Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

føflekk kreft.. aprikoskjerner hjelper det?


okasin

Anbefalte innlegg

Her for mange år siden så gikk det et program på TV om alternativ behandling av kreft.. tror det het schrødingers katt..

Hvor det ble sagt blandt annet at vitamin B17 som det finnes i aprikoskjerner hjelper mot en del kreft typer..

Se også her: http://vgd.no/samfunn/vitenskap/tema/1772408/tittel/aprikoskjerner-b17

 

Vell her for et par mnd siden begynte en føflekk på låret mitt å klø, og virket irritert.. tok en tur til legen, og han sa den måtte fjærnes snarest..

Men det tar tid å få time til å fjerne den.. du vet helsevesenet her er ikke raskt.. Så fikk fjernet den i dag 5.1.2015

Men tok et nytt bilde av den før jeg dro til legen som skulle fjerne den..

og har jo fulgt med å sett at den har bare blitt bedre og bedre etter jeg begynte å spise aprikos kjerner.. iallefall utseende messig.

 

Noen som har erfaring med noe lignende.. ?? Eller er dette helt normalt for føflekker?

 

Bildet er fra baksiden av låret, så det var ikke så lett å ta bildet.. men ble ikke alt for galt :)

post-68150-0-93106500-1420494610_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teorien rundt dette er at det frigis cyanid som er molekylært ufarlig i den formen det normalt sett har og når enzymene som kun finnes i kreftceller frigjør det blir det dødelig for den cellen. Du finner det samme i frøene til epler i mindre konsentrasjon. Det er jo ikke noe tvil om at det nye bildet ditt ser bedre ut.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant.. hmm men valgte å skjære den bort likevell for å sende til analyse.. , får svar om noen uker på om den var god eller ondartet.. Håper det beste !! :)

Har lest meg til at B17 er i grunn det samme som blåsyre..

 

Her er hvordan jeg "doserte" meg selv..

15 aprikos kjerner etter frokost..

ventet et par timer og tok 15 til..

 

de neste dagene spiste jeg ca 10 stk om dagen.. i 5 dager tror jeg.. så dro jeg til Thailand og glemte å ta med meg disse bittre kjernene :) kom hjem igjen i slutten av desember..

Lenke til kommentar

Tror jeg var litt rask med å skrive 2 mnd.. det blir i grunn vare litt over en mnd.. oppdaget dette 20 november... og det ble kuttet bort i dag 5.1.2015.. dvs litt over en mnd.. :)

 

Nei jeg vet ikke jo ikke med 100% sikkerhet om det var aprikos kjernene.. men ville nå dele det med noen.. eller for å høre om noen andre sitter med tilsvarende erfaring.. skader jo ikke å prøve :) ..tror jeg!

Lenke til kommentar

 

Flott at det ser bedre ut, men jeg tror ikke det har noe med aprikosen å gjøre.

 

Husk at dette var før inngrepet.

 

Ja det går jeg sterkt ut fra, ellers var den legen temmelig lett på handen.

 

Uansett, så er det ingen grunn til å tro at aprokoskjerner har noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Interessant.. hmm men valgte å skjære den bort likevell for å sende til analyse.. , får svar om noen uker på om den var god eller ondartet.. Håper det beste !! :)

Har lest meg til at B17 er i grunn det samme som blåsyre..

 

Her er hvordan jeg "doserte" meg selv..

15 aprikos kjerner etter frokost..

ventet et par timer og tok 15 til..

 

de neste dagene spiste jeg ca 10 stk om dagen.. i 5 dager tror jeg.. så dro jeg til Thailand og glemte å ta med meg disse bittre kjernene :) kom hjem igjen i slutten av desember..

Så bra at du har funnet ut at du spiser blåsyre. Jeg vil anbefale deg og sjekke ut dosering også.

 

There is currently a lack of available scientific evidence to recommend any medicinal dosing for apricot in adults. Apricot kernels (approximately 7-10) taken by mouth may be a lethal dose.

 

(http://www.healthline.com/natstandardcontent/apricot)

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere hvorvidt aprikoskjerner eller noen andre matvarer kan ha en positiv virkning på kreft men det er ganske sjukt å måtte vente en måned på å få fjernet en føflekk, jeg fikk fjerna en svær jævel fra skuldra fordi den så sketchy ut så snart legen så på den, konsultasjon hos legen tar sjelden så sykt lang tid og å klemme inn et par drag med skalpellen og å sy noen sting bør det da virkelig være tid til om den så ondsinnet ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere hvorvidt aprikoskjerner eller noen andre matvarer kan ha en positiv virkning på kreft men det er ganske sjukt å måtte vente en måned på å få fjernet en føflekk, jeg fikk fjerna en svær jævel fra skuldra fordi den så sketchy ut så snart legen så på den, konsultasjon hos legen tar sjelden så sykt lang tid og å klemme inn et par drag med skalpellen og å sy noen sting bør det da virkelig være tid til om den så ondsinnet ut.

