Gå til innhold

One Call bytter til Netcom-nettet. Hva nå videre?


Anbefalte innlegg

Hehe, nye reklamene til OneCall blir bra...

 

"Ikke fullt så bra, bare billig"

 

Ja, samme sier jeg. I de tidligere reklamene har jo OneCall ment at de bl.a. var bedre enn de som brukte Netcom sitt nett.

 

På Tek.no sin "Finn billigste mobilabonnement"-side oppdaget jeg i dag to operatører med navn "Hello" og "Xito" som bruker Telenor sitt nett. Bør man vurdere å bytte til en av de, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Merkeleg nok fekk eg sms om at kortet var oppdatert alt 16/1. Eg hadde då allereie skifta nett manuelt til Netcom, men det skulle vel ikkje ha noko å seie?

Du kan bytte når du vil, uten problemer "Oppdateringen" fra OneCall betyr at simkortets liste over foretrukne nettverk endres slik at 242-02 (Telia) er første prioritet. Effekten av dette er at dersom du ikke velger NetCom, så gjør telefonen det for deg. :)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Merkeleg nok fekk eg sms om at kortet var oppdatert alt 16/1. Eg hadde då allereie skifta nett manuelt til Netcom, men det skulle vel ikkje ha noko å seie?

 

Har ingenting å si.

Som Tom sier, så er det bare prioriteringen av nettverk som endres.

 

Pr. dags dato kan One Call-kunder bruke Mobile Norway, NetCom og Telenors nett frem til 1. mars.

Mobile Norway kan brukes frem til 1. april, da stenges nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Merkeleg nok fekk eg sms om at kortet var oppdatert alt 16/1. Eg hadde då allereie skifta nett manuelt til Netcom, men det skulle vel ikkje ha noko å seie?

Har ingenting å si.

Som Tom sier, så er det bare prioriteringen av nettverk som endres.

 

Pr. dags dato kan One Call-kunder bruke Mobile Norway, NetCom og Telenors nett frem til 1. mars.

Mobile Norway kan brukes frem til 1. april, da stenges nettet.

Greit det, men eg tykte det var litt merkeleg at oppdateringa kom 16/1 når det var sagt at dei skulle byrje å sende ut frå 19/1.

 

Elles er ikkje dette noko nytt for min del. Eg har hatt OC Faktura nokre år, sidan det er svært gunstig når ein ringer lite og stort sett brukar wifi. Etter kort tid måtte ein byte sim fordi ein gjekk frå Netcom til å roame på Netcom. Etter ei tid vart det sendt ut oppdatering i samband med byte frå Netcom til Telenor. No er det tilbake til Netcom. I mitt område er dekninga ganske lik i begge nett, og ein må eit stykke utanom allfarveg for å miste dekninga. 4G-dekning er det lite av, men Netcom har 4G fleire stader enn Telenor. Eg er forresten spent på kor lenge ein får behalde det gode gamle Faktura-abonnementet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Greit det, men eg tykte det var litt merkeleg at oppdateringa kom 16/1 når det var sagt at dei skulle byrje å sende ut frå 19/1.

Kanskje du er kursivkunde hos OC? ;)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Eg er forresten spent på kor lenge ein får behalde det gode gamle Faktura-abonnementet.

 

 

Hadde også faktura hos OC. Godt fornøyd. Dog datamengden var litt liten selv for mitt lave dataforbruk, så betalte ofte 10-15kr ekstra i mnd fordi jeg overskred dataforbruk. Så totalkostnad per måned lå oftest på 60-70 kroner.

 

Så når jeg nå bytter til Xito medium til 65,- per måned så blir kostnaden ganske lik, jeg får litt mer data og beholder Telenor sitt nett. Håper det blir bra!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dama mistet dekningen helt etter at OneCall byttet. Dette her var nok ingen genistrek av OneCall tror jeg. Mulig de begynner å miste taket på det.

 

Selv gikk jeg over til telenor for ca en måned siden da jeg ble lei av dekningsproblemer.

 

Vi bor dog i utkanten av Akershus. Men hadde dekning før de byttet..

Endret av Triumph
Lenke til kommentar

Dette var interessant. Eg driv eit enkeltpersonføretak, og treng difor ein faktura i samband med det rekneskapsmessige. Elles hadde eg nok vurdert å byte.

Kanskje hello.no er verdt å sjekke for deg.

"Smil"-abonnementet til 68,-/mnd med noe mindre i pakka enn hos Xito. 200 minutter/SMS, 250MB data, 10 MMS.

Men greie priser for forbruk over det inkluderte. Samme eiere som Xito.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for nok eit godt alternativ til OC Faktura.

 

Elles tykkjer eg det er overraskande at eg no får følgjande feilmelding ved forsøk på å velje Telenornett manuelt: "Ditt Sim-kort tillater ikke en kobling til dette nettverket". Slik var det ikkje før oppdateringa, då kunne eg nemleg velje Netcomnett manuelt. Sidan Telenornettet skulle vere tilgjengeleg ut mars(?) lurer eg på om OC legg inn sperre i Sim-kortet (og evt. om det er mogeleg å fjerne denne sperra f. eks. med ein gammal telefon).

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

. Sidan Telenornettet skulle vere tilgjengeleg ut mars(?)

 

Det er Network Norway (mobile norway) sitt nett som skal være tilgjengelig ut mars før det legges ned /evt basestasjoner konverteres til netcom.

 

Mitt Xito Simkort ble aktivert i dag. Plutselig har jeg 4g degning, det hadde jeg aldri med OneCall simkortet jeg hadde. Får ta det som en bonus i tillegg til å få dekningen tilbake igjen (telenornett).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...