Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Religiøs krenkelse


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en "venn" som er EKSTREMT kristen, noe jeg ikke er. Tvert i mot. Jeg er egentlig i mot kristendommen.

 

I ca. et halvt år nå har vedkommende prøvd å påvirke min trosretning, mest gjennom sosiale medier. Dette blir jeg svært forbanna på, og det får vedkommende høre. Men h*n slutter ikke. For litt siden fikk jeg melding på Facebook av en venn av vedkommende, som lurte på hvorfor jeg er i mot kristne. Vi hadde en lengre samtale, der jeg blant annet ble kalt "rasist". Siden dette har gått såpass langt, ønsker jeg å gjøre noe med det. Kan jeg anmelde en slik sak? ...eller noen andre tips?



Anonymous poster hash: ff9f0...248
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Anmelde? Kan du ikke heller snakke alvorlig til han og få han til å forstå at dette må han slutte med? Ellers så kan han anse vennskapet som over?

 

Syne det anmelde slikt er misbruk av politiets ressurser, og saken vil bli henlagt før du har fylt ut anmeldelsen allikevel.

 

Snakk med fyren, fjern han fra vennelista på Facebook eller kutt all kontakt dersom han ikke respekterer at du er uinteressert.

Lenke til kommentar

 

Hei.

Jeg har en "venn" som er EKSTREMT kristen, noe jeg ikke er. Tvert i mot. Jeg er egentlig i mot kristendommen.

 

I ca. et halvt år nå har vedkommende prøvd å påvirke min trosretning, mest gjennom sosiale medier. Dette blir jeg svært forbanna på, og det får vedkommende høre. Men h*n slutter ikke. For litt siden fikk jeg melding på Facebook av en venn av vedkommende, som lurte på hvorfor jeg er i mot kristne. Vi hadde en lengre samtale, der jeg blant annet ble kalt "rasist". Siden dette har gått såpass langt, ønsker jeg å gjøre noe med det. Kan jeg anmelde en slik sak? ...eller noen andre tips?

 

Anonymous poster hash: ff9f0...248

 

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg og mitt forslag er at dersom h*n ikke slutter så bryt all kontakt med h*n. Respekterer de deg ikke er de ikke vennene dine. Noen av de verste personene jeg har møtt er ekstremt kristne, de er ikke noe å samle på. Går sikkert ann å ta det til politiet, men spørs omm det blir gjort noe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vedkommende kaller deg rasist?

 

Vel.... Siter "Johannes 8:12", det burde vel få ham til å holde kjeft...

Hva står det i Johannes 8:12?

 

Anonymous poster hash: ff9f0...248

 

Det som får ALLE kristne TULLINGER å slutte å mase på en om religion...

 

http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?parse=Joh%208,1-11

 

«Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.»

 

Det gjelder alle situasjoner i livet, den som ikke kan tas på noe kan slenge dritt alle veier.

I og med at kristne er oppdratt til å tro på arvesynden så kan de jo ikke det, ikke sant?

Dette vet de og dermed holder de kjeft.

 

Skinner det gjennom at jeg er fra en kristen slekt selv? :lol:

Jeg HATER religiøse, ALLE! De tror på eventyr og elsker å punte alt og alle som ikke tror det samme som de.

 

Bah...

Lenke til kommentar

 

 

Vedkommende kaller deg rasist?

 

Vel.... Siter "Johannes 8:12", det burde vel få ham til å holde kjeft...

Hva står det i Johannes 8:12?

 

Anonymous poster hash: ff9f0...248

 

Det som får ALLE kristne TULLINGER å slutte å mase på en om religion...

 

http://www.bibel.no/Nettbibelen.aspx?parse=Joh%208,1-11

 

«Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.»

 

Det gjelder alle situasjoner i livet, den som ikke kan tas på noe kan slenge dritt alle veier.

I og med at kristne er oppdratt til å tro på arvesynden så kan de jo ikke det, ikke sant?

Dette vet de og dermed holder de kjeft.

 

Skinner det gjennom at jeg er fra en kristen slekt selv? :lol:

Jeg HATER religiøse, ALLE! De tror på eventyr og elsker å punte alt og alle som ikke tror det samme som de.

 

Bah...

 

(TS) Jeg er så jævlig enig!! De er kalde mennesker! Tenk hvor mye tid og krefter de bruker på å tro på eventyr!!! De respekterer kun seg selv, og INGEN andre, kun fordi de ikke er så dumme som dem selv, og tror på eventyr!!

 

Anonymous poster hash: ff9f0...248

Lenke til kommentar

Det kom noen slike folk bort til meg når jeg vasket bilen, de ville gi meg en brosjyre og en DVD. Jeg tok imot for å være høflig, men når jeg så hva de var de hadde gitt meg sa jeg at de bare kunne ta det tilbake. De nektet å ta det tilbake, så jeg rev bare brosjyren i to og kasta den pluss DVD`n i søppla...

 

Blokker dem på facebook, så slipper du maset der. Jeg har gjort det samme med et par andre folk jeg også, som bare la ut skit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...