selg 390s og kjøp nvidia gpu og G-Sync skjerm så har du ikke problemer lenger

Endret av piplop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har R390 crossfire og har store problemer med The Witcher 3 i 4K. Beste fiks hittil har vert å kjøre å sperre på 30fps igjennom RTSS og så kjøre  tripple-buffering, antialiasing og tesselasjon igjennom RadeonPro.

 

Klarer jo 60fps for det meste, men frametime hopper mellom 30 og 200ms, så det er ikke spillbart. Noen som har et bedre forslag?  

ikke for å være frekk, Men selg 390s og kjøp nvidia gpu og G-Sync skjerm så har du ikke problemer lenger

 

 

Ikke har han penger heller lenger da..

 

Billigste 4K G-Sync skjerm koster ~7000Kr og er befengt med et så elendig TN panel at det nesten ikke er noen vits i å gå opp til 4K i utgangspunktet. Man må opp i 9190,- for å få en dugelig 4K skjerm med G-Sync som har IPS panel.

 

Til sammenlikning får man en 4K Freesync skjerm med brukbart TN panel fra ~3500Kr. Og vil man opp til IPS, så koster det altså ikke mer enn ~4800Kr. Såvidt over halvparten av G-Sync skjermen. Det er altså 4400Kr spart.

 

Som du ser her, så skalerer TW3 med R9 Nano CFX med ~73%. Mens RX480 CFX skalerer 77%. TW3 skalerer altså svært bra med AMD skjermkort i CFX (Det skalerer veldig bra med Nvidia skjermkort også). Tar man så og ser her på relativ ytelse i TW3 mellom GTX980 og R9 390 med drivere og TW3 patch fra januar 2016. Så var et standard GTX980 nøyaktig 2fps raskere enn et standard R9 390. Eller ~11% raskere. Spoler vi frem til juni 2016 igjen. Så ser vi at drivere og patching har ført til at GTX980 nå er nesten 24% raskere i TW3 i 4K oppløsning. Men vi ser også at R9 390X har gått fra å være 0,4fps tregere, til å bli 0,4fps raskere enn GTX980. Så driverer og patching har altså kommet AMD skjermkort til gode. Og vi trenger ikke anta at GTX980 fremdeles er ~11% raskere enn R9 390. Fordelen er nok nå nærmere 5-6%.

 

Veldig tungvindt måte å regne dette ut på, men bare så du ser jeg ikke bare haler ut tallene fra en viss plass. Dessverre har ikke TPU fortsatt å teste med R9 390, så da blir man nødt til å ekstrapolere. Så om vi sier at R9 390 som lå 2fps bak GTX980 i januar, nå bare ligger ~1fps bak. Og at vi sier vi får en skalering med R9 390 på ~75%. Så ender vi opp med et system som gir: 21fps+75%=42fps.

 

1,1fps bak ett enkelt GTX1080 med andre ord.

 

SVD har altså allerede så godt som GTX1080 ytelse i TW3.

 

Det er klart adaptive sync vil hjelpe stort på å gjøre dette til en mer spillbar opplevelse. Men selv ikke et GTX1080 klarer altså å drive TW3 i 4K "Ultra" på en tilfredsstillende måte.

 

Så ikke for å være frekk, men vil du fortsatt råde SVD til å gå for Nvidia skjermkort og G-Sync? ;)

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er forsåvidt at TW3 ikke liker crossfire (usikker på SLI) og gir en forferdelig frametime, altså det "lagger" selv med høy fps. Jeg har jo over 30 fps med ett skjermkort, å er da litt kjedelig å må sperre på 30 med to for å få ned frametime. Kan forsåvidt da makse alt og det ser veldig bra ut, men uansett.

Lenke til kommentar

Problemet er forsåvidt at TW3 ikke liker crossfire (usikker på SLI) og gir en forferdelig frametime, altså det "lagger" selv med høy fps. Jeg har jo over 30 fps med ett skjermkort, å er da litt kjedelig å må sperre på 30 med to for å få ned frametime. Kan forsåvidt da makse alt og det ser veldig bra ut, men uansett.

