Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Er på utikk etter et par nye hodetelefoner. Selv etter å ha bladd meg gjennom utallige sider her på forumet, har jeg problemer med å finne hodetelefoner som passer meg og mitt bruk. Skal prøve å melke ut det jeg kan av info, i håp om at en med litt mer kunnskap kan trylle frem noen alternativer.

 

Budsjett: Tenker jeg rundt 1000 kr. Kan strekke meg noen hundrelapper opp.

Størelse: Ser for meg pads på øret. Ønsker en mindre hodetelefon, ettersom planen er at de skal bli brukt ute blant folk.

Type: Gjerne lukkede da jeg ikke ønsker å dele musikken jeg hører på med alle rundt meg. Har ikke planer om å gå rundt med "hørselvern".

Bruksområde: Skal i hovedsak brukes til musikk. Til og fra skole på bussen, på lesesalen osv.

Tillegsinfo: Hører for det meste på House, men rolige akustiske sanger er også noe jeg foretrekker. Mic er ikke et must, men mic på ledningen som passer til tlf-samtaler er ikke noe jeg takker nei til.

 

kilde: Bruker som regel mobilen som musikkavspiller, i noen tilfeller PC'en.

Bruker i dag proppene som følger med mobilen. Synes de er veldig greie med tanke på størrelse (gjør ikke så mye ut av seg), men komforten og lydkvaliteten er ikke noe å skryte av. Har også et par KOSS Porta Pro, rett og slett fordi de er billige. Har derfor lyst til å investere i et par nye hodetelefoner.

 

Hva vil dere anbefale?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har også et par KOSS Porta Pro, rett og slett fordi de er billige. Har derfor lyst til å investere i et par nye hodetelefoner.

 

Hva er galt med dem?

 

Lei av at de fort kan bli ødelagte (lyden på ene øret forsvinner). I tillegg synes jeg de sprer for mye lyd til omgivelsene. Har lyst til å prøve andre muligheter.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 25.

Det finnes ingen hodetelefon i nærheten engang til prisen/vekten/konstruksjonen.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke flere bruker disse til portabelt bruk. Sammen med feks FIIO E07K spiller de meget bra.

 

Innerfidelity har feks lagt dem til hall of fame..

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

Sennheiser Urbanite også kanskje, mer "moderne" lyd enn momentum (personlig likte jeg ikke on-ear versjonen av momentum, da synes jeg at PX100-2 og HD439 fra samme firma høres bedre ut, har begge). En on-ear som er superbehaglig og ikke lekker noe særlig er Sony 10RC, men lyden er kanskje for spesielt interesserte. Mange av dem i uåpnet tilstand på finn.no etter at Sony bundlet dem med mobiltelefoner.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Du har rett i at de er mer flat, men det er ikke det lydbilde de fleste foretrekker.

Synes de er veldig lik M50, bare at M50 har mer bass.

 

 

Ikke helt fair sammenligning fordi det går via egenskapene til det du lytter med, så du får begge signaturene samtidig, men det gir en høvelig grei relativ sammenligning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett i at de er mer flat, men det er ikke det lydbilde de fleste foretrekker.

Synes de er veldig lik M50, bare at M50 har mer bass.

 

Ikke helt fair sammenligning fordi det går via egenskapene til det du lytter med, så du får begge signaturene samtidig, men det gir en høvelig grei relativ sammenligning.

Interessant video, hørte gjennom et par H439 og hørte ikke noen forskjell i lyd fra 40x og ut.

Har du testet M40(x) personlig? Det er kanskje en hodetelefon som ikke er så lett å testet i butikk.

Lenke til kommentar

Lyttet opprinnelig til det på via digitaloverføring til E17, men det funker bra via laptopen headphone-out også. Den har god lyd via SoundMAX HD audio. Hører det samme på en iPhone 3G også og en random android. Faktisk hørtes M40 best ut med HD 650, men spørs om jeg ikke ville foretrukket M50 hvis jeg hadde hørt direkte.

Lenke til kommentar

Takk for innsikt vidor. Jeg har testet M50, men altfor lite må jeg innrømme. Det jeg husker av det var en litt "loudness-aktig" sub-bass. Da hadde jeg hørt på musikk med PX100-2 i ca.30 minutter rett før. Hm, får prøve å finne noen eller et eller annet sted hvor jeg kan prøvelytte dem mer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...