Gå til innhold

NOSTALGI: Den ubestridte CD-kongen (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snedig, satt akkurat å mimret tilbake til den tiden.

 

Husker særlig ripping fra CD-er. Lånte mange album på biblioteket og økte med det samlingen fort :) Husker et bra program kalt CDex.

 

Også var det en god del feilbrenninger. Om det var hardwaren eller brukerfeil aner jeg ikke, men husker jeg betalte rundt 50 kroner for blank CD og DVD i sin tid og da var det sure penger :)

 

Duverden for en utvikling det var på 90-tallet. Var PC-en over ett år gammel kunne du glemme å kjøre de nyeste spillene. Tenk at det er bare 6 år mellom Wolfenstein 3D og Half-Life.

 

Håper på en oppfølgerartikkel om den klassiske 3,5" diskettstasjonen. A:\ og 1,44 MB til rådighet. Det var tider...

Lenke til kommentar

Er ikke nostalig for meg, har fortsatt i aktiv drift verdens beste CD-rom: Plextor Premium 2, og en Plextor Premium 1, og en extern Plextor 716 DVD-rom.

 

Hvorfor? Fordi de har funksjoner som sikrer bitperfect ripping som få andre drev har.

 

AtW

 

Mener å huske at Yamaha CRW-F1 tok kronen når det gjaldt ripping, tror jeg fortsatt har en liggende et sted.

Lenke til kommentar

 

Er ikke nostalig for meg, har fortsatt i aktiv drift verdens beste CD-rom: Plextor Premium 2, og en Plextor Premium 1, og en extern Plextor 716 DVD-rom.

 

Hvorfor? Fordi de har funksjoner som sikrer bitperfect ripping som få andre drev har.

 

AtW

 

Mener å huske at Yamaha CRW-F1 tok kronen når det gjaldt ripping, tror jeg fortsatt har en liggende et sted.

 

 

De er ganske likeverdige, Yamahaen har større offset (som egentlig ikke har noe å si siden den har overread, er såvidt jeg husker litt dårligere på kopibeskyttelse, men marginalt bedre på ripete CDer). Plextoren har litt mer støtte for intern feilkontroll som C2.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...