 

Etter at AMD fikk på plass frame pacing, så skal micro stuttering ikke være noe stort problem lenger. Men når du sa at du har skrudd på triple buffer. Så tenkte jeg du gjorde det for å få bukt med stuttering, siden det er det det er for. Men triple buffering er ellers noe man kun til nød kan skru på i spill som TW3, nettopp fordi det ikke er så kritisk med kort input lag. Likevel blir det jo litt i voldsomste laget med 60Hz TV. Du må tenke på at en frame da er på 16,7ms. Så når du konstant ligger 3 frames bak, så har du en input lag på 50ms bare der. Skal du ha ned input lag, så må triple buffering av.

 

Når det gjelder frametimes, så tenker jeg det kan være nyttig å høre hva annet du har av HW. Det kan nesten heller høres ut som at du har en flaskehals i systemet som sørger for perioder med svært økte frametimes. Om du kjører på 1600MHz system minne, så kan det være en sannsynlig kandidat som bakenforliggende årsak. 4K@60Hz krever ikke all verdens av CPU, men med CFX kan det bli voldsomt mye å gjøre for RAM. Og om resten av systemet må vente på RAM, så hjelper det ikke med verdens raskeste hverken GPU eller CPU...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har R390 crossfire og har store problemer med The Witcher 3 i 4K. Beste fiks hittil har vert å kjøre å sperre på 30fps igjennom RTSS og så kjøre  tripple-buffering, antialiasing og tesselasjon igjennom RadeonPro.

 

Klarer jo 60fps for det meste, men frametime hopper mellom 30 og 200ms, så det er ikke spillbart. Noen som har et bedre forslag?  

ikke for å være frekk, Men selg 390s og kjøp nvidia gpu og G-Sync skjerm så har du ikke problemer lenger

 

 

Ikke har han penger heller lenger da..

 

Billigste 4K G-Sync skjerm koster ~7000Kr og er befengt med et så elendig TN panel at det nesten ikke er noen vits i å gå opp til 4K i utgangspunktet. Man må opp i 9190,- for å få en dugelig 4K skjerm med G-Sync som har IPS panel.

 

Til sammenlikning får man en 4K Freesync skjerm med brukbart TN panel fra ~3500Kr. Og vil man opp til IPS, så koster det altså ikke mer enn ~4800Kr. Såvidt over halvparten av G-Sync skjermen. Det er altså 4400Kr spart.

 

Som du ser her, så skalerer TW3 med R9 Nano CFX med ~73%. Mens RX480 CFX skalerer 77%. TW3 skalerer altså svært bra med AMD skjermkort i CFX (Det skalerer veldig bra med Nvidia skjermkort også). Tar man så og ser her på relativ ytelse i TW3 mellom GTX980 og R9 390 med drivere og TW3 patch fra januar 2016. Så var et standard GTX980 nøyaktig 2fps raskere enn et standard R9 390. Eller ~11% raskere. Spoler vi frem til juni 2016 igjen. Så ser vi at drivere og patching har ført til at GTX980 nå er nesten 24% raskere i TW3 i 4K oppløsning. Men vi ser også at R9 390X har gått fra å være 0,4fps tregere, til å bli 0,4fps raskere enn GTX980. Så driverer og patching har altså kommet AMD skjermkort til gode. Og vi trenger ikke anta at GTX980 fremdeles er ~11% raskere enn R9 390. Fordelen er nok nå nærmere 5-6%.

 

Veldig tungvindt måte å regne dette ut på, men bare så du ser jeg ikke bare haler ut tallene fra en viss plass. Dessverre har ikke TPU fortsatt å teste med R9 390, så da blir man nødt til å ekstrapolere. Så om vi sier at R9 390 som lå 2fps bak GTX980 i januar, nå bare ligger ~1fps bak. Og at vi sier vi får en skalering med R9 390 på ~75%. Så ender vi opp med et system som gir: 21fps+75%=42fps.

 

1,1fps bak ett enkelt GTX1080 med andre ord.

 

SVD har altså allerede så godt som GTX1080 ytelse i TW3.

 

Det er klart adaptive sync vil hjelpe stort på å gjøre dette til en mer spillbar opplevelse. Men selv ikke et GTX1080 klarer altså å drive TW3 i 4K "Ultra" på en tilfredsstillende måte.

 

Så ikke for å være frekk, men vil du fortsatt råde SVD til å gå for Nvidia skjermkort og G-Sync? ;)

 

Ja jeg vil råde SVD for å gå for nvidia gpu og g-sync,   4K er ikke noe bra ide (ATM) Mener når vi ser 144 og 165hz 4K da kan vi jo bytte,  Har selv første gen rog swift, Og brukt også 4 av dem med hjelp av en venn,  Har gått over til nye rog swift med IPS, kostet meg 9K den gangen,  165hz 1440P og G-sync, Det finnes ikke noe bedre,    Selv hatt 4stk normal titan,  4 STK 780TI classified, 2x Titan X, og nå sitter på 1 1080 FE,  Har ikke vært på pc-en på en stund, men skal opp til 2 stk Titan X pascal, Spiller selv Witcher 3, Har alle DLC osv :)  Ikke noe problem med Stuttering eller tearing med nvidia gpu og g-sync, Bare å kose seg og slippe alt av problemer,  Men Dyrt ja, Men vært eneste krone.'

 

Kjør heller på sweclockers,   http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080/11

Lenke til kommentar

 

 

 

Etter at AMD fikk på plass frame pacing, så skal micro stuttering ikke være noe stort problem lenger. Men når du sa at du har skrudd på triple buffer. Så tenkte jeg du gjorde det for å få bukt med stuttering, siden det er det det er for. Men triple buffering er ellers noe man kun til nød kan skru på i spill som TW3, nettopp fordi det ikke er så kritisk med kort input lag. Likevel blir det jo litt i voldsomste laget med 60Hz TV. Du må tenke på at en frame da er på 16,7ms. Så når du konstant ligger 3 frames bak, så har du en input lag på 50ms bare der. Skal du ha ned input lag, så må triple buffering av.

 

Når det gjelder frametimes, så tenker jeg det kan være nyttig å høre hva annet du har av HW. Det kan nesten heller høres ut som at du har en flaskehals i systemet som sørger for perioder med svært økte frametimes. Om du kjører på 1600MHz system minne, så kan det være en sannsynlig kandidat som bakenforliggende årsak. 4K@60Hz krever ikke all verdens av CPU, men med CFX kan det bli voldsomt mye å gjøre for RAM. Og om resten av systemet må vente på RAM, så hjelper det ikke med verdens raskeste hverken GPU eller CPU...

 

Takker for svar!

 

Jeg har 2x4gb med 2,4ghz DDR4

CPU er en i5 6600K @ 4,4GHz

TW3 ligger lagret på en Samsung 850 SSD

Et Shapphire nitro og et XFX R390.

ASUS z170-A hovedkort

Strømforsynig: Corsair AX850, Går aldri under 12v på rail.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår de kurvene riktig, så har du en pagefile usage på 13GB. Jeg får ikke regnestykket til å gå helt opp, men kan ikke forstå noe annet enn at det er forferdelig mye? Du har jo bare 8GB system minne. Det er klart du kan treffe veggen med både størrelse på RAM, og også til en viss grad hastigheten. TW3 klarer vel i benchmarks jeg har sett å utnytte RAM hastighet helt opp til 2666MHz med en Skylake CPU. Men hastighet alene kan på ingen måte forklare de voldsomme dippene.

 

Jeg håper du ikke spiller med Chrome og 20 faner åpne i bakgrunnen? :p Det finnes noen freeware "boost" programmer som skal skru av andre programmers tilgang til RAM når du spiller. Lurer på om Razer har ett. Kanskje verdt å forsøke.

 

Men jeg tror nok det lureste er å kjøpe litt mer RAM. Du må tenke på at nesten all VRAM speiles, og må nesten nødvendigvis gå via system RAM når man kjører i CFX. Og når du har VRAM usage på ~rundt 6GB (jeg tror ihvertfall det er VRAM som vises på kurven?). Så er det ikke mye plass igjen i bare 8GB med system RAM.

 

Dette vil være mitt tips. Men det kan jo være at Windows egentlig burde dirigert tilgjengelige resurser bedre. Og at en ny installering av Windows kan hjelpe. Men jeg holder foreløpig en finger på at du har for lite RAM..

Lenke til kommentar

Ja jeg vil råde SVD for å gå for nvidia gpu og g-sync,   4K er ikke noe bra ide (ATM) Mener når vi ser 144 og 165hz 4K da kan vi jo bytte,  Har selv første gen rog swift, Og brukt også 4 av dem med hjelp av en venn,  Har gått over til nye rog swift med IPS, kostet meg 9K den gangen,  165hz 1440P og G-sync, Det finnes ikke noe bedre,    Selv hatt 4stk normal titan,  4 STK 780TI classified, 2x Titan X, og nå sitter på 1 1080 FE,  Har ikke vært på pc-en på en stund, men skal opp til 2 stk Titan X pascal, Spiller selv Witcher 3, Har alle DLC osv :)  Ikke noe problem med Stuttering eller tearing med nvidia gpu og g-sync, Bare å kose seg og slippe alt av problemer,  Men Dyrt ja, Men vært eneste krone.'

