Gå til innhold

Denne pirat-grafen skremmer Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

 

Problemet er at vi allerede betaler for varene. Det gjør vi ved å abonnere på en rekke tv-kanaler. Og dermed så har vi ikke råd til å betale noen hundre kroner i måneden for Netflix.

Lenke til kommentar

 

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

 

Problemet er at vi allerede betaler for varene. Det gjør vi ved å abonnere på en rekke tv-kanaler. Og dermed så har vi ikke råd til å betale noen hundre kroner i måneden for Netflix.

TV kanaler er delaktig subsidiert igjennom reklame som gjøre at vi betaler mye mindre for en TV pakke en hva den ville gjort uten 3-5 reklame pauser i løpet av en sending. Det sier seg selv at overskudds messig kan ikke streaming tjenester tjene og dermed betale like mye for å vise innhold om ikke prisen for ett abonnement går betraktelig opp. En TV kanal kan også garanterer inntekt til ett studio da de kan si til studio vi kommer til å vise serie/film på disse datoene som gir de mer eksponering, men en streaming tjeneste kan ikke dette da innholdet ligger fritt og eksponering kan ikke garanteres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

 

Nå er saken den, att man kan få tak i alt gratis i bluray kvalitet så fort filmen slippes på markedet. Hvorfor i helvette skal jeg da sitte å betale for Netflix som har et begredelig utvalg og i tillegg er milevis unna bluray på både lyd og bilde? Har ikke betalt ei krone på Netflix, og det blir lenge til jeg kommer til å gjøre det også. Utvalget får være på plass først, det er værtfall minstekravet.

 

Den ene siden jeg er medlem av har nå over 110.000 filmer, å utvalget strekker seg fra XviD/Divx, DVDRip, DVD-5/DVD-9, HDTV, WEB-DL (ITunes HD), Bluray 720p/1080p + Remux og Full Bluray (BD25/50). Ikke så vanskelig å gjette hva jeg kommer til å bruke i enda flere år fremover, er det?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

 

Ser poenget ditt men det skal ikke være forbrukerens ansvar å Redde film bransjen.

 

Jeg sier bare fortsett å bruk netflix vist det finnes innhold som du liker, pluss last ned det de ikke har. hadde alle begynt å lastet ned. boikottet kino dvd blueray og tv kanaler. så hadde det bare vært en god revenue kilde igjenn nemlig streaming.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

Problemet er at vi allerede betaler for varene. Det gjør vi ved å abonnere på en rekke tv-kanaler. Og dermed så har vi ikke råd til å betale noen hundre kroner i måneden for Netflix.

TV kanaler er delaktig subsidiert igjennom reklame som gjøre at vi betaler mye mindre for en TV pakke en hva den ville gjort uten 3-5 reklame pauser i løpet av en sending. Det sier seg selv at overskudds messig kan ikke streaming tjenester tjene og dermed betale like mye for å vise innhold om ikke prisen for ett abonnement går betraktelig opp. En TV kanal kan også garanterer inntekt til ett studio da de kan si til studio vi kommer til å vise serie/film på disse datoene som gir de mer eksponering, men en streaming tjeneste kan ikke dette da innholdet ligger fritt og eksponering kan ikke garanteres.

Men likevel så kan man abonnere på kanaler som kun viser film tid noen fått hundrelapper. Mener det som er galt er at det finnes kanaler som viser reprise flere ganger i løpet av året. Og det med reklame. Og det er de kanalene som jeg gjerne skulle sett at man kunne velge bort.

Lenke til kommentar

 

Supply and demand...............

 

Husk at det er selskapene bak de forskjellige seriene og filmene som bestemmer om Netflix ......

Helt enig her. Disse dinosaurene i hollywood/store selskaper er grunnen til at piratkopiering fortsatt er på topp. Jeg bruker netflix hver eneste dag, og er nokså fornøyd på film-fronten.

 

Derimot, netflix lanserer ikke en film som jeg gleder meg til, samme dag/dagen etter den kommer ut på blu-ray. Netflix får heller ikke lov til å legge ut alle sesonger av en serie som folk liker og det er ikke Netflix sin feil.

 

Feks: Person of Interest er midt i sesong 4... Netflix (i norge) har 1 sesong ute. Det er for dårlig. Klarer ikke Netflix o.l. å møte samme standard som Pirater, så forblir det slik. Kanskje få til eksklusive avtaler om å lansere der før i butikk?

 

Men, en ting skal Netflix ha, og det er at "Netflix Original" seriene deres var spot-on (House of Cards, Marco Polo).

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig kvaliteten på Popcorn? Strømmer de i HD med DTS, eller går det i dårlige rippede Xvid filmer fra P2P? Jeg er ikke helt overbevist. Netflix klarer fortsatt ikke 5.1 til mediacenter, men de tilbyr i hvertfall en lovlig tjeneste som gir kvalitet i 1080p. 2 kanals lyd kan jeg leve med inntil videre, i hvertfall på serier.

netflix-appen til windows kan gi 5.1 lyd for de filmer/serier som har det.

Lenke til kommentar

"Og siden filmene aldri fysisk lastes ned til maskinen din, er det mange land der teknologien teknisk sett er lovlig."

 

Absolutt feil (og dessuten dårlig formulering)

Alt lastes ned i en helt normal filmfil på samme måte som når man bruker torrent/program, forskjellen er bare at den forsvinner når man er ferdig med å se på filmen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...