Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten vil flytte inn, jeg vil helst ikke!


Anbefalte innlegg

Blir sprø når jeg tenker på det. Har så veldig lyst til å si det til kjæresten, men han er så utrolig klar til å flytte inn, og det siste jeg vil er å såre han og knuse drømmen. Jeg og min kjæreste har tenkt å bo i sammen som studenter men også samboerer etter sommer. Vi har nå kjent hverandre i snart tre år, men i disse tre årene har vi hatt lite tid sammen (vi ser hverande to ganger - tre ganger i uka, that's it).. så det føles ut som vi enda er i "honeymoon" fasen.



Har alltid hatt litt kalde føtter når det kommer til samboerskap (jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal flytte inn med en kjæreste, for det er oppskriften på katastrofe om man tenker på ekteskap). Jeg elsker han jo, og som et par er vi kjempe glade i hverandre, har pratet masse om en framtid i sammen og tanken på å flytte sammen er spennende. Vi krangler sjeldent, for å si det sånn og har det godt i lag.



Som sagt ser ikke så mye av hverandre, og nå skal vi plutselig flytte inn i sammen, dele alt..hele pakka. Jeg vet ikke helt om jeg er klar.



Har også sånn følelse på at man aldri kommer noen plass om man blir samboer først. Da blir man jo så vant med det at man ikke gidder å bli mer for da bor man allerede sammen, da mangler det jo bare barn… og jeg har så lyst til å gifte meg før jeg får barn.



Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Av og til vil jeg…. av og til vil jeg ikke. Greier ikke å ta egen beslutning på hva jeg egentlig vil. :hm:


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så du liker han ikke så godt at du vil bo med han.
Hvorfor sier du ikke det til han direkte? Bedre det enn
å flytte sammen og late som at alt er ok i mange år.
Ærlighet er viktig.

Du kan jo også vise han hva du har skrevet, åpnehet i forhold
er viktig, spesielt om dere planlegger å være kjærester fremover.
Takler han ikke dine tanker og synspunkter, og takler dere ikke
å flytte sammen uten at det blir til noe negativt?

Endret av Kissie
Lenke til kommentar

 

Nei, det går som regel til helvete.

... uansett hva man gjør ;)

 

 

Hvorfor? Hvorfor er mange kjærester redde for å flytte sammen egentlig?

Hvorfor er dem ikke klare? Til TS, hvis jeg har skjønt det, du vil bo alene

og fortsette med å være kjæreste med han? Hvorfor sier du ikke det til han?

Mye bedre det, uansett hvordan han reagerer. Da tester du forholdet,

og om han virkelig respekterer og liker deg eller ikke?

Endret av Kissie
Lenke til kommentar

Hvorfor det som regel går til helvete?

Du det er fordi alle tar enkleste motstands vei så fort den første motbakken dukker opp. Jeg tror det er en motegreie, i vår tid så bryr vi oss kun om oss selv og gidder ikke å investere i andre eller anstrenge oss for å holde på et forhold.

Tror personlig det handler mer om utviklingen av sosiale konstruksjoner.

For 100 år siden var det ikke et reelt valg for kvinner å avslutte et ekteskap, uansett om en var ulykkelig.

I dag står de fleste mennesker i Norge fritt til å være i et samboerskap/ekteskap som gjør deg lykkelig, og avslutte det om det ikke gjør deg lykkelig.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor det som regel går til helvete?

Du det er fordi alle tar enkleste motstands vei så fort den første motbakken dukker opp. Jeg tror det er en motegreie, i vår tid så bryr vi oss kun om oss selv og gidder ikke å investere i andre eller anstrenge oss for å holde på et forhold.

Tror personlig det handler mer om utviklingen av sosiale konstruksjoner.

For 100 år siden var det ikke et reelt valg for kvinner å avslutte et ekteskap, uansett om en var ulykkelig.

I dag står de fleste mennesker i Norge fritt til å være i et samboerskap/ekteskap som gjør deg lykkelig, og avslutte det om det ikke gjør deg lykkelig.

 

Ok skjønner. Men samtidig burde man da være mer direkte og ærlig, og klare å si for eksempel

"jeg liker deg ikke lenger fordi jeg ikke ser noen fremtid sammen, vi er for ulike og motstridende".