Tja.. jeg er nå 46 år, og er nesten aldri hos lege eller på sykehus.. men de få gangene jeg har vært på legevakt eller hos lege, så er det alltid lang vente tid.. vet ikke hva som er normalt..

Lenke til kommentar

Interessant å se at føflekken har blitt mindre og lysere, men jeg tror nok ikke aprikoskjernen hadde betydning for dette. Jeg vil anta at det er en normal immunreaksjon som kan ha skjedd dersom den skulle være malign. TS har nesten aldri vært hos lege eller sjukehus før, så vil kanskje anta at immunforsvaret fungerer bra

Lenke til kommentar

Sånn fra den medisinske siden er "B17" / aprikoskjerner kjent som en av de mest imponerene rene svindlene/mytene: Vanligvis handler de om å behandle med noe som ikke virker, men her er det i tillegg direkte giftig (og i høyperioden på 70-tallet døde det en neve folk av cyanidforgiftning etter å ha knasket en romslig pose aprikoskjerner). Effekten har også vært studert, og ... nah, beklager.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Den mest relevante er vel NCI (som altså er statlig finansiert, ikke direkte av noe legemiddelfirma) som finansierte stage 1 og 2-trials i 1981/82, såvidt jeg kan se hos Mayo clinic.

 

Ref http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM198201283060403 . (Hvis du ikke har tilgang kan jeg skaffe deg en kopi.)

 

 

 

The primary objective of this study was to detect evidence that amygdalin in combination with a "metabolic therapy" program was capable of producing a favorable effect in patients with malignant disease. This favorable effect was sought from the standpoint of the malignant disease itself and from that of the general and symptomatic status of the patient. We purposely chose patients who were in good general condition in order to maximize the possibility of observing benefit. Our data indicate that no therapeutic benefit was produced. Only one questionable, partial, and transient objective response was observed among 171 completely evaluable patients. Even if this response was real, a response rate of less than 1 per cent certainly can not be regarded as salutary. The fact that amygdalin therapy did not slow the advance of malignant disease or induce "stabilization" is clearly evidenced by the facts that more than half these patients had measurable tumor progression when they terminated the intravenous induction therapy and that over 90 per cent had progression by three months. The minimal rates of improvement in symptoms, performance status, and body weight are within the range that could be anticipated with placebo treatment. Patients died rapidly, with a median survival of only 4.8 months. It must be concluded that amygdalin (Laetrile) in combination with high doses of vitamins, pancreatic enzymes, and a diet of the type commonly employed by "metabolic therapists" is of no substantive value in the treatment of cancer. Further investigation or clinical use of such therapy is not justified.

(...)

 

 

 

An important point that must be made concerns the hazards of amygdalin therapy. Laetrile has been advertised to the public, the state legislatures, and the courts as nontoxic. The evidence for this lack of toxicity, however, was no better than the evidence for a favorable therapeutic effect. Although there were no drug-related fatalities under the conditions of this trial, our results demonstrate that oral Laetrile is a toxic drug. Several patients had symptomatic toxicity or high levels of blood cyanide or both; the cyanide approached levels known to kill animals and reached levels that have been reported in fatal cases in poisoning in human beings.
Endret av Djn
Lenke til kommentar

Takk for den. Om det går ut i blodet er det jo ikke bra. Da blir det jo fort litt mer systemisk enn reklamen sier.

Det var vel også en sak i VG om dette hvor en dame følte seg veldig dårlig av denne behandlingen. Døde pasienter med median på 4.8 mnd er jo ikke spesielt gode resultater.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Men har nå iallefall fått den operert bort, ble seks sting så jeg :) Men må si at jeg syns det er spennende og interessant om det finnes naturlige midler for å ta knekken på sykdommer.

 

Men er ikke overbevist om at disse undersøkelsene som er gjort på B17 er gjort i beste mening.. B17 dvs aprikoskjerner er jo tilnærmet gratis i forhold til syntetisk medikamenter.. Kreft medisiner o.l. er jo en milliard butikk og regner med det sitter en del mektige mennesker som har store interesser i å ivareta denne gullgruven..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...