Arodem Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Steam har laget en enkel oversikt over nedlastingshastighet.Lurer du på hvor kjapt nett Norge har sammenlignet med resten av verdenen? Lenke til kommentar
essofaces Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 wOw, Sør-Korea sine tall! So jelly 1 Lenke til kommentar
Galest Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015.. 3 Lenke til kommentar
kennyx Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015.. 4 mbit høres ut som en drøm... Bor i en liten skog, og får ikke mer enn 1,5 mbit. 4G på tlf går her da. Lenke til kommentar
Indigenous interloper Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Er så trist og lese nyheter som dette. Hjemme hos meg kan jeg ikke ha mer enn 4mbit, og sånn har det vært her jeg bor i 13 år. Det som er leit er at jeg faktisk bor i et tettbygd strøk. Det er absolutt ingen grunn til og ikke oppgradere kablene i veiene her da det er nok av folk som bor her..sendte mail til telenor for noen år siden og spurte om de hadde planer om og oppgradere, da fikk jeg svar om at det ikke var planlagt. Latterlig at dette i det hele tatt er lov i Norge. Burde vært et krav på og ikke levere under 10 Mbit.. Vi er i 2015.. Er enig at det er dumt at det ikke utvikles et mer ekstensivt hurtignett her i Norge.. men det er ikke latterlig at dette er lov å neglisjere i Norge. Man får vel i ganske stor grad utøvet sine menneskerettigheter (visste ikke at internett var en slik en engang) med den tilgang og hastighet som eksisterer per nu. Jeg synes vel at bra hastighet er mer en luksusvare. Lenke til kommentar
Galest Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 vet at folk som bor ute i skogen og et stykke fra byen kan ha dårligere hastigheter enn meg, men her hvor jeg bor så er det vel kanskje 10 meter til en hovedgate hvor man kan få ihvertfall 20mbit. Man kan forstå at folk har dårlig nett ute i skogen, men og ha det i er tettbygd strøk er helt ubegripelig. Ihvertfall når de som bor 10m unna har tilgang til 20mbit Lenke til kommentar
Galest Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Er enig at det er dumt at det ikke utvikles et mer ekstensivt hurtignett her i Norge.. men det er ikke latterlig at dette er lov å neglisjere i Norge. Man får vel i ganske stor grad utøvet sine menneskerettigheter (visste ikke at internett var en slik en engang) med den tilgang og hastighet som eksisterer per nu. Jeg synes vel at bra hastighet er mer en luksusvare. er nok luksus og ha mer enn 10mbit, men 4mbit på 4 personer går bare ikke. Så fort folk er på facebook/youtube/spotify så kan du glemme alt av online spill. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Bra jeg bor i Spania og har Telecable da, 32,9 Mbps i nedlastingshatighet er ikke verst. Lenke til kommentar
Nazomi Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Selv sitter jeg med 5mbps fordelt på 5 leiligheter. En person på YouTube er nok til å støpe hele nettet. Høres kanskje ut som jeg bor i skogen, men nei a. Bor midt i sentrum i en middels stor by med tidenes grådigste huseier Lenke til kommentar
Chioz Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Bor i mexico mesteparten av året, selv om det er vanskeligere å snakke med folk her leverer de samme internet som i norge. Billigere. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Trives godt med 100/10 linja som koster ca 450kr(og jobben betaler den regningen) fra Canal Digital jeg :-) Glad jeg bor sentralt i Oslo med tilgang til kabel nettet. Snart blir der docsis 3.1 og enda høyere hastigheter. Mange sier at 10 Mbit er lavt, men har aldri følt at opplastingshastighet på 10 Mbit har vært et problem. Lenke til kommentar
Maggi20 Skrevet 21. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2015 Koser meg med 90/90 ingen problemer her. Ps bor ikke i Oslo Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Like utenfor Bergen. 8.7 MBit er det absolutt høyeste jeg kan få, uansett hva jeg betaler. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Tja, skal vel ikke klage . Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Tja, skal vel ikke klage . Uninett er juks Endret 22. januar 2015 av Vegard# 2 Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Takk og lov for at jeg fikk fiber for 2 år siden.... Hadde levd med maks 1,5mbps linje siden 1996, nå er det 100/100 også her ute på landet :-) Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Uninett er juks Juks eller ei. Klager ikke . Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Helt kurant for 180 kroner i måneden... Lenke til kommentar
EntusXpZ Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Har hatt makshastighet på 2/2 og bor i hovedstaden:s Ifølge diverse leverandører var det ikke mulig å få det raskere til akkurat vår husstand, mens alle naboer på en armlengdes avstand hadde det bedre. Kranglet meg igjennom med flere titalls telefoner og en fagmann ble sendt bort, han fant ut at det lå kabel inn til oss som ikke kom opp i systemet. Nå har jeg mulighet til 100/10. Endelig! Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 22. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2015 Dette viser mer hva folk faktisk har, og ikke hva man har tilgang på. Jeg har i dag en 25/25 linje, men kan oppgradere til 100/100. Mener jeg leste en artikkel for ikke så lenge siden som viste at de fleste nøyer seg med en lavere hastighet enn hva de har tilgang på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå