Gå til innhold

[Løst] Har Telenor og Djuice elendig dekning?


Anbefalte innlegg

Selvsagt er det Telenor sin feil at Telenor har dårlig dekning i tettbygd strøk, der selv Netcom har full 4G-dekning. Jeg sliter med samme problemet selv.

 

Jeg har gjentatte ganger gjort Telenor oppmerksom på den dårlige dekningen, og nå har de faktisk lovet ny basestasjon.

 

Vær høflig og saklig, så kanskje de gidder å bry seg.

Eller bare bytt operatør. Det kan være mulig å bryte bindingen hvis du betaler for telefonen.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det Telenor sin feil at Telenor har dårlig dekning i tettbygd strøk, der selv Netcom har full 4G-dekning. Jeg sliter med samme problemet selv.

 

Jeg har gjentatte ganger gjort Telenor oppmerksom på den dårlige dekningen, og nå har de faktisk lovet ny basestasjon.

 

Vær høflig og saklig, så kanskje de gidder å bry seg.

Så da er det tilsvarende Netcom sin feil at de generelt sett har dårlig dekning?

 

Du tror ikke det er årsaker til dette, mtp tillatelser, antall basestasjoner, budsjett osv?

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle var det ingen slike problemer.

Det handlet simpelthen om å sette opp en basestasjon i bydelen, i stedet for at mobilene i området må koble seg til en basestasjon på andre siden av fjorden.

Telenor har ressurser til å sette opp en basestasjon i området, men har ikke giddet før de fikk nok klager.

Det gjelder nok mange steder. De vil ikke bruke penger på ny basestasjon, selv om det er mulig med tanke på frekvenser.

 

 

Ja, det er Netcom sin feil at de generelt sett har dårlig dekning. Men det kan i større grad forsvares, siden de er en mindre bedrift enn Telenor.

 

 

Siden situasjonen er slik den er, må kundene selv gjøre hjemmeleksa si før de kjøper abonnement.

Så slipper man overraskelser når dekningen viser seg å være dårlig.

Det er kundens feil om han ikke sjekket dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Herregud, er du en av disse oljebarna som tror alt er andre sin feil? Det er lov å undersøke ting før man fforetar seg noe, så slipper man å dumme seg ut som du gjør nå. Selvfølgelig er det ikke Telenor sin feil at du har dårligere dekning med de en Netcom, akkurat der DU bor, Av akkurat samme årsak som at det er ikke Netcom sin feil at de ikke har 3g dekning her jeg bor. Mens Telenor har 4g.

 

For en idiotisk kommenter fra deg. Sånn som Telenor går ut i sine reklamer og skryter av sin dekning, må det vel være mulig å tro at dem har dekning i en av de største drabantbyene i Oslo. Hva mener du med et av "disse oljebarna"? Når jeg kjøpte min Note Edge, så var det kun mulig å kjøpe den med Telenor/Djuice abb. Hadde aldri byttet fra Chess ellers. Mister forøvrig dekning oftere nå enn med Chess når jeg er ute å kjører bil også. Hvis du hadde lest alt jeg har skrevet i denne tråden, så hadde du vel sett at jeg har fått et svar på hvorfor jeg har dårlig dekning innendørs. Skal du bare komme med dritt, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd for deg selv. Og hvem har skylda om det ikke er Telenor eller Netcom? Det er vel strengt tatt dem som bygger ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Herregud, er du en av disse oljebarna som tror alt er andre sin feil? Det er lov å undersøke ting før man fforetar seg noe, så slipper man å dumme seg ut som du gjør nå. Selvfølgelig er det ikke Telenor sin feil at du har dårligere dekning med de en Netcom, akkurat der DU bor, Av akkurat samme årsak som at det er ikke Netcom sin feil at de ikke har 3g dekning her jeg bor. Mens Telenor har 4g.

 

For en idiotisk kommenter fra deg. Sånn som Telenor går ut i sine reklamer og skryter av sin dekning, må det vel være mulig å tro at dem har dekning i en av de største drabantbyene i Oslo. Hva mener du med et av "disse oljebarna"? Når jeg kjøpte min Note Edge, så var det kun mulig å kjøpe den med Telenor/Djuice abb. Hadde aldri byttet fra Chess ellers. Mister forøvrig dekning oftere nå enn med Chess når jeg er ute å kjører bil også. Hvis du hadde lest alt jeg har skrevet i denne tråden, så hadde du vel sett at jeg har fått et svar på hvorfor jeg har dårlig dekning innendørs. Skal du bare komme med dritt, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd for deg selv. Og hvem har skylda om det ikke er Telenor eller Netcom? Det er vel strengt tatt dem som bygger ut.

