Gå til innhold

Vurderer å skaffe gngaer


Anbefalte innlegg

God kveld :D

 

En ting er sikkert. Jeg skal skaffe meg gnager en gang. Om det så blir om 1 år, eller mer.

Har dere hatt gnagere? Noen synspunkter?

 

Jeg bor for meg selv. Har gjort det i ca 2 år. Jeg er vant med å ta vare på dyr. Da har det gått i hund, og fugler, så gnagere er helt nytt for meg.

 

Jeg har lest en del om hamstere, og rotter. Jeg vil helst bare ha 1 dyr, men det kan gå med 2 også. Kanskje greit med 2 siden jeg ikke er hjemme 24/7. Uansett vil disse dyrene få masse kos, og stell av meg.

 

Jeg er allergisk, så vil helst ha en gnager jeg ikke reagerer på. Jeg reagerer på alle dyr. Det er ikke veldig ille, jeg klør bare i nesa, øynene, og nyser en del. Tror allergien kanskje ville roet seg ned etterhvert også. Kan ikke ikke huske jeg reagerte på fuglene jeg hadde før.

 

Noen som har gnagere ?

 

Rotter er veldig renslige så jeg vurderer det sterkt. Da må jeg mest sannsynlig ha 2 stykker, men vil de bli like sosiale da?

 

Jeg vil helst ikke at leiligheten skal lukte gnager, litt lukt gjør ikke noe. Jeg har lest at det blir mer lukt av noen. Jeg må også helst unngå dyr som må ha høy, da jeg er ganske allergisk mot høy.

 

Så langt er det rotter som passer mitt behov. Hvor mye markerer disse?

 

 

 

:)

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer sannsynlig at allergien tiltar enn at den roer seg ned.

Nakenrotte kan vel kanskje være verdt å sjekke ut.. Vil tro en del slipper reaksjoner på disse.

Men det kommer selvsagt an på hva du faktisk reagerer på, om det er spytt, hud eller pels..

 

Jeg kan ellers anbefale skilpadde som et alternativ, det er visse muligheter for dispensasjon til å ha enkelte av disse.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Har hatt masse tamrotter opp igjennom årene, og det er helt klart å anbefale! De er kjent for å være mer lekne og kosete enn f.eks hamster som bare ligger å drar seg hele dagen. Du kan også lære de masse kule triks, sjekk youtube. Hvis du skal ha tamrotter, er det helt nødvendig at du kjøper mer enn 1. De er født sosiale dyr og klarer seg mye bedre i selskap med andre rotter, uavhengig av hvor mye du koser med dem. Det kan også være lurt å kjøpe to av samme kjønn hvis du ikke ønsker 20+ rotteunger. Hunrotter er mer lekne og vil utforske alt mulig, mens hanrotter er roligere. Hanrottene markerer seg mer, men blir lite lukt. Sjekk tamrotter.com for nyttig info, lykke til :)

Endret av Parallellakseteoremet
Lenke til kommentar

Har hatt masse tamrotter opp igjennom årene, og det er helt klart å anbefale! De er kjent for å være mer lekne og kosete enn f.eks hamster som bare ligger å drar seg hele dagen. Du kan også lære de masse kule triks, sjekk youtube. Hvis du skal ha tamrotter, er det helt nødvendig at du kjøper mer enn 1. De er født sosiale dyr og klarer seg mye bedre i selskap med andre rotter, uavhengig av hvor mye du koser med dem. Det kan også være lurt å kjøpe to av samme kjønn hvis du ikke ønsker 20+ rotteunger. Hunrotter er mer lekne og vil utforske alt mulig, mens hanrotter er roligere. Hanrottene markerer seg mer, men blir lite lukt. Sjekk tamrotter.com for nyttig info, lykke til :)

Takk for svar:)

 

Markerer disse seg veldig? Må jeg gå rundt å tørke opp etter de, eller kan jeg få de "stuereine"? :p

 

Med allergien min vil jeg helst ikke ha så mye urin. Jeg har også lest at det er folk som reagerer på det. Jeg er sikkert en av de :p

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar

Det er mer sannsynlig at allergien tiltar enn at den roer seg ned.

Nakenrotte kan vel kanskje være verdt å sjekke ut.. Vil tro en del slipper reaksjoner på disse.

Men det kommer selvsagt an på hva du faktisk reagerer på, om det er spytt, hud eller pels..

 

Jeg kan ellers anbefale skilpadde som et alternativ, det er visse muligheter for dispensasjon til å ha enkelte av disse.

Nakenrotte! Skaffe min egen Rufus:)

Smart. Disse er vel dyrere? Aldri sette en i dyrebutikker.

Lenke til kommentar

Har hatt masse tamrotter opp igjennom årene, og det er helt klart å anbefale! De er kjent for å være mer lekne og kosete enn f.eks hamster som bare ligger å drar seg hele dagen. Du kan også lære de masse kule triks, sjekk youtube. Hvis du skal ha tamrotter, er det helt nødvendig at du kjøper mer enn 1. De er født sosiale dyr og klarer seg mye bedre i selskap med andre rotter, uavhengig av hvor mye du koser med dem. Det kan også være lurt å kjøpe to av samme kjønn hvis du ikke ønsker 20+ rotteunger. Hunrotter er mer lekne og vil utforske alt mulig, mens hanrotter er roligere. Hanrottene markerer seg mer, men blir lite lukt. Sjekk tamrotter.com for nyttig info, lykke til :)

Noe jeg burde tenke på før jeg skaffer rotter? Hvor mye lukter disse? Tror du jeg vil reagere på de, siden jeg reagerer på mange andre dyr? :)

Lenke til kommentar

 

Har hatt masse tamrotter opp igjennom årene, og det er helt klart å anbefale! De er kjent for å være mer lekne og kosete enn f.eks hamster som bare ligger å drar seg hele dagen. Du kan også lære de masse kule triks, sjekk youtube. Hvis du skal ha tamrotter, er det helt nødvendig at du kjøper mer enn 1. De er født sosiale dyr og klarer seg mye bedre i selskap med andre rotter, uavhengig av hvor mye du koser med dem. Det kan også være lurt å kjøpe to av samme kjønn hvis du ikke ønsker 20+ rotteunger. Hunrotter er mer lekne og vil utforske alt mulig, mens hanrotter er roligere. Hanrottene markerer seg mer, men blir lite lukt. Sjekk tamrotter.com for nyttig info, lykke til :)

Noe jeg burde tenke på før jeg skaffer rotter? Hvor mye lukter disse? Tror du jeg vil reagere på de, siden jeg reagerer på mange andre dyr? :)

 

 

Lukter generelt veldig lite , men dette varierer også fra rotte til rotte. Anbefaler å kjøpe hos oppdretter i stedet for dyrebutikk. Vet ikke med tanke på allergier.

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt masse tamrotter opp igjennom årene, og det er helt klart å anbefale! De er kjent for å være mer lekne og kosete enn f.eks hamster som bare ligger å drar seg hele dagen. Du kan også lære de masse kule triks, sjekk youtube. Hvis du skal ha tamrotter, er det helt nødvendig at du kjøper mer enn 1. De er født sosiale dyr og klarer seg mye bedre i selskap med andre rotter, uavhengig av hvor mye du koser med dem. Det kan også være lurt å kjøpe to av samme kjønn hvis du ikke ønsker 20+ rotteunger. Hunrotter er mer lekne og vil utforske alt mulig, mens hanrotter er roligere. Hanrottene markerer seg mer, men blir lite lukt. Sjekk tamrotter.com for nyttig info, lykke til :)

Noe jeg burde tenke på før jeg skaffer rotter? Hvor mye lukter disse? Tror du jeg vil reagere på de, siden jeg reagerer på mange andre dyr? :)

 

 

Lukter generelt veldig lite , men dette varierer også fra rotte til rotte. Anbefaler å kjøpe hos oppdretter i stedet for dyrebutikk. Vet ikke med tanke på allergier.

 

Takk for svar :)

 

Nå har jeg gått litt bort fra gnagere. Tror kanskje det er best å skaffe en fugl. Har hatt det før, og kan ikke huske jeg reagerte så på de. Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...