Gå til innhold

Acer XB270HU WQHD Gsync med 144hz IPS panel


Nizzen

Anbefalte innlegg

Funker med 2 og 3-way sli med g-sync og 3x swift surround her :)

Man bør ha 3 like skjermer med nvidia surround, ellers blir det fort problemer. For å si det slik, du gidder ikkje det :p

 

Takker for oppklaring.

 

Tenkte det kunne være kjekt om en kunne brukt noen rimlige TN skjermer med displayport og ellers likt, dvs 27" - 144 Hz - 2560 x 1440 - 4ms slik en kunne få med seg det som skjer på sidene. Ikke nødvendig med samme billedkvalitet.

Men som du sier, legge opp til unødvendige problemer er noe jeg ikke gidder, nok av annet og ta tak i :dremel:

 

Ser at i høst kommer det noen kurvede 34" med G-sync med med 21:9 og fra 2560 x 1440 til 3440x1440 , vil en med noen av disse utvide synsfeltet til sidene?

Tar jo mindre plass enn 3 x XB270HU og trolig rimligere.

Men da med max 75Hz?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så hvordan er XB270HU til spilling, eks. BF4?

Noe jeg lurer på er om 4k skjermer er noe for spilling?

 

Bare må ha en ny skjerm  :confused:

 

4k skjermer suger til spilling. Først fordi man må ha heftig skjermkort for å i det heletatt få 60+fps, og det andre er at 60hz suger generelt og i spill i forhold til 144hz.

 

1440p til spill er perfekt for dagens hardware, og XB270HU er regnet som en av de beste spillskjermene sammen med asus swift.

Lenke til kommentar

 

Så hvordan er XB270HU til spilling, eks. BF4?

Noe jeg lurer på er om 4k skjermer er noe for spilling?

 

Bare må ha en ny skjerm  :confused:

 

4k skjermer suger til spilling. Først fordi man må ha heftig skjermkort for å i det heletatt få 60+fps, og det andre er at 60hz suger generelt og i spill i forhold til 144hz.

 

1440p til spill er perfekt for dagens hardware, og XB270HU er regnet som en av de beste spillskjermene sammen med asus swift.

 

 

Takk.

Hvis nye Asus kommer til høsten så kan jeg nok vente, men det er vel usikkert det og.

 

Fant at Pcworld mener aug-sept så da venter jeg.

Endret av KBundy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hentet min i dag. Helt herlig skjerm dette. Mobilkameraet mitt suger med dårlig belysning, dessverre: http://i.imgur.com/hYrJYyi.jpg

 

Testa både G-Sync og ULMB, men fant ut at jeg egentlig foretrekker å bare kjøre skjermen på 120Hz uten noen fancy gimmicks for å sørge for at det ikke blir noe krøll med multi-monitor setupet (den andre skjermen kjører max 120Hz). Endelig en god IPS-skjerm med høy refresh rate!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble oppgitt da jeg pakket opp min i dag! Esken jeg hentet på posten var tapet med en liten flapp uoriginal tape, og inni esken så det ut som et takras. Plastikk som stakk opp av esken pga foten ikke var skikkelig pakket inn, isopor"snø" overalt, og de forskjellige posene med ledninger lå også slengt oppi. Hvis Lefdal skal selge brukte eller demoskjermer, kan de vel opplyse om det, og ikke selge dem som nye. Jeg forventer å få nytt og urørt når jeg betaler full pris. Heldigvis er Lefdal greie når det gjelder retur og pengene tilbake på konto, med sin 30-dagers åpne retur, så tommel opp for den ihvertfall.

Endret av Theodor1979
Lenke til kommentar

Ble oppgitt da jeg pakket opp min i dag! Esken jeg hentet på posten var tapet med en liten flapp uoriginal tape, og inni esken så det ut som et takras. Plastikk som stakk opp av esken pga foten ikke var skikkelig pakket inn, isopor"snø" overalt, og de forskjellige posene med ledninger lå også slengt oppi. Hvis Lefdal skal selge brukte eller demoskjermer, kan de vel opplyse om det, og ikke selge dem som nye. Jeg forventer å få nytt og urørt når jeg betaler full pris. Heldigvis er Lefdal greie når det gjelder retur og pengene tilbake på konto, med sin 30-dagers åpne retur, så tommel opp for den ihvertfall.

 

Sjekk når den er produsert, liten lapp på ene enden av esken, produsert før Mai 2015 ville jeg levert den tilbake uansett pris avslag.

Pga det var mye trøbbel med de første, som det var med Swiften.

Godt mulig eventuell forrige "eier" leverte den tilbake fordi den ikke fungerte som den skulle og for letthets skyld brukte angrefristen og ikke RMA som tar sin tid.

 

At flere av kjedene ikke opplyser varen har vært solgt før er vel relativt godt vist med en TV dokumentar.

Lenke til kommentar

 

Ble oppgitt da jeg pakket opp min i dag! Esken jeg hentet på posten var tapet med en liten flapp uoriginal tape, og inni esken så det ut som et takras. Plastikk som stakk opp av esken pga foten ikke var skikkelig pakket inn, isopor"snø" overalt, og de forskjellige posene med ledninger lå også slengt oppi. Hvis Lefdal skal selge brukte eller demoskjermer, kan de vel opplyse om det, og ikke selge dem som nye. Jeg forventer å få nytt og urørt når jeg betaler full pris. Heldigvis er Lefdal greie når det gjelder retur og pengene tilbake på konto, med sin 30-dagers åpne retur, så tommel opp for den ihvertfall.

 

Sjekk når den er produsert, liten lapp på ene enden av esken, produsert før Mai 2015 ville jeg levert den tilbake uansett pris avslag.

Pga det var mye trøbbel med de første, som det var med Swiften.

Godt mulig eventuell forrige "eier" leverte den tilbake fordi den ikke fungerte som den skulle og for letthets skyld brukte angrefristen og ikke RMA som tar sin tid.

 

At flere av kjedene ikke opplyser varen har vært solgt før er vel relativt godt vist med en TV dokumentar.

 

Har Mars 2015. Nada feil. Kan du linke til der det står at pre-Mai har mye problemer?

Lenke til kommentar

Det er en stund siden programmet gikk på TV, I Vår eller høsten som var, tror det var TV2.

Husker ikke om det var eget program, eller om programmet også omhandlet andre ting og.

TV kanalen kjøpte en diverse gjenstander fra forskjellige butikk kjeder, åpnet og tok ut tingene, repakket dem og  brukte angrefristen.

De merket eskene slik de kunne finne de igjenn noen dager senere, for og si det pent: Det var ikke alle som kom godt ut av den testen.

Husker ikke om noen av produktene ble brukt.

 

Ad etter mai, var det en oppfatning av og lese gjennom tilbakemeldingene her: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16824009742 og andre google resultater.

Må si fordelingen har endret seg massivt til positivt overtall kontra da jeg leste gjennom disse, kan det tenke seg at newegg har hatt 2 forskjellige interne dele nr på disse?

Lenke til kommentar

Er de nye skjermene fra denne, uten problemer med pixelfeil ?

 

Nå har jeg kjøpt to Asus MG279Q fra komplett, som er en freesync skjerm , men med samme panelet.

men kvaliteten er jo mildt sagt rævva på panelet.  Kjøper lcd paneler på ebay til 450kr for å fikse laptoper,

og de klarer tilogmed uten dårlige pixler.

 

 

Den første var ille (trodde jeg) helt til jeg fikk nummer to. nå er jeg lei av å kaste bort tid og penger på dette.

 

 

Er Acer sin bedre ?

Forøvrig dyrere skjerm , men om jeg slipper døde pixler, og i tilegg får G-sync (har 780 Ti) så er det jo verdt det.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i bildet , ja. så det er litt kjipt. 

men grunnet netthandel så begynner det bli "litt" mye styr, i forhold til å pakke opp, konstatere feil, pakke ned, returnere.

 

Hadde vært greiere om jeg kunne gått i en butikk, og bett de rett og slett slå den på. er den ok, kjøper jeg den. 

ellers neitakk ;)

 

skeptisk til å kjøpe en 3. skjerm med dette panelet.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i bildet , ja. så det er litt kjipt. 

men grunnet netthandel så begynner det bli "litt" mye styr, i forhold til å pakke opp, konstatere feil, pakke ned, returnere.

 

Hadde vært greiere om jeg kunne gått i en butikk, og bett de rett og slett slå den på. er den ok, kjøper jeg den. 

ellers neitakk ;)

 

skeptisk til å kjøpe en 3. skjerm med dette panelet.

Lefdal selger 

Acer XB270HU! Enklere da å levere dritten tilbake. De har vel 30 dagers retur også :)

 

CDON har 1000kr i rabatt på alle gamingskjermer nå... Sånn btw :p

 

Rabattkode : xY8C8WuL

Logg inn, og sett inn koden

 

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-predator-xb270hu-ips-27-p32792570

Testet denne selv, og det funker  :thumbup: 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

CDON har 1000kr i rabatt på alle gamingskjermer nå... Sånn btw :p

 

Rabattkode : xY8C8WuL

Logg inn, og sett inn koden

 

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-predator-xb270hu-ips-27-p32792570

Testet denne selv, og det funker  :thumbup: 

 

 

Hvor står det at det er rabatt på alle gamingskjermer hos CDON? Koden funker på Acer XB270HU, men ikke på eksempelvis BenQ XL2730Z eller Asus MG279Q. Skulle gjerne hatt Acer`en, men den blir kanskje litt for dyr.

Lenke til kommentar

 

CDON har 1000kr i rabatt på alle gamingskjermer nå... Sånn btw :p

 

Rabattkode : xY8C8WuL

Logg inn, og sett inn koden

 

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-predator-xb270hu-ips-27-p32792570

Testet denne selv, og det funker  :thumbup: 

 

 

Hvor står det at det er rabatt på alle gamingskjermer hos CDON? Koden funker på Acer XB270HU, men ikke på eksempelvis BenQ XL2730Z eller Asus MG279Q. Skulle gjerne hatt Acer`en, men den blir kanskje litt for dyr.

 

http://cdon.se/hemelektronik/gamingskärmar_-1000_v32/

 

1000 kr rabatt på högpresterande gamingskärmar

Just nu erbjuder vi 1000 kr rabatt på gamingskärmar för dig som kräver den bästa spelupplevelsen.

Kod: xY8C8WuL

Koden är giltig t o m 2015-08-18 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koderna inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och ej går att registrera i efterhand.

 

Det var kanskje ikkje alle skjermer, men samma  det :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...