Gå til innhold

Grado Labs SR-60i, behagelige?


Xanny

Anbefalte innlegg

g-grado-sr60i.jpg?width=330&crop=none

 

har vært keen på disse i en stund nå etter at jeg begynner å bli lei av mine Marshall Headphones Major som er ubehagelige å ha på seg etter bare noen minutter. men det jeg lurer på om det er noen her som erfaringer med disse grado headsette? er dem behagelige å ha på øra over lange perioder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd gradoer med den type pute som disse har, men har tidligere eid Grado SR80 , SR225 og SR325i . Komforen på disse var på ingen måte helt topp, etter noen timer med de på hode føltes toppen av øre litt kjøttdeig ut samt hodebandet ikke er det beste da det ikke har noe polstring. Generelt sett om en er ute etter veldig behaglige hodetelefoner er ikke grado veien å gå har vertfall jeg erfart.

Lenke til kommentar

Creative Aurvana Live!

 

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=51EF0060AA001

 

Disse har et veldig lavt press på hode og jeg synes egentlig det er litt for lite.

Lyden i dem er fantastisk til prisen. Veldig balansert og engasjerende lyd og med fine detaljer. De er ikke spesielt dype for ørene, men kan fikses med å legge en ring i dem under polstringen på undersiden (innsiden) som presser ut polstringen og gir bedre plass. Denne hodetelefonen passer ikke for dem med store eller utstikkende ører, heller små som er tett på hodet. Kan du leve med resten av det som står her er lyden upåklagelig. En diamant til plast-pris lydmessig

 

ATH-M50 har mye bass og en del press på hodet siden den er designet for å isolere godt, men lyden er fin i den. Du kan evt plassere den over noe stort for å roe ned på presset, så har du en svært god hodetelefon til prisen.

 

Ellers ville jeg spart opp til HD 598.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

ATH-M50 kjøpte jeg til sønnen grunnet anmeldelser som snakket fint om bassen.

Ble skuffet. Detaljert, ja. Men bass har Grado'ene bedre pluss at de spiller mer engasjerende.

(Ingen av disse er dog noe "bass monster")

 

Grado SR60i får du også på tilbud til ca 600,- så de er et klart bedre kjøp enn ATH-M50.

 

Standardputene er ikke allverden, men går bra til 1-2 t lytting. Vær obs på at Grado er åpne hodetelefoner så omgivelsene vil høre litt av lyden.

 

Istedenfor standardputene kan flg type anbefales: http://www.ebay.com/itm/261485281639

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...