Gå til innhold

Har noen større avatar enn andre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du mener vel det er greit om man kaller seg Adolf Hitler med bilde av ham,

så lenge man kan begrunne det med at man feks. beundrer Hitlers forfatterevner eller bart ...osv

ab absurdo(latin)

 

Det er vel ganske uinteressant hvorfor du har slik en fasinasjon for en av historiens mest kjente Nazister. Som du selv sier behøver det jo ikke ha et fnugg av sannhet i seg.

"...ei heller at jeg støtter ideologien/handlingene denne mannen tok del i.. og om jeg så skulle gjøre det, så er det en privatsak.."

Er vel ikke noen privatsak å fronte en kjent Nazist på hardware.no's forum.

 

"Dette er jo nesten på kanten til flaming, uten gjeldende person til stede. går ikke ann."

Er du så oppslukt av din egen begeistring for denne personen(Goebbels)  at du ikke forstår

at det kan virke støtende på andre?

Nok et topic som deverre har gått altfor langt opp-topic, men føler jeg må svare på såvidt drøye påstander..

Om du synes det uinteressant hvorfor jeg valgte det nicket jeg har - so be it.

men synes kanskje det var på sin plass med en oppklaring av at jeg nødvendigvis ikke måtte være nazist av den grunn..

 

Til de antydningene som kommer her: har jeg i noe innlegg noengang kommet med nazistiske bemerkninger/kommentarer eller proklamert høylytt om nazismen? nei.. det har jeg ikke gjort.

at da et nick og et bilde kan være så voldsomt provoserende og eller støtende, er for meg helt ubegripelig. da har du vært skånet sålangt i livet, hvis du finner dette støtende.. Som jeg skrev tidligere så er det nok av nick/avatarer som hentyder til både satanisme og kommunisme, hviket jeg ikke kan se, skal være noe bedre.

 

Hva privatsak angår, så uttrykte jeg meg muligens noe upressist. det jeg mente var at jeg av prinsipp ikke kategorisk aviser hele greiene, da jeg føler det er en privatsak om jeg er det eller ikke..

 

Og det med at et forum identifiseres eller liknende med nazismen fordi jeg har et nick og bilde som kan virke (utrolig nok) støtende på noen. ja da må jeg nesten le, at et forum med omlag 30.000 registrerte brukere skal farges av en person ser jeg som serdeles lite sannsynlig, hadde jeg aktivt på eksempelvis politikk/religion delen forfektet proklamert og "edet" rundt meg, hadde jeg kanskje forstått litt bedre.. dog i særdeles liten grad.

men nå?? ikke sjans..

 

Og da kan jeg egentlig spare meg for flere oppstøt mot min person, og denn oppfatning noen av dere tror jeg innehar på grunnlag av 8 bokstaver og et lite bilde. synes ikke jeg behøver å forsvare meg mer..

Takk

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar

Det er en annen sak som visstnok har blitt diskutert et annet sted Kristoffer. Ikke spor av denne tråden med den diskusjonen der. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du (krishell) har registrert deg på nytt og utgir deg for å være en annen person.

 

Du har tydligvis manglende respekt for retningslinjene ettersom du nå har registrert deg med minst 3 forskjellige brukernavn, du har brukt ganske stygt språk i denne tråden, og sist men ikke minst, du har sporet av en tråd.

Lenke til kommentar
Det er en annen sak som visstnok har blitt diskutert et annet sted Kristoffer. Ikke spor av denne tråden med den diskusjonen der. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du (krishell) har registrert deg på nytt og utgir deg for å være en annen person.

 

Du har tydligvis manglende respekt for retningslinjene ettersom du nå har registrert deg med minst 3 forskjellige brukernavn, du har brukt ganske stygt språk i denne tråden, og sist men ikke minst, du har sporet av en tråd.

Bevis på at jeg er Krishell?

Lenke til kommentar

Som yummy sier er det 3 forskjellige brukere som har postet fra din ip adresse. Det er deg, krishell og llehsirK. Brukernavnene er heller ikke så ulike hverandre som alle kan se, og i tillegg er det en sammenheng som går på at dere "forsvarer" hverandre i flere tråder.

 

For vår del er dette en avsluttet sak ettersom du ganske tydlig ikke respekterer forumet, moderatørene, eller brukerne. Ønsker du å fortsette å klage så gjør det heller i epost fremfor å forsøple forumet ytterligere med falske venner, klaging i tråder som ikke har noen sammenheng med din sak og stygt språk.

Lenke til kommentar

Krishell er ute av forumet fordi han ikke respekterte utestengelsen og registrerte flere brukernavn.

 

Og ikke rakk ned på goebbels! Jeg liker ikke helt at han bruker bilde av en nazi-dust som avatar, men det forsvarer ikke personangrep. Vi har retningslinjer mot slikt....

Lenke til kommentar
Som jeg skrev tidligere så er det nok av nick/avatarer som hentyder til både satanisme og kommunisme, hviket jeg ikke kan se, skal være noe bedre.

 

Det derimot er kritikkverdig. Alle med normal forståelse skjønner at avatarer osv som hentyder til nazisme er langt værre enn slike som hentyder til satanisme og eller kommunisme. Å sammenligne nazisme mot satanisme på den måten er et tegn på at du ikke respekterer satanister.

Kommunisme er jo en fullstendig legal ideologi, og å framstille kommunistisk materiell som like gale som nazistisk er noe som ikke har rot i virkeligheten.

Hvor mange bryr seg om noen har et pentagram som avatar?

Hvor mange kjenner frysningene krype nedover ryggen idet et rødt flagg kommer opp på skjermen?

