Gå til innhold

Nettopp tatt fagbrev, hvordan søke jobb uten fagbrev bevis.


Anbefalte innlegg

Skal holde dette ganske kort.

 

Tok fagbrevet i desember, og har tenkt å søke på litt forskjellige jobber. Problemet er at jeg ikke har noe bevis for at jeg faktisk har fagbrev (siden dette kan ta opp til 6mnd før man får).

 

Finnes det en måte å få et midlertidig bevis på dette fra Udir, fylkeskommunen etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått bekrefta at du har bestått?

 

Uansett, dette er ei heilt vanlig problemstilling som du ikkje skal bruke så mykje tid på. Det er berre å søke som normalt og oppgi at fagprøva blei bestått i desember og at dokumentasjonen blir ettersendt.

 

For mange arbeidsgivere så vil det også være nok å få ei bekreftelse på bestått fagbrev frå opplæringskontoret, dei treng ikkje nødvendigvis å sjå fagbrevet fysisk.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du kommer til å få vitnemålet med karakter fra fagprøve lenge før du får fagbrevet, og det er dette arbeidsgiver er ute etter da det gir ett totalt bilde av utdanningen med karakterer, fravær osv. Det kan ta litt tid før dette kommer(Husker ikke hvor lang tid mitt tok). Men jeg var føre var og hadde laget ett lite dokument som jeg fikk sensor til å skrive under på(da jeg allerede hadde intervju planlagt rett etter fagprøve).

 

Ville nok bare sagt i fra om at vitnemål blir ettersendt

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...