Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

føflekk kreft.. aprikoskjerner hjelper det?


okasin

Anbefalte innlegg

Ett av problemene er at aprikoskjerner også inneholder et enzym som spalter av cyanid fra amygdalin. De ligger separat i utgangspunktet, men hvis man tygger kjernene blir de blandet og man frigjør mye cyanid allerede tidlig i fordøyelsen.

 

Selve konseptet med å binde opp et giftig stoff så det først blir frigjort når det er hos celler man vil drepe er ikke dumt, og det finnes behandlinger som virker på den måten - men akkurat denne ser ikke ut til å være spesielt effektiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er ikke overbevist om at disse undersøkelsene som er gjort på B17 er gjort i beste mening.. B17 dvs aprikoskjerner er jo tilnærmet gratis i forhold til syntetisk medikamenter.. Kreft medisiner o.l. er jo en milliard butikk og regner med det sitter en del mektige mennesker som har store interesser i å ivareta denne gullgruven..

 

 

 

På den annen side er det en del kreftmedisin som også er planteuttrekk, f.eks paclitaxel/docetaxel som isoleres fra barken av et tre og vinblastine/vincristine fra en pynteblomst. De første som kan dokumentere at et konkret stoff har en effekt og trygt kan brukes i behandling kan få en patent på å selge det som medikament selv om det har vært på markedet som udokumentert behandling tidligere. At ingen av de store firmaene kastet seg over det og forsøkte å bli eneprodusent en periode er egentlig et dårlig tegn.

 

Separat fra det hadde mange kreftforskere gått veldig langt for å bli førsteforfatter på en artikkel som dokumenterer en ny og fungerende behandling, helt uavhengig av om den kan kommersialiseres; det er sånt som gir deg en lang og trygg karriere som leder for en egen forskningsgruppe.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ordens skyld, jeg har ikke noen relevant utdanning for dette (jeg er programmerer), men jeg jobber på et kreftforskings-institutt, og litt interessert ender man jo opp med å bli. :)

 

(Jeg har lønn fra UiO, for ordens skyld - ikke noen legemiddelfirmaer eller noe sånt.)

Endret av Djn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For folk som er redd for kreft (menn flest vil jeg tro som mann, siden 50% av menn dør av kreft), så vil det være bra å hjelpe denne forskningen fremover: https://www.bioscience.org/2005/v10/af/1707/fulltext.htm

Whole body Interdiction of Lengthening of Telomeres. Om kreftcellene ikke har genene for forlengelse av telomerene så vil de kun dele seg 40-60 ganger totalt, som er gode nyheter. I og med at cellegift kun fjerner en andel av kreftcellene helt til det er færre enn 1 mrd, da slutter nåværende prøver å kunne oppdage kreft. Og vi kan jo ikke gi cellegift til folk som vi ikke kan påvise har kreft, så vi slutter å gi cellegift. Dermed går det en stund, og kreften kommer tilbake. Men nå er det da kun den kreften som best overlevde cellegiften vi brukte, så nå funker det ikke like bra. Men med WILT så vil ikke kreften har nok celledelinger igjen til å gro ny kreft etter første omgang, så vi ville vunnet mot kreft.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å gjette - SSB har konkrete tall.

I 2013 døde 41913 nordmenn, 10800 (25.8%) av dem av "ondartede svulster". Det er høyere enn verden som helhet, mye fordi vi lever lenge nok til å dø av kreft i stedet for sult/malaria/kolera/AIDS/osv.

 

Norge har også et detaljert kreftregister over alle tilfeller i landet, med data tilbake til 1965 (som gjør det til ett av de beste i verden); de gir ut en årlig rapport som er full av statistikk og grafer for de som vil se nærmere på det.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

 

 

Sorry, men det tror jeg ikke noe på.. :) da må du ha noen referanser iallefall.

Nei, jeg vet vel ikke... Det var jo du som skrev det.....

Nei jeg skrev ikke det, det var Gonn som skrev det, jeg stilte bare et tvilende spørsmål til det :)

 

Men jeg tror uansett det stemmer. Det er svært få som bare sovner inn uten å være syke. Noen dør av hjerteinfarkt, slag eller blodpropp osv. men veldig mange dør faktisk av kreft.

Lenke til kommentar

Ja - og hvis du ser på SSB-tallene så dør folk av alt mulig rart, og det er ikke veldig mange uspesifiserte.

 

Det er mulig å grave videre - her er en mer spesifisert tabell over dødsårsaker for 2012.

Vi er antageligvis enige om at de som har en konkret annen dødsårsak vanligvis ikke døde av ukjent kreft. Da gjenstår "Ukjente og uspesifiserte årsaker (R96-R99)" og "Andre symptomer og ubestemte tilstander (R00-R94)", som tilsammen er 5.2%. Hvis alle de var kreft, er vi oppe i ca 31%, men det er det ingen grunn til å tro.

Endret av Djn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan godt stemme - jeg vil tippe at andelen med uspesifiserte dødsårsaker har gått jevnt nedover.

 

edit: SSB har bare tall tilbake til 1969, og da var det 1433 ukjent/uspesifisert + 538 andre/ubestemte ut av 38994 dødsfall, som er ca ... 5.1%, altså veldig likt 2013. Huh.

Endret av Djn
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser at denne tråden har utviklet seg til noe liknende som jeg har peilet meg ut. Sjekk den nye tråden jeg nettopp lagde. Tror dere det går an å kombinere lipider med DCA? Altså å slippe "ønsket" virkestoff inn i cellen på den måten.

 

Er DCA et for stort molekyl til å kunne få lipid-drahjelp?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1648790


Anonymous poster hash: 61612...a9d



Anonymous poster hash: 61612...a9d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...