 

 

 

Kjør heller på sweclockers,   http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080/11

 

 

Jeg har også første gen ROG Swift. Gjett hva? Den måtte til reparasjon, slik sikkert 50% av alle første gen PG278Q måtte. Har du fått med deg den dedikerte "Backlight bleed" og "IPS glow" tråden for PG279Q? Eller hvor mange X34 som gikk i retur? Jeg så en på forumet som testet 2stk. AOC G-Sync skjermer som gikk i retur. Så gadd han ikke prøve G-Sync mer. Så at G-Sync er problemfritt er en rimelig håpefull kommentar.

 

Jeg har også prøvd 1440p G-Sync med IPS (var vel Acer'en). Den gikk i retur i ei j*vla fart. 4ms responstid er sirup i forhold til 1ms på PG278Q. For ikke snakke om IPS glow fra h*lvete. Nei takk, jeg venter heller på OLED.

 

Nvidias drivere etter Windows 10 er et helt eget kapittel. La oss bare for enkelthets skyld si at AMD har for tiden et rimelig urettferdig rykte når det kommer til kvalitet på drivere.

 

Og nettopp når det kommer til SLI og driver med NCP så har jeg lyst til å rive ut håret enkelte ganger. Jeg må i "Task manager" for å skru av programmer som gjør at NCP nekter å endre til og fra SLI. Med AMD kan du legge CFX av eller på i "Crimson" per spill. Det blir bare ikke mer sytalaust enn det.

 

Men ikke missforstå, jeg er generelt sett fornøyd med mitt Nvidia oppsett. Jeg får flott ytelse i spill som skalerer bra med SLI. Og svært få reelle problemer. "Task manager" problematikken er jo voldsomt irriterende, men det er jo ikke jordens undergang.

 

Poenget mitt er bare at du ser for deg at Nvidia og G-Sync hadde vært en løsning for SVD (eller så hoppet du bare inn i tråden som "Captain Hindsight"). Du har jo ikke noe grunnlag for å komme med en slik påstand. Jeg har et oppsett til med 2stk. R9 280X i CFX, og det fungerer veldig bra. Denne dritten med "Task manager" for å skru av og på SLI, gjør at jeg synes CFX fungerer et lite knepp bedre enn SLI. Men jeg hopper ikke av den grunn inn i hver eneste tråd jeg finner der noen har trøbbel med Nvidia og sier: "Ikke for å være frekk, men selg Nvidia skjermkort og kjøp AMD gpu og FreeSync skjerm så har du ikke problemer lenger". :p

 

Og bare så det er klart; om jeg har rett i at SVD ikke har nok RAM. Hvordan ser du for deg det ville gått om han hadde solgt 390s og kjøpt Nvidia GPU i SLI med G-Sync skjerm? Hadde han ikke hatt "problemer lenger" da? :p

 

Edit: Du har forsåvidt rett i at om han bytter 2stk. R9 390 til 1stk GTX1080 så vil det hjelpe dersom det er for lite RAM i forhold til CFX som er problemet nå.

 

Og det er kanskje heller ikke den dummeste løsningen. 8GB til med minne koster jo litt penger. Om han heller putter dem i nytt grafikkort, og selger R9 390'ene for kanskje 1500Kr per. Så er det ikke så fryktelig langt unna et GTX1080..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Ja jeg vil råde SVD for å gå for nvidia gpu og g-sync,   4K er ikke noe bra ide (ATM) Mener når vi ser 144 og 165hz 4K da kan vi jo bytte,  Har selv første gen rog swift, Og brukt også 4 av dem med hjelp av en venn,  Har gått over til nye rog swift med IPS, kostet meg 9K den gangen,  165hz 1440P og G-sync, Det finnes ikke noe bedre,    Selv hatt 4stk normal titan,  4 STK 780TI classified, 2x Titan X, og nå sitter på 1 1080 FE,  Har ikke vært på pc-en på en stund, men skal opp til 2 stk Titan X pascal, Spiller selv Witcher 3, Har alle DLC osv :)  Ikke noe problem med Stuttering eller tearing med nvidia gpu og g-sync, Bare å kose seg og slippe alt av problemer,  Men Dyrt ja, Men vært eneste krone.'

 

 

 

Kjør heller på sweclockers,   http://www.sweclockers.com/test/22087-nvidia-geforce-gtx-1080/11

 

 

Jeg har også første gen ROG Swift. Gjett hva? Den måtte til reparasjon, slik sikkert 50% av alle første gen PG278Q måtte. Har du fått med deg den dedikerte "Backlight bleed" og "IPS glow" tråden for PG279Q? Eller hvor mange X34 som gikk i retur? Jeg så en på forumet som testet 2stk. AOC G-Sync skjermer som gikk i retur. Så gadd han ikke prøve G-Sync mer. Så at G-Sync er problemfritt er en rimelig håpefull kommentar.

 

Jeg har også prøvd 1440p G-Sync med IPS (var vel Acer'en). Den gikk i retur i ei j*vla fart. 4ms responstid er sirup i forhold til 1ms på PG278Q. For ikke snakke om IPS glow fra h*lvete. Nei takk, jeg venter heller på OLED.

 

Nvidias drivere etter Windows 10 er et helt eget kapittel. La oss bare for enkelthets skyld si at AMD har for tiden et rimelig urettferdig rykte når det kommer til kvalitet på drivere.

 

Og nettopp når det kommer til SLI og driver med NCP så har jeg lyst til å rive ut håret enkelte ganger. Jeg må i "Task manager" for å skru av programmer som gjør at NCP nekter å endre til og fra SLI. Med AMD kan du legge CFX av eller på i "Crimson" per spill. Det blir bare ikke mer sytalaust enn det.

 

Men ikke missforstå, jeg er generelt sett fornøyd med mitt Nvidia oppsett. Jeg får flott ytelse i spill som skalerer bra med SLI. Og svært få reelle problemer. "Task manager" problematikken er jo voldsomt irriterende, men det er jo ikke jordens undergang.

 

Poenget mitt er bare at du ser for deg at Nvidia og G-Sync hadde vært en løsning for SVD (eller så hoppet du bare inn i tråden som "Captain Hindsight"). Du har jo ikke noe grunnlag for å komme med en slik påstand. Jeg har et oppsett til med 2stk. R9 280X i CFX, og det fungerer veldig bra. Denne dritten med "Task manager" for å skru av og på SLI, gjør at jeg synes CFX fungerer et lite knepp bedre enn SLI. Men jeg hopper ikke av den grunn inn i hver eneste tråd jeg finner der noen har trøbbel med Nvidia og sier: "Ikke for å være frekk, men selg Nvidia skjermkort og kjøp AMD gpu og FreeSync skjerm så har du ikke problemer lenger". :p

 

Og bare så det er klart; om jeg har rett i at SVD ikke har nok RAM. Hvordan ser du for deg det ville gått om han hadde solgt 390s og kjøpt Nvidia GPU i SLI med G-Sync skjerm? Hadde han ikke hatt "problemer lenger" da? :p

 

Edit: Du har forsåvidt rett i at om han bytter 2stk. R9 390 til 1stk GTX1080 så vil det hjelpe dersom det er for lite RAM i forhold til CFX som er problemet nå.

 

Og det er kanskje heller ikke den dummeste løsningen. 8GB til med minne koster jo litt penger. Om han heller putter dem i nytt grafikkort, og selger R9 390'ene for kanskje 1500Kr per. Så er det ikke så fryktelig langt unna et GTX1080..

 

Har sett at flere har problemer med rog swift osv,  Men de jeg har fått har det ikke vært noe problem med både 144hz og 165hz,

 

SVD har nok for lite ram ja, Hadde vært bedre og skiftet ut for han 2 stk 8GB vær,   Witcher bruker ikke opp 8GB V-RAM på 4K,  Men om rammen blir brukt opp da kan det skje problemer,

 

Men for det meste om stuttering og tearing, Uten andre hardware problemer så funker G-sync til 100%.  Aldri noe lagg, Bare clean Fps hele veien.

Endret av piplop
Lenke til kommentar

Hmmm..

 

En mulighet som er litt uortodoks. Vil være å flashe R9 390 med en R9 290 vBIOS. Med bare 4GB VRAM tilgjengelig vil kanskje det redusere RAM bruk slik at pagefile ikke brukes like ofte..

 

Jeg mener ikke som en permanent løsning. Men om det hjelper, burde det være en ganske kraftig indikasjon på at å oppgradere system minnet til minst 16GB vil løse problemene..

 

Selvfølgelig burde det jo være nok om man kunne begrense tilgjengelig VRAM på en annen måte. Men jeg har ikke klart å finne noen måte å gjøre det på enda...

 

I følge denne tråden så er "pagefile" grafen i AB egentlig "commit charge". Altså "your physical ram used + pagefile in use". Så 13GB kan være greit nok siden du har 16GB tilgjengelig til sammen. Men jeg tror altså fremdeles det er for lite system minne som er problemet.

 

Om VRAM er fylt "halvveis" med 4GB, og det skal speiles til andre kortet, men det bare er 2GB ledig system minne fordi TW3 bruker 6GB. Så blir det logistikk problemer. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Men hvis det er RAM som er begrensingen, hvorfor blir frametime værre når jeg skrur av 30fps sperren? I følge internett så ser det ut til at flere har dette problemet, med 7970 CF osv. i TW3. Har eksperimentert med forskjellige CF-moder osv. det gir varierende resultat men ingen er gode. 

 

TW3 bruker 2.2GB i følge taskmanager, så tipper speilingen står for resten og det blir da 6GB. Men skulle hatt mer RAM uansett da siden jeg ikke kan bruke allt minne på 390'ene med 8gb RAM.

 

Startet spillet med vivaldi åpen for å skjekke om det ble værre, men spillet oppfører seg identisk. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde prøvd følgende:

Sjekket at W3 kjører i full screen, og ikke borderless window mode.

Reinstallasjon av AMD-driverene. Når den ene GPUen brukes 99% når den andre brukes 0%, og temperaturen går opp når du er ute av spillet på kort 2, tyder på at det er noe rart med driverene dine.

Sjekket om det er en grafikkinnstilling som fører til at du får hakking, Hairworks/HBAO+/etc.

 

Overvåkning av VRAM med AMD har typisk pleid å fungere slik at med CFX aktivert vil VRAM-"allokeringen" dobles/triples slik at et spill som tildeler 5000 MB med VRAM i realiteten vil se ut som om det tildeler 10000 MB med VRAM i Afterburner.

Lenke til kommentar

Det var nok drivertull ja, enda jeg hadde fjernet og installert 16.8.x drivere flere ganger uten hell. Nå har jeg 16.9.1 drivere og da ble det en del bedre, skruvde av HBAO+ (noe som ikke ga noe utslag før) og overklokket til 1100mhz på begge GPUene, nå kjører jeg 60fps med mindre framtime tull enn ved 30fps. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

16.9.2

 

 

Radeon Software Crimson Edition 16.9.2 Highlights

Support For:

    • Forza Horizon 3™
New AMD CrossFire profile added for DirectX® 11:
    • Dreadnought
Fixed Issues
    • Intermittent mouse cursor corruption may be experienced on some Radeon RX 400 Series graphics products.
    • Flickering display may be experienced on portrait Eyefinity display configurations when launching or exiting DirectX®12 applications.
    • Ashes of the Singularity™ may experience an application crash when Multi-GPU is enabled in DirectX®12.
    • Upgrading from a previous Radeon Software Crimson Edition version may cause user settings in Radeon Settings to reset to defaults.
    • Intermittent crash may be experienced in Mozilla Firefox while doing video playback on some Radeon RX 400 Series graphics products.
    • Radeon Settings may sometimes experience an "application has stopped" error after modifying game profiles on Windows 10 Anniversary Addition.
    • A small amount of corruption may be experienced in the lower right hand corner of the display on some Radeon HD 7000 series products when playing Deus Ex™: Mankind Divided.
    • Small amounts of stutter may be experienced when playing or watching cinematic videos in Deus Ex™: Mankind Divided when using AMD CrossFire mode and DirectX®11.
    • HDMI® Audio may be lost after resuming from standby on Windows 10 Anniversary Edition.
    • Flickering may be experienced in Rocket League on Radeon RX 400 Series graphics products when running in AMD CrossFire mode.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

16.10.1

 

 


Radeon Software Crimson Edition 16.10.1 Highlights

  • Support For:
    • Gears of War® 4
    • Mafia III™
  • New AMD CrossFire profile added for DirectX® 11:
    • Shadow Warrior™2

