BirgerCaC Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har ett stort problem. Jeg har hatt bronkitt en stund, og nå har jeg en hard forkjølelse med tett nese, hoste, slim i hals, vondt i hodet, slapp og rennende nese. Jeg hater å være syk i julehøytiden. I denne høytiden så bør msn ha energi til å oppleve alt det flotte som skjer. Jeg er slapp, og jeg mistet energi. Dumt nok det, men det er ikke noe særlig jeg kan gjøre bortsett fra å ta det med ro, og spise sunt, samt ta tiden til hjelp. Ellers så er det kun snakk om tid. En ting som må bekymrer meg er morgendagen. Da er det jo julaften, og jeg som alle andre skal spise god mat, og kose meg. Problemet er den at jeg i dag kjenner at jeg begynner å miste smakssansen. Noe jeg av og til gjør hvis jeg er forkjølet. Dette er derimot krise imorgen. Hele julen blir for meg ødelagt hvis jeg ikke kan smake på all den gode julematen. Er det noen som vet om noen triks til hvordan jeg kan unngå dette. Som dere sikker skjønner så er jeg kanske desperat, og det vil bli ett rent msreritt om jeg ikke greier å smake på maten. Noe hjelp som jeg kan ta med meg?
vidor Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Lite å gjøre med det nå. Du får krydre maten godt og kjøpe inn litt Tabasco habanero for å toppe det igjen. Mye av smaken ligger paradoksalt nok i lukten så får du tømt nesen med f.eks nesespray eller skylling så redder du nok litt av dagen. 1
DjengisFaen Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Du kan jo røyke litt. Hørt at noen får bedre smakssans av det. 1
BirgerCaC Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Skrevet 23. desember 2014 Ja, men røyking kan vell forværre forkjølelsen
Mannen med ljåen Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Røyking er jo kjent for å ødelegge luktesansen, hvordan kan det forbedre smakssansen?
AnonymDiskusjon Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Sov varmt (svette temperatur om mulig), damp behandling og skyll ut nesen, burde holde smaksansen din tilstede iallfall en liten stund. Lykke til Anonymous poster hash: d5f9c...214
AdNauseam Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 (endret) Røyking er jo kjent for å ødelegge luktesansen, hvordan kan det forbedre smakssansen?Var vel ikke tobakk han mente. If so, correct me. Endret 23. desember 2014 av AdNauseam
ahpadt Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 (endret) En liten gåtur (det løser opp slimhinnene litt) fulgt av saltvann+nesespray burde gjøre at smaksløkene funker under middagen. Endret 23. desember 2014 av ahpadt
BirgerCaC Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Skrevet 23. desember 2014 Skal sove varmt i natt, og jeg skal ta en gå tur rett før middagen imorgen Noen andre forslag som fungerer?
Malvado Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 (endret) Mentolblader som du koker og trekker til deg dampen som siger opp , vær litt forsiktig der dog , det er ikke meningen at du skal puste inn mens det koker men etterpå. Rent ideelt har man et lite teppe over seg sånn at all damp fra kjelen blir utnyttet mens man puster det inn. Ingefær rot kan også brukes sammen med mentolblader. Endret 23. desember 2014 av Malvado
BirgerCaC Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Skrevet 23. desember 2014 Kan man få mentol blader på en vanlig dagligvarebutikk som f eks kiwi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå