Gå til innhold

[Løst] Har Telenor og Djuice elendig dekning?


Anbefalte innlegg

Sliter veldig etter at jeg kjøpte meg en Samsung Note Edge med Djuice large.

Før noen begynner å prate dritt om telefonen, så får jeg fortelle at alt var ok, den ene dagen jeg fortsatt hadde Chess. Etter at jeg gikk over til Djuice, så sliter jeg med tlf dekning inne. Bor på Romsås i oslo og har hatt full 4 g dekning med Chess. Går jeg på badet nå, så detter tlf dekningen ut. Var aldri et problem med Chess. Det er også generelt dårligere innendørs andre steder også. Fikk høre at det muligens var mitt minnekort som gjorde det, men fikk byttet det i butikken jeg kjøpte tlf og minnekortet. Det ble ikke noe bedre av den grunn. Har et 128 gb sandisc kort. Mener jeg har lest her et sted at Telenor sliter med å switche mellom 4g og 3g. Noen som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor og Netcom har to separate nett.

Da du byttet fra Chess, som har Netcom-dekning, til Djuice, som har Telenor-dekning, må du regne med at dekningen ikke er identisk.

Som regel er Telenor bedre enn Netcom, men det er langt fra alltid slik.

Telenor er mye bedre på landet.

Netcom er noen steder bedre i byen.

 

Der jeg bor er Telenor dårligst. Men jeg har Telenor fordi de hadde best 3G på hytta inntil nylig. Men nå har Netcom tatt igjen det forspranget.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Herregud for en latterlig tittel. Har selv Chess og er fornøyd med det men har også hatt Telenor før. Dekningen er forskjellig, spesielt innendørs. Noen steder vil Telenor være bedre, andre steder vil Netcom ha bedre dekning. Men nei, ingen av de har elendig dekning. Og den personen som fortalte deg at minnekortet ditt gjorde det kan neppe ha visst så veldig mye om hva han pratet om. Jeg har ihvertfall aldri hørt at noen spesifikke minnekort gir deg dårligere dekning.

Lenke til kommentar

Telenor og Netcom har to separate nett.

Da du byttet fra Chess, som har Netcom-dekning, til Djuice, som har Telenor-dekning, må du regne med at dekningen ikke er identisk.

Som regel er Telenor bedre enn Netcom, men det er langt fra alltid slik.

Telenor er mye bedre på landet.

Netcom er noen steder bedre i byen.

 

Der jeg bor er Telenor dårligst. Men jeg har Telenor fordi de hadde best 3G på hytta inntil nylig. Men nå har Netcom tatt igjen det forspranget.

fulstendig klar over det du skriver, men burde man ikke forlange bedre dekning når man bor i Oslo? Romsås ligger i Groruddalen. Det er vel det stedet med størst befolkningstetthet rundt Oslogryta. Der jeg hadde alle prikkene på tlf med 4G og Chess, har jeg nå to prikker og ikke 4g med Telenor/Djuice.

Lenke til kommentar

Da var det dumt av deg å bytte til Telenor. Kanskje du klarer å heve kjøpet eller bryte avtalen. Jeg vet ikke mye om slikt.

 

Det er mange som sliter med Telenor på sentrale steder i storbyer. Det er sikkert like mange som sliter med Netcom, men ikke alltid på nøyaktig de samme stedene.

 

Ved valg av teleoperatør er det lurt å sammenlikne operatørenes dekning.

Spør venner i nærheten hva slags dekning de får med ulike operatører.

Noen steder kan faktisk Mobile Norway ha overaket også.

 

Jeg anbefaler deg å kontakte Telenor og klage på en høflig og saklig måte. De kommer til å drite i det, men det skader ikke å informere dem om den dårlige dekningen.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se Finnsenderen.no og zoom in på ditt område, du vil se att Telenor har LANGT flere sendere enn NetCom både på landet OG ikke minst i byen. Telenor har også TRE 4G/LTE frekvenser i storbyer som Oslo - og eneste som har LTE800 der. NetCom bruker kun 2600 i storbyer (Mot Telenors 800/1800/2600), så naturlligvis vil Telenor være desidert best med mindre huset ditt er rett ved en NetCom stasjon, og har store blokader til en Telenor sender. Finnsenderen.no - ett bilde er verdt mer enn 1000 ord....

 

NetCom har ca 6000 sendere, og Telenor har 10000....

Lenke til kommentar

Å ha bedre Netcom-dekning enn Telenor-dekning er ikke så sjelden som du gir uttrykk for.

Telenor er langt bedre utenfor byene, siden Netcom konsentrerer seg om de mest befolkede stedene.

På landet er altså Telenor ofte best.

 

I byen er det mindre sikkert at Telenor leder. Det kan like godt være motsatt.

Noen steder er det faktisk Telenor som er aller dårligst, verre enn både Netcom og Network Norway.

Dette kan være forskjellig fra sted til sted.

Telenor er dårligst der jeg bor, men hjemme har jeg wifi uansett, så det er ikke så viktig. Jeg har Telenor pga. 3g på hytta på landet.

Nå har Netcom også fått dekning på hytta, og jeg planlegger å bytte operatør etter hvert.

Lenke til kommentar

Å ha bedre Netcom-dekning enn Telenor-dekning er ikke så sjelden som du gir uttrykk for.

Telenor er langt bedre utenfor byene, siden Netcom konsentrerer seg om de mest befolkede stedene.

På landet er altså Telenor ofte best.

 

I byen er det mindre sikkert at Telenor leder. Det kan like godt være motsatt.

Noen steder er det faktisk Telenor som er aller dårligst, verre enn både Netcom og Network Norway.

Dette kan være forskjellig fra sted til sted.

Telenor er dårligst der jeg bor, men hjemme har jeg wifi uansett, så det er ikke så viktig. Jeg har Telenor pga. 3g på hytta på landet.

Nå har Netcom også fått dekning på hytta, og jeg planlegger å bytte operatør etter hvert.

 

Selfølgelig er Telenor dårligere enn både Mobile/Network Norway og NetCom, men oddsen for att Telenor har bedre dekning på ett tilfeldig sted er større sammenlignet med NC og MN/NN. Den beste løsningen er selfølgelig å ha en Sony Z3 med Dual SIM (eneste jeg vet om som har 2G/3G OG 4G på begge SIM).

Lenke til kommentar
...Den beste løsningen er selfølgelig å ha en Sony Z3 med Dual SIM...

 

 

 

 

Nei, den beste løsningen er å sette seg inn i hvilke operatører som har god dekning på dine favorittsteder, som hjemme, på jobb, på hytta osv.

Da slipper du å betale for to abonnement.

Ta et bevisst valg av teleoperatør, basert på deres dekning på disse stedene.

 

Telenor er best for meg, på tross av at de er elendige hjemme. De er bedre andre steder hvor jeg bruker telefonen ofte. Telenor var for meg et bevisst valg, men det varer ikke evig. Netcom har kommet seg en del. Netcom har også bedre datakvote og pris.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Romsås, og andre høytliggende steder er vanskeligere å dekke pga faren for interferenser. Dette krever nøye plassering av sendere, og noen ganger blir dette vanskelig fordi mange huseiere ikke vil ha basestasjoner på husene sine. Dette kan føre til at plasseringen ikke blir optimal, noe som går ut over dekning og kapasitet. Og akkurat på Romsås ser det ut til at Telenor trakk det korteste strået.

Lenke til kommentar

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Lenke til kommentar

Nei det er vel ikke Telenor/djuice sin feil.

 

Tror det er klinke umulig for noen som helst selskap og ordne 100% dekning for alle sine kunder. Tror du enten må betale deg ut av kontrakten eller bare leve med det.

Jeg kunne ha vært enig med deg hadde det vært langt ute på bygda, eller oppe i fjellet, men her snakker vi om et tettbefolket sted i Oslo. Har en dialog med Djuice på FB nå, men den fører ikke noe sted desverre.

Lenke til kommentar

Det viser seg at senderen i mitt område står på taket på vår oppgang. Den "kaster" bortover og derfor får jeg dårlig dekning, da den ikke "kaster" nedover. Dette fikk jeg opplyst på Djuice sine FB sider. Får se hva jeg gjør med saken. Enten leve med det, eller bryte avtalen og ta støyten.

Lenke til kommentar

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Herregud, er du en av disse oljebarna som tror alt er andre sin feil? Det er lov å undersøke ting før man fforetar seg noe, så slipper man å dumme seg ut som du gjør nå. Selvfølgelig er det ikke Telenor sin feil at du har dårligere dekning med de en Netcom, akkurat der DU bor, Av akkurat samme årsak som at det er ikke Netcom sin feil at de ikke har 3g dekning her jeg bor. Mens Telenor har 4g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...