Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Skrevet
OK! Hvordan funker disse Daxon platene med en ND-2500A?

Titta kjapt innom CDFreaks forumet, og der fikk jeg inntrykk av at det var Samsung spindler med 50.stk DVD+R som var produsert av TY? Vet du om dette er konsekvent hvis man kjøper disse spindlene, også her i Norge?

Evt. hvilke andre plater er TY for tida?

Ja Samsung hadde (er slutt på dette partiet nå) et parti TY i 50 spindler (dog ingen som kom til Norge av disse - de fleste ble solgt i USA hvis jeg ikke tar feil), oftest har det vært BeAll i spindlene, men nå ser det ut til at alle spindlene etterhvert blir optodisc :thumbdown::hrm:

TY: Plextor plater er ALLTID TY, Verbatim pastell (ikke CD-R, kun DVD+/-R) er TY.

Daxon fungerer generelt sett meget bra med alle brennere, høykvalitetsplater på linje med mitsubishi/Ricoh/prodisc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, så jeg kan egentlig sette Daxon platene som likeverdige til alle Verbatim som ikke er TY?

En annen ting jeg har fundert på, har Verbatim DVD+R Pastel, Plextor DVD+R og evt. andre TY plater nøyaktig samme kvalitet, eller finnes det også her forskjellige "sorteringer"?

Skrevet

Av TY finnes det bra og meget bra plater - ingen dårlige etter mine erfaringer.

I USA selges en del TY plater av typen "bra" disse er oftest i spindler uten trykk (helt sølvblanke på toppen) eller i printbar variant. Ja jeg vet at enkelte butikker kaller disse for TY "professional" selv om de oftest er dårligere enn f.eks plextor sine TY plater. Til nå har jeg sett meget få av disse her til lands.

Etter mine erfaringer er Plextor og Verbatim alltid av beste sortering TY plater.

Skrevet (endret)

har ikke sjekka om det er nevnt..

"pro DVD" på smart club 25x spindel dvd+r 149kr

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [AML]

Manufacturer Name : [unknown Manufacturer ID]

Media Type ID : [001]

Product Revision : [Not Specified]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

brenner kun på 2.4 i dvd+rw gca-4040n LG

Endret av EG-s
Skrevet
har ikke sjekka om det er nevnt..

"pro DVD" på smart club 25x spindel dvd+r 149kr

Disc Type : [DVD+R]

Manufacturer ID : [AML]

Manufacturer Name : [unknown Manufacturer ID]

Media Type ID : [001]

Product Revision : [Not Specified]

Disc Application Code : [General Purpose]

Recording Speeds : [1x , 2.4x , 4x]

Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

brenner kun på 2.4 i dvd+rw gca-4040n LG

Lavkvalitets plater produsert i Hong Kong. Kommer fra samme fabrikk som Datawrite RED DVD-R v2 og v3, samt eclipse DVD+R og DVD-R.

Andre medie ID'er som kommer fra akkurat samme fabrikk: AN30, AN31, AN32, AN35. INFOSMART01 IS01001, AML (DVD-R).

Skrevet
Det var BeAll plater, noen som har peiling på hva man får nå hvis man kjøper 25 eller 50 pakk med +eller- plater fra ps-data?

Alle spindlene med Samsung er BeAll.

Jeg bestilte 2 stk 50pack dvd+r 4x samsung fra psdata for etpar uker siden, noe tilbud greier 315,- for 50 stk .. fikk platene , og de er Optodisc OR4-00 dye , samme som mine 200 stk that's write dvd+r i blanke cover.. som jeg handla i tro om å få Ricoh som de 300 før der igjen ..

Les denne om PS Data, SAMSUNG DVD+R og kundeservice.

Skrevet

Bruker nå Verbatim -R plater til backup av orginale DVD-plater.

25-pack spindel til 249,-/9,80 per plate.

Spørsmålet er om det er noe vits å benytte seg av Plextor (TY) media istedenfor, evt. Verbatim Pastell? 13,80-15,80 per plate.

Varighet og kvalitet står definitivt i fokus, men spørsmålet er "bra plater" eller "dritbra plater"?

Skrevet
Savner info om Aopen brennere!

Vel - jeg har ingen AOpen brennere. Så enkelt er det.

90% av brennerene jeg har har jeg ikke kjøpt selv. Derfor er jeg avhengig av at produsent sender meg brennere for at de skal bli med i sammendraget. Og Ricoh (som i hovedsak er samme som AOpen), LG og fler er ikke interessert i å sende brennere......

