Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye sommerfelger & dekk til 2011 Accord


Anbefalte innlegg

Når våren nærmer seg så har jeg tenkt til å gå til innkjøp av nye sommerfelger og dekk til min 2011 Accord. Jeg har prøvd å lese meg litt opp og finne alternativer til hva jeg kan bruke. Har nå 225/50x17, men kunne tenkt meg 18 tommere.

 

Problemet/spørsmålet nå er med innpresset. Innpresset på Honda-felgene er 55, og sånn jeg har forstått det kan jeg bruke felger med en 7,5mm forskjell på hver side som setter meg ned til 48. Utvalget er veldig labert, hvertfall det jeg klarer å finne, men når jeg sjekker ut 2011 Accord på wheel-size.com http://www.wheel-size.com/size/honda/accord/2011/ så blir jeg vel egentlig enda mindre klok.

 

Der står det jo at ved å bruke 235/45 dekk på 8 toms breie, 18 tommers felger kan ha innpress på 45 ?! Er det forskjellen fra 7,5 toms bredde på 17 tommerne som gjør innpresset litt forskjellig eller er jeg helt på bærtur her ?

 

Ser jo også at rulleomkretsen (http://www.orpetveit.net/dekk/)på 235/45 eller 40 bare blir 1,8% +- forskjell fra de felgene/dekkene jeg har nå, så 235 er jo noe som kan brukes sånn sett.

 

Noen som kan hjelpe meg litt på vei her ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der står det jo at ved å bruke 235/45 dekk på 8 toms breie, 18 tommers felger kan ha innpress på 45 ?! Er det forskjellen fra 7,5 toms bredde på 17 tommerne som gjør innpresset litt forskjellig eller er jeg helt på bærtur her ?

 

wheel-size dot com tar ikke hensyn til at avviket på innpress må være maks 7,5mm fra det som står i vognkortet.

 

Her er 100+ annonser for felger som kanskje passer:

 

http://www.ebay.de/sch/Felgen-/9888/i.ht ml?selfil=2%2C3%2C1%2C7%2C8&selvel=Honda~Accord%2520VIII%2520Tourer~2011~CM_~2.2%2520i-CTDI&Zollgr%25C3%25B6%25C3%259Fe=18%2520Zoll&_nkw=Honda Accord VIII Tourer 2011 CM_ 2.2 i-CTDI&_dcat=9888&rt=nc&_pppn=r1&Einpresstiefe%2520%2528ET%2529=48%2520mm|49%2520mm|50%2520mm|55%2520mm

 

Hvis du finner noe du liker så vil sikkert noen her på forumet hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar

Ja, så lenge det ikke tar borti noe.

Innpresset må være innenfor lovlige verdier, dekk må ikke stikke utenfor skjermkanter, og ingen del av hjulet kan ta borti noen del av bilen uansett sving og fjæringsutslag.

 

Dekkenes rulleomkrets må avvike med mindre enn 5% fra original rulleomkrets, og du må ha lik dimensjon foran og bak med mindre annet er godkjent.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Tok en titt på sommerfelgene mine i helgen, og de er faktisk 17x7 med innpress på 42 (!). Bilen har jo blitt eu-godkjent med de felgene på, så det gjorde det jo egentlig enda mer forvirrende :confused:

 

Husker ikke om hvor langt ut de sto, men skal se om jeg finner noen bilder som kan kaste litt lys på problemstillingen....!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...