 

De har generelt jevnt over best dekning, derfor kan de gjøre det! Enkelt å greit :) At det finnes enkelte unntak, med skyggeområder. Eller støy pga andres utstyr\sendere. Det vil alltid forekomme.

 

"Oljebarn": Slike som deg, som mener at alt galt som skjer en. Er andre sin feil. Vokst opp med puter under armene, og ikke vet hva ordentlige problemer er.

 

Ta kukstykket ditt som en mann, og ikke sitt å syt etter medlidenhet på internett. Det er bare flaut!

 

PS: Visst man har pengene, så kan man kjøpe telefonen uten abonnement også. :rofl:

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

 

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Herregud, er du en av disse oljebarna som tror alt er andre sin feil? Det er lov å undersøke ting før man fforetar seg noe, så slipper man å dumme seg ut som du gjør nå. Selvfølgelig er det ikke Telenor sin feil at du har dårligere dekning med de en Netcom, akkurat der DU bor, Av akkurat samme årsak som at det er ikke Netcom sin feil at de ikke har 3g dekning her jeg bor. Mens Telenor har 4g.

 

For en idiotisk kommenter fra deg. Sånn som Telenor går ut i sine reklamer og skryter av sin dekning, må det vel være mulig å tro at dem har dekning i en av de største drabantbyene i Oslo. Hva mener du med et av "disse oljebarna"? Når jeg kjøpte min Note Edge, så var det kun mulig å kjøpe den med Telenor/Djuice abb. Hadde aldri byttet fra Chess ellers. Mister forøvrig dekning oftere nå enn med Chess når jeg er ute å kjører bil også. Hvis du hadde lest alt jeg har skrevet i denne tråden, så hadde du vel sett at jeg har fått et svar på hvorfor jeg har dårlig dekning innendørs. Skal du bare komme med dritt, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd for deg selv. Og hvem har skylda om det ikke er Telenor eller Netcom? Det er vel strengt tatt dem som bygger ut.

 

De har generelt jevnt over best dekning, derfor kan de gjøre det! Enkelt å greit :) At det finnes enkelte unntak, med skyggeområder. Eller støy pga andres utstyr\sendere. Det vil alltid forekomme.

 

"Oljebarn": Slike som deg, som mener at alt galt som skjer en. Er andre sin feil. Vokst opp med puter under armene, og ikke vet hva ordentlige problemer er.

 

Ta kukstykket ditt som en mann, og ikke sitt å syt etter medlidenhet på internett. Det er bare flaut!

 

PS: Visst man har pengene, så kan man kjøpe telefonen uten abonnement også. :rofl:

 

Vokst opp med puter under arma? Du vet absolutt ingenting om meg. Og da Note Edge kom, var det KUN mulig å handle med Telenor/Djuice. Så bare hold kjeft og ikke snakk om ting du ikke har greie på. "ikke syt etter medlidenhet på internett" Trodde dette var et forum, hvor vi kunne spørre om ting og eventuelt høre andres meninger og få tips og hjelp. Man kunne faktisk ikke handle Edge uten abb da den kom. Mulig man kan det nå, men det spiller ingen rolle for meg, da jeg handlet med en gang den kom. Sånn som du skriver, må man vel bare tro at du er et "troll" Bare ute etter å lage kvalme. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, foreslår jeg at du kryper ned under dyna di igjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Frua" har Chess som jeg hadde før og hun har Samsung S4 telefon. Jeg prøvde nå å sette mitt kort i hennes telefon og hennes kort i min Samsung Note Edge. Det gikk ikke i Telenor/Djuice sin favør, for å si det sånn. Full dekning med begge telefonene med Chess sitt kort og så vidt dekning med begge telefonene med Telenor/ Djuice. Dette er for dårlig. Hva kan man forlange av Telenor? Jeg kjøpte telefonen med abb. Det var eneste måten å få kjøpt den på da den kom. Er lite int. i å ha et abb. som ikke har dekning der jeg er mesteparten av tiden. Noen som vet om det er mulig å komme seg ut av en avtale til en fornuftig pris? Det er vel tross alt Telenor sin feil. Fikk høre her i ettermiddag at det er flere som sliter med Telenor her oppe.

Herregud, er du en av disse oljebarna som tror alt er andre sin feil? Det er lov å undersøke ting før man fforetar seg noe, så slipper man å dumme seg ut som du gjør nå. Selvfølgelig er det ikke Telenor sin feil at du har dårligere dekning med de en Netcom, akkurat der DU bor, Av akkurat samme årsak som at det er ikke Netcom sin feil at de ikke har 3g dekning her jeg bor. Mens Telenor har 4g.