Skrevet

Ikke noe big deal, men bare nevner at du enkelte steder har skrevet en liten skrivefeil på linken Norwaydisc.no ;)

Bare lite forslag. Om ikke alt for mye stress om du kunne ha laget total karakter fra 1-10 eller i % på platene utifra bare kvalitet (ikke pris med tanke på at det er morsomt å se hva som er best)?

Jeg ser at du har nevner brennere "med modifisert firmware" Mener du da eventuelt andre brennere som har fått sin firmware modifiert til den modellen, eller er det standard brenneren som har fått seg modifisert firmware?

Og lurer på. Er det forskjell på brennekvalitet på en brenner som har fått sin firmware modifiert til modell xxxS, en brenner med den samme firmwaren, bare at den er original?

Skrevet
Hei OC-Freak. Hvilke Plater brenner best/fortest på NEC 3500?

Fortest: Taiyo Yuden 8x DVD+R (plextor 8x DVD+R) som brenner på 16x.

Best: samme som over, men de fleste merker virker bra med denne brenneren.

Anbefaler Ricoh 8x....men disse har jeg ikke sett til salgs i Norge (disse brenner på 12x).

Som sagt, de fleste bra merker virker bra. Mitsubishi(Verbatim), Prodisc (eProformance), Ricoh, Ritek(Ritek), Sony (fortis) osv produserte plater.

Skrevet

Da har jeg oppdatert den første posten med kvalitets score som forespurt.

+ fikset småfeil og lagt til Sony.D11 8x DVD+R som er en av de få plate typene som kan brennes på 16x med BenQ 16x DVD-Brennere.

Kommer nok til å gjøre fler småendringer etterhvert.

Skrevet
Kongejobb OC-Freak. Du fortjener en medalje for dette. ;)

Indeed! :yes:

Blir mye stress for deg dette ;) Men hadde vært veldig greit med en "konklusjon" på slutten av alle platehastighetene, om hva som er best i fohold til ytelse\pris.. :cool:

Jeg går igjennom denne DVD guiden hver gang jeg kjøper DVD plater og må den er genial! :D Men jeg savner en lignende cd-r guide, eller i det minste hva som er best innen cd-r i forhold til pris og ytelse?... Eller har du et liv også?

Hvis du forstålig nok ikke har tid til dette, så har du kanskje en link til hvor jeg finner en lignende cd-r guide?

Skrevet
Blir mye stress for deg dette ;) Men hadde vært veldig greit med en "konklusjon" på slutten av alle platehastighetene, om hva som er best i fohold til ytelse\pris.. :cool:

Det tror jeg ikke er nødvendig da prisene endrer seg hele tiden, når du ser plater på tilbud en plass/kanskje kjøper en spindel for å teste kan du jo se hvilken kvalitets score som er i lista og dermed selv regne ut om platene er bra i forhold til pris.

Akkurat pr i dag er fortis -R, norwaydisc -R og eProformance 4x +/-R plater, samt noen samsung plater (så lenge du styrer unna de optodisc produserte) meget bra i forhold til pris.

Verbatim i 25 spindel er heller ikke så ille.

Noen plasser har jeg sett at de har memorex plater til ok priser - heller ikke et dumt valg.

Samme gjelder fortis 8x DVD+R som også er bra i forhold til pris (med tanke på at disse også kan brennes på 16x).

Jeg får se om jeg gidder å stresse med CD-R. Problemet er at produsenter som Moser Baer, Prodisc, Ritek og CMC Magnetics varierer MYE i kvalitet, fra møkk til helt ok.

Anbefaler så klart Taiyo Yuden, Mitsubishi og fujifilm (bedre enn TY etter min mening) pr i dag.

Skrevet (endret)

Kommer helt an på hvor mye penger du vil legge i platene og hva slags kvalitet du synes er tilfredsstillende. That's Write DVD+R 25-pakk spindel er jeg veldig fornøyd med (kjøpte en pakke i dag btw, de platene jeg får identifiseres fremdeles som RICOHJPNR01).

Sjekk om de har Verbatim-spindler på din lokale Elkjøp til en billig penge, det er greie plater det også. Penere enn That's Write-platene IMO (sølvaktig matt overflate, That's Write er gullfargede med en rød stripe og litt rød tekst på).

Edit: Så de hadde fått noen nye plater på Datakjeden, Medianca. Noen som kjenner til dem?

http://datakjeden.no/default.asp?bID=4&sm=la_de

Endret av LarsC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...