Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Integrert grafikk på MSI hovedkort fungerer ikke.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å sette opp en enkel datamaskin som skal brukes som en hjemmeserver.

 

Det som er problemet er at når jeg prøver å starte maskinen, så får jeg et langt og to korte pip, dette fant jeg at betydde at det var feil på display output.

Jeg prøvde to like hovedkort og fikk samme feil på begge.

Når jeg satt i et grafikkort virket imidlertid alt som det skulle.

 

Det jeg mistenker er at siden prosessoren som jeg har kjøpt ikke har integrert grafikk, så vil ikke hovedkortet sende ut bilde?

Er det noen som har erfaringer med dette eller noen tips til hva som kan prøves?

 

Jeg har prøvd å bytte mellom integrert og separat grafikk i BIOS, men uten resultat.

 

Oppsettet jeg kjører er:

 

MSI a88xm-e35

AMD Athlon X4 860k Black Edition

Cooler Master Elite 344 Mini Tower Sort

Corsair CX430M 430watt 80 PLUS Bronze

Corsair Vengeance 8GB 1600MHz DIMM 240-pin

Seagate HDD

 

-Andreas

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel omtrent helt slutt med egne grafikk løsninger på hovedkort i forbruker segmentet både med Intel og amd etter inntoget av grafikk i prosessor.

Hovedkortene her har connector hdmi/vga/dvi kun rutet og koplet til signalene fra FM2+ prosessorsokkelen og benytter system minne som vram. I ditt tilfelle kan du bruke amd cpu (apu) med innebygd grafikk fra A serien.

 

 

Har du ikke mulighet å skifte til APU kan du jo bruker f.eks et rimelig gf210 vifteløst ala' dette

https://www.komplett.no/asus-geforce-210-1gb-silent-physx-cuda/650026

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...