Veldig få. Hva tror du derimot ville skjedd om noen hadde funnet på å ha et hakekors til avatar?

Lenke til kommentar

de fleste tegnene brukt i nazismen re tatt fra forskjellige relgionre/kulturer. Det andre (mest?) kjente korset (det som er tykkest ytterst og smalt i midten) er solkorset. Altså et tegn som representerer liv.

 

Det irriterer meg grenseløst at nazismen tok disse tegne som sine egne, for det gjør en flott kulturarv til noe negativt. På samme måte har nynazister og satanister her i norden tatt mye norrøn mytologi/kultur og gjort til sin greie. Norrøn mytologi hadde da ingen ting med antisemettisme eller djeveldyrking å gjøre!

Lenke til kommentar
Du mener vel det er greit om man kaller seg Adolf Hitler med bilde av ham,

så lenge man kan begrunne det med at man feks. beundrer Hitlers forfatterevner eller bart ...osv

ab absurdo(latin)

 

Det er vel ganske uinteressant hvorfor du har slik en fasinasjon for en av historiens mest kjente Nazister. Som du selv sier behøver det jo ikke ha et fnugg av sannhet i seg.

"...ei heller at jeg støtter ideologien/handlingene denne mannen tok del i.. og om jeg så skulle gjøre det, så er det en privatsak.."

Er vel ikke noen privatsak å fronte en kjent Nazist på hardware.no's forum.

 

"Dette er jo nesten på kanten til flaming, uten gjeldende person til stede. går ikke ann."

Er du så oppslukt av din egen begeistring for denne personen(Goebbels)  at du ikke forstår

at det kan virke støtende på andre?

Nok et topic som deverre har gått altfor langt opp-topic, men føler jeg må svare på såvidt drøye påstander..

Om du synes det uinteressant hvorfor jeg valgte det nicket jeg har - so be it.

men synes kanskje det var på sin plass med en oppklaring av at jeg nødvendigvis ikke måtte være nazist av den grunn..

 

Til de antydningene som kommer her: har jeg i noe innlegg noengang kommet med nazistiske bemerkninger/kommentarer eller proklamert høylytt om nazismen? nei.. det har jeg ikke gjort.

at da et nick og et bilde kan være så voldsomt provoserende og eller støtende, er for meg helt ubegripelig. da har du vært skånet sålangt i livet, hvis du finner dette støtende.. Som jeg skrev tidligere så er det nok av nick/avatarer som hentyder til både satanisme og kommunisme, hviket jeg ikke kan se, skal være noe bedre.

 

Hva privatsak angår, så uttrykte jeg meg muligens noe upressist. det jeg mente var at jeg av prinsipp ikke kategorisk aviser hele greiene, da jeg føler det er en privatsak om jeg er det eller ikke..

 

Og det med at et forum identifiseres eller liknende med nazismen fordi jeg har et nick og bilde som kan virke (utrolig nok) støtende på noen. ja da må jeg nesten le, at et forum med omlag 30.000 registrerte brukere skal farges av en person ser jeg som serdeles lite sannsynlig, hadde jeg aktivt på eksempelvis politikk/religion delen forfektet proklamert og "edet" rundt meg, hadde jeg kanskje forstått litt bedre.. dog i særdeles liten grad.

men nå?? ikke sjans..

 

Og da kan jeg egentlig spare meg for flere oppstøt mot min person, og denn oppfatning noen av dere tror jeg innehar på grunnlag av 8 bokstaver og et lite bilde. synes ikke jeg behøver å forsvare meg mer..

Takk

Mvh

Goebbels

 

 

"Til de antydningene som kommer her: har jeg i noe innlegg noengang kommet med nazistiske bemerkninger/kommentarer eller proklamert høylytt om nazismen? nei.. det har jeg ikke gjort."

Ser frem imot at du kan henvise til hvor jeg har skrevet at du har "kommet med nazistiske bemerkninger/kommentarer eller proklamert høylytt om nazismen?..."

 

"men synes kanskje det var på sin plass med en oppklaring av at jeg nødvendigvis ikke måtte være nazist av den grunn.."

Derimot er Goebbels er en av historiens mest kjente Nazister og du undrer fremdeles på hvorfor andre forbinder hans navn og bilde først og fremst med Nazismen ?

 

 

"Hva privatsak angår, så uttrykte jeg meg muligens noe upressist. det jeg mente var at jeg av prinsipp ikke kategorisk aviser hele greiene, da jeg føler det er en privatsak om jeg er det eller ikke.."

Det er fortsatt revnende likegyldig hva ditt politiske/idelogiske standpunkt er

,det er vel ikke det vi diskuterer her.(Ja jeg gjentar meg selv nå).

 

"Og det med at et forum identifiseres eller liknende med nazismen fordi jeg har et nick og bilde som kan virke (utrolig nok) støtende på noen. ja da må jeg nesten le,..."

Ja det er helt utrolig at noen kan forbinde Goebbles med Nazismen(ironi).

Synes dessuten du ikke burde bevilge deg å le av at noen blir støtt av Goebbles og hans uomtvistelige tilknyttning til Nazismen.

 

"Og da kan jeg egentlig spare meg for flere oppstøt mot min person,.."

Dette sier vel ganske mye om hvilket nivå du har lagt deg på i denne diskusjonen.

 

"synes ikke jeg behøver å forsvare meg mer.."

Du har fortsatt ikke klart å forstå at jeg diskuterer Goebbles navn/bilde benyttet som navn/avatar (her på hardware.no) og overhodet ikke din person.(ta et hint)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...