I stedet for å fortsette forholdet og late som at alt er perfekt, når alt egentlig er falskt og skuespill.

Endret av Kissie
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 

Hvorfor det som regel går til helvete?

Du det er fordi alle tar enkleste motstands vei så fort den første motbakken dukker opp. Jeg tror det er en motegreie, i vår tid så bryr vi oss kun om oss selv og gidder ikke å investere i andre eller anstrenge oss for å holde på et forhold.

Tror personlig det handler mer om utviklingen av sosiale konstruksjoner.

For 100 år siden var det ikke et reelt valg for kvinner å avslutte et ekteskap, uansett om en var ulykkelig.

I dag står de fleste mennesker i Norge fritt til å være i et samboerskap/ekteskap som gjør deg lykkelig, og avslutte det om det ikke gjør deg lykkelig.

 

Ok skjønner. Men samtidig burde man da være mer direkte og ærlig, og klare å si for eksempel

"jeg liker deg ikke lenger fordi jeg ikke ser noen fremtid sammen, vi er for ulike og motstridende".

I stedet for å fortsette forholdet og late som at alt er perfekt, når alt egentlig er falskt og skuespill.

 

 

Jeg var ærlig og direkte og fornøyd med at jeg sa det der. Det tror jeg hun også var i etterkant.

Lenke til kommentar

TS, du høres veldig fornuftig ut. Vent til du er klar. Folk som flytter sammen i hytt og gevær blir det aldri noe ekte utav, typisk for mennesker som ikke er trygge på seg selv. Samboerskap er en BIG deal, og det skal være det, ikke noe man gjør før man er klar hvis man vil ha noe ekte. Du har ting på riktig plass ts, ta en prat.

 

Men jo, etter 3 år er det på tide å gjøre noe annet enn å møtes 2 dager i uka....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Du bør ikke flytte sammen hvis du ikke har LYST, men jeg tror ikke at det er noen "magisk" løsning å vente til man skal ha barn/gifte seg før man flytter sammen. For å sette det på spissen er du jo mye mer stuck med en du kanskje ikke trives med å bo sammen med hvis du enten blir gravid eller gifter deg med han først.

 

Personlig skjønner jeg godt at han vil flytte sammen når dere har vært sammen i tre år..

Lenke til kommentar

Hvorfor det som regel går til helvete?

Du det er fordi alle tar enkleste motstands vei så fort den første motbakken dukker opp. Jeg tror det er en motegreie, i vår tid så bryr vi oss kun om oss selv og gidder ikke å investere i andre eller anstrenge oss for å holde på et forhold.

dette støtter jeg opp om!

Det er sånn det er blitt, ingen tvil om det. Ego samfunnet.

Og ja: vent med å flytte sammen til du er klar for det!! Ingen tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et samboerskap er absolutt ikke en dum ting, men vær klar over at det kommer med både fordeler og ulemper. Man ser hverandre hele tiden og dette kan føre til at ting ikke blir like spennende som tidligere i forholdet. Siden man bruker så mye tid sammen kan man også oppdage nye egenskaper/ulemper med partneren sin, men forhåpentlig vis blir det noen fordeler også. :wee:

Jeg syns det å flytte sammen er en viktig del i et forhold. Det er da man finner ut hvem partneren sin egentlig er, og man lærer nok noen ting om seg selv også. Det kan jo være en fordel å finne ut om man passer i lag på denne måten før man eventuelt tar forholdet videre (Gifter seg, eller får barn).

Hvis dere finner ut at dere ønsker å flytte sammen, så er dette noen ting som kan gjøre det å bo sammen litt enklere.

  • Kjøp oppvaskmaskin. Ingen liker å vaske opp for hånd. :tease:
  • Opprett en felles konto der begge setter inn et likt beløp i måneden for å bruke til husleie, mat og andre huslige ting.
  • Lag en plan over hvor ofte man skal rydde og støvsuge for å holde det rent. Viktig med fastsatt dato slik at begge er klar over det.
  • Sett av noen dager i måneden for å finne på noe nytt sammen.
  • Sett også av noen dager i måneden til aktiviteter man gjør hver for seg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...