 

For en idiotisk kommenter fra deg. Sånn som Telenor går ut i sine reklamer og skryter av sin dekning, må det vel være mulig å tro at dem har dekning i en av de største drabantbyene i Oslo. Hva mener du med et av "disse oljebarna"? Når jeg kjøpte min Note Edge, så var det kun mulig å kjøpe den med Telenor/Djuice abb. Hadde aldri byttet fra Chess ellers. Mister forøvrig dekning oftere nå enn med Chess når jeg er ute å kjører bil også. Hvis du hadde lest alt jeg har skrevet i denne tråden, så hadde du vel sett at jeg har fått et svar på hvorfor jeg har dårlig dekning innendørs. Skal du bare komme med dritt, så foreslår jeg at du oppretter en egen tråd for deg selv. Og hvem har skylda om det ikke er Telenor eller Netcom? Det er vel strengt tatt dem som bygger ut.

 

De har generelt jevnt over best dekning, derfor kan de gjøre det! Enkelt å greit :) At det finnes enkelte unntak, med skyggeområder. Eller støy pga andres utstyr\sendere. Det vil alltid forekomme.

 

"Oljebarn": Slike som deg, som mener at alt galt som skjer en. Er andre sin feil. Vokst opp med puter under armene, og ikke vet hva ordentlige problemer er.

 

Ta kukstykket ditt som en mann, og ikke sitt å syt etter medlidenhet på internett. Det er bare flaut!

 

PS: Visst man har pengene, så kan man kjøpe telefonen uten abonnement også. :rofl:

 

Vokst opp med puter under arma? Du vet absolutt ingenting om meg. Og da Note Edge kom, var det KUN mulig å handle med Telenor/Djuice. Så bare hold kjeft og ikke snakk om ting du ikke har greie på. "ikke syt etter medlidenhet på internett" Trodde dette var et forum, hvor vi kunne spørre om ting og eventuelt høre andres meninger og få tips og hjelp. Man kunne faktisk ikke handle Edge uten abb da den kom. Mulig man kan det nå, men det spiller ingen rolle for meg, da jeg handlet med en gang den kom. Sånn som du skriver, må man vel bare tro at du er et "troll" Bare ute etter å lage kvalme. Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, foreslår jeg at du kryper ned under dyna di igjen.

 

Poenget mitt står fortsatt.

 

NAV betaler ikke lønnen min, så kan ikke krype ned under dyna igjen.

Lenke til kommentar

Gå og troll et annet sted.

Det er ikke trolling, selv om du\dere er uenig. Makan til smålig argumentasjon har jeg ikke sett på lenge.

 

Poenget om at man er ansvarlig for egne handlinger er høyst reelt, og det står jeg fortsatt for. Selv om det faller enkelte tungt på brystet.

Lenke til kommentar

Å argumentere med at ens meningsmotstander er et bortskjemt oljebarn som bruker NAV er trolling.

 

Å bytte teleoperatør uten å sjekke om deres dekning hjemme er bra nok, er en tabbe. Men Telenor burde løse problemet, slik at ingen tettbygde strøk opplever slikt.

 

I mitt tilfelle løser Telenor problemet ved å sette opp en ny basestasjon, noen år etter at Netcom og Mobile Norway gjorde det samme.

 

Folk som sliter med dårlig Telenor-dekning bør kontakte Telenor på en høflig og saklig måte, så kanskje de løser det. Eller vurdere Netcom.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Telenor sitt dekningskart står det at dem har god 4g dekning der hvor jeg bor. Det det ikke står er at deres antenne på taket av min oppgang bare kaster signaler bortover og ikke nedover også, derfor vil vi i denne blokka oppleve dårlig dekning. Så det vil med andre ord si at uansett hvor mye jeg hadde sjekket ville jeg ikke funnet ut av det. Uansett så er han bare ute etter å trolle. Hvorfor han er spesielt ute etter meg, aner jeg ikke og jeg gir egentlig blanke i det. Han er bare et troll. Et forum som dette er jo til for å få hjelp og tips av andre brukere. Det han driver med er bare drittsekktendenser. Jeg ser meg nå ferdig med denne saken. Gidder ikke mere med troll.

Lenke til kommentar

Dekningskartet fra Telenor er veldig optimistisk, men du kan huke av for "Forventet dekning bil/innendørs", så blir den litt mer realistisk.

 

Fremdeles påstår den likevel at dekningen hjemme er perfekt, noe som er bullshit (men det kommer snart ny basestasjon, så da vil det sikkert stemme litt bedre).

 

 

Netcom sitt kart har ingen slik funksjon, men angir signalstyrke i to ulike nyanser av fiolett.

Hvitt betyr ingen dekning, lys fiolett betyr "god" (dårlig) dekning, og sterk fiolett betyr "meget god" (brukbar) dekning.

 

Begge er latterlig optimistiske i flere tilfeller jeg har prøvd i byområder, men kan stemme bedre ute på landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...