Gå til innhold

Problemer med jobbkontrakt


Anbefalte innlegg

Hei! jeg jobber som assistent ved en privat skole, ved denne skolen skrev jeg kontrakt i august hvor kontrakten sier jeg skal jobbe 12 timer i uka i x klasse. Siden jeg studerer ved uio måtte jeg etter jul endre dagene mine fra å jobbe tirsdag og fredag til mandag og fredag. Men på min nye timeplan har jeg bare fått 10 timer jobb, selv om kontrakten sier det skal være 12 timer. Snakket med inspektør om dette, og hun mente kontrakten ikke gjald lenger siden jeg måtte bygger dager. Dette synes jeg virker rart siden kontrakten ikke opplyser om hvilke dager det er, pluss at lengden på kontrakten gjelder hele skoleåret. Er vel ikke min feil at skolen ikke kan finne steder å bruke meg i den tiden jeg er på jobb. For nå har jeg masse hull i timeplanen min.

 

Deretter prøvde inspektør å få meg til å skrive en ny kontrakt hvor jeg jobber 10 timer, men denne ønsker jeg ikke skrive under på. For da skriver jeg meg jo ned i lønn?

 

Hva har jeg egentlig å slå i bordet med her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er skrevet er vel det som gjelder? Det er vel nettopp derfor de vil ha deg til å skrive under på en ny kontrakt.

 

Stå på ditt, men vær samtidig løsningsorientert. Det er ikke vanlig at man endrer dager man jobber rett ut av det blå, står det noe i kontrakten i det hele tatt om når du skal jobbe? Husk at skolen har en timeplan å følge, og de kan gjerne ikke tilpasse den etter når du har mulighet til å jobbe. Litt satt på spissen, men du redegjør ikke for hvilken stilling/oppgave du har på skolen.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Hei! Beklager lite informasjo rundt kontrakten men skal utfylle nå. Dette står i kontrakten:

 

Ansettelsen gjelder: Skoleåret 2014-2015

 

Stilling: Assistent i klasse X 12 timer i uken 31%.92

 

Lønn: 160,-

 

oppsigelse: 3 måneders oppsigelse.

 

 

Er assistent for en gutt med vansker.

Lenke til kommentar