Fixed Issues

    • Deus Ex: Mankind Divided™ may experience minor stutter during gameplay when using AMD CrossFire mode or may crash when launching the in game benchmark.
    • The Crew™ may experience a random or sudden FPS drop while playing.
    • Battlefield™1 may experience flickering on some surfaces when using AMD CrossFire mode.
    • Radeon WattMan may fail to keep Power Limit settings after hitting apply in some cases.
    • Overwatch™ may experience flickering character models while in the hero selection menu or during gameplay in AMD Crossfire mode.
    • Paragon™ may experience flickering while using AMD FreeSync technology and AMD CrossFire mode in conjunction.
    • Pixel Format option is no longer missing for some Radeon RX 400 series products in Radeon Settings.

Known Issues

    • A few game titles may fail to launch, experience performance issues or crash if the third party application "Raptr" has its game overlay enabled. A workaround is to disable the overlay if this is experienced.
    • The Division™ may experience a game hang during extended periods of play while in AMD CrossFire mode.
    • Rise of the Tomb Raider™ may experience an application crash when changing the resolution from in-game menus when running DirectX®12. Users can restart the game to complete the resolution change.
    • While using or having Radeon WattMan open in Radeon Settings in AMD CrossFire mode, the secondary/slave graphics processor clocks will increase to their highest state.
    • H.264 content may experience blocky corruption when streaming using P2P content players on some Radeon RX 400 series graphics products.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

16.10.2

 

 


Radeon Software Crimson Edition 16.10.2 Highlights

Support For:

    • Battlefield 1™
    • Sid Meier's Civilization® VI
    • Titanfall 2™
    • Serious Sam™ VR Early Access
    • Eagle Flight VR™

New AMD CrossFire profile added for DirectX® 11:

    • Sid Meier's Civilization® VI

Fixed Issues

    • Fan speed may sometimes remain elevated on select Radeon RX 400 series graphics products even when an application has been exited.
    • Eyefinity group settings may not be retained after driver upgrade when using AMD CrossFire configurations.
    • Gears of War™ 4 may experience an application hang when using select high resolution and quality configurations in some specific game maps.
    • DirectX®12 content may be unable to launch on some older CPUs that do not support popcnt instruction.
    • Battlefield 1™ AMD CrossFire profile updates for game launch.

Known Issues

    • A few game titles may fail to launch, experience performance issues or crash if the third party application "Raptr" has its game overlay enabled. A workaround is to disable the overlay if this is experienced.
    • H.264 content playback may experience playback issues on internet browsers with hardware acceleration when also running gaming applications or content.
    • The Division™ may experience checkered corruption when using character model overlays or the game menu.
    • Some users without the Radeon WattMan feature may experience a Radeon Software popup error regarding Radeon WattMan.
    • FIFA 17™ may experience an application hang or black screen on launch for some select Hybrid Graphics or AMD PowerXpress mobile configurations.
    • H.264 content may experience blocky corruption when streaming using P2P content players on some Radeon RX 400 series graphics products.
Lenke til kommentar

16.10.3 Hotfix

 

Drivers + Support

Radeon Software Crimson Edition 16.10.3 Release Notes

Article Number: RN-WIN-RADEONCRIMSON16.10.3

​​​​Radeon Software Crimson Edition is AMD's revolutionary new graphics software that delivers redesigned functionality, supercharged graphics performances remarkable new features, and innovation that redefines the overall user experience. Every Radeon Software release strives to deliver new features, better performance and stability improvements.

Radeon Software Crimson Edition 16.10.3 Highlights

​Fixed Issues

Fixed an issue for Titanfall 2™ where a limited set of Graphics Core Next products may experience an intermittent game crash.

Known Issues

A few game titles may fail to launch, experience performance issues or crash if the third party application "Raptr" has its game overlay enabled. A workaround is to disable the overlay if this is experienced.

H.264 content playback may experience playback issues on internet browsers with hardware acceleration when also running gaming applications or content.

The Division™ may experience checkered corruption when using character model overlays or the game menu.

Some users without the Radeon WattMan feature may experience a Radeon Software popup error regarding Radeon WattMan.

FIFA 17™ may experience an application hang or black screen on launch for some select Hybrid Graphics or AMD PowerXpress mobile configurations.

H.264 content may experience blocky corruption when streaming using P2P content players on some Radeon RX 400 series graphics products.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...