Gå til innhold

Lærerik og allsidig jobb


Anbefalte innlegg

Fra en som elsker å lære om alt mulig så lurer jeg på om folk har noen ideer, som jeg ikke har kommet på enda, rundt en jobb som du kan komme borti alt mulig og lære om det.

 

Em ting jeg har til nå er "artikkelskriver", hvor du potensielt kan komme borti alt. Så har du jo også forskjellige typer "forsker" hvor du kan komme borti et avgrenset emne.

 

Ikke kom med jobber der du har fritiden til det, det er heller uinteressant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På engelsk heiter det "Jack of all trades, master of none".

Dersom du skal lære litt om alt så vil du skjeldan få spesialisere deg, så forsker er nok ikkje særlig aktuelt.

 

Journalist som du nevner kan være aktuelt sidan du kan jobbe som free-lance og skrive artikler for forskjellige ting frå politikk til teknologi.

 

Lærar vil også være eit alternativ sidan du då også må kunne litt om mange forskjellige ting.

 

Systemutviklar innanfor eit eller anna område vil også plassere deg i ein situasjon der du må lære deg litt om eit fagområde før kvart oppdrag. Skal du lage program for skiftarbeid for frisørar så må du vite litt om korleis dei arbeider, eller dersom du skal lage sjekkliste for ein bilmekaniker så må du vite litt om det fagfeltet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...