Gå til innhold

Har du en lærer på nakken på skolen?


LoS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
Tenkt på hvem som frivillig er veldige aktive i naturfag? Jenter eller gutter?

Vi jenter er veldige aktive, vi. Men på den gamle skolen ble jeg overtrampet av ganske mange guttestemmer. Så det er ikke fordi vi ikke VIL være aktive. Greit at han tar initiativ til å få oss til å bli mer aktive, men det er måten han gjorde det på som var helt på trynet.

Lenke til kommentar
Vi jenter er veldige aktive, vi. Men på den gamle skolen ble jeg overtrampet av ganske mange guttestemmer. Så det er ikke fordi vi ikke VIL være aktive. Greit at han tar initiativ til å få oss til å bli mer aktive, men det er måten han gjorde det på som var helt på trynet.

Kanskje fordi vi var 4-5-6-7-8 ganger fler enn dere? ;p

 

Jeg kan lære deg masse naturfag en dag. :))))))

Lenke til kommentar
hehe, bare dro fram deg pga dine meninger;)

Du er vel klar over at lærere egentlig ikke har lov til å gå etter elever for deres meninger? Du høres ut som en som forventer å få lærere på nakken hvis du hadde hatt "de samme meningene som JoachimR". Enten har du hatt veldig dårlige lærere gjennom hele skolegangen din, ellers så syns jeg genuint synd på deg som person.

Lenke til kommentar
Sitter her nå og funderer på skolegangen min.

På skolen er jeg relativt mislikt av lærerene grunnet min dårlig innsats i noen av timene, det faktisk 2 :!: lærere som ikke hater meg altså.

 

Men til poenget:

Har du en lærer på nakken? eller har hatt?

Og hva har du gjort for at han skal slutte å ringe hjem til foreldrene dine og forklare at han ikke liker meg og skylde på at jeg har 9 anmerknigner og 15 timer fravær?

 

Har du noen gang ordnet opp i det?

 

Plager meg helt sinnsykt at de ikke kan holde kjeft så jeg kan sove og tegne så mye jeg vil i timen.

 

Fikk forresten kjeft for at jeg gjorde noe i går.

 

Hvordan har du fikset det, slik at han faktisk tror at du er et meneske igjen?

du har jo ingenting på skolen å gjøre hvis du bare tegner og sover i timene.

Lenke til kommentar

Husker jeg skjelte ut IT-læreren min pi 3 klassen. Han var håpløs å lære i fra seg, så sa til han at han måtte legge opp undervisninga bedre slik at vi lærte noe av det vi holdt på med. Og da ble det ikke en god skulder fra han etterpå. Fikk ikke hjelp fra han noen ganger etter det. Så jeg og en annen streiket på eksamenen og gikk etter 5 min kun for å protestere. Tok eksamenen opp ett år seinere da...uten problem.

Lenke til kommentar

Praktisk bruk (høyaktuell sådan) av OG-port:

 

Dere husker div. togulykker som kom av at strekningen ikke hadde ATS (Automatisk TogStopp)? På en strekning der det ER montert ATS, befinner det seg 2 sensorer i hver ende. Vi koker det hele veldig ned og sier at når et tog har passert 1 sensor, sendes et signal til OG-porten inntil toget passerer sensoren på andre siden. Dersom nå 2 tog fyker avgårde mot hverandre på denne strekningen, vil begge togene aktivere hver sin sensor. Når så begge sensorene sender signal til OG-porten, vil OG-porten sende ut et høyt signal som så er koblet til en alarm og strømbryteren til linja. *poff*, strømmen går, folkene på vakt søler varm kaffe i fanget pga. 110 dB alarm og masse liv og verdier er spart.

 

Andre logiske porter er som nevnt OR-porten, hvor utgangssignalet er høyt bare når kun et inngangssignal er høyt. Kan brukes f.eks. til å styre dørlåsen på et mørkerom. Når en film skal framkalles, er lys = snøstorm på de framkalte bildene. Så i mørkerommet har vi en bryter som vi skrur på når filmen skal framkalles. Denne bryteren sender da et signal til OR-porten. Dersom en tulling prøver å åpne døra, sendes det et annet signal til OR-porten, og vha. diverse andre porter og kontrollere er det ikke mulig å åpne døren før bryteren inni mørkerommet er skrudd av.

 

Kanskje ikke så rart at dette er vanskelig å skjønne dersom læreren ikke kan komme med enkle, praktiske eksempler. Dessverre er det alt for mange lærere som ikke har skjønt at praksis alltid utkonkurrerer teori, ergo lønner det seg å bruke gode eksempler - og de kan gjerne være morsomme.

 

Husker godt et eksempel fra fysikkboka på 1. året på ingeniørstudiet. Følgende oppgave ble gitt:

 

Du står på taket av skolens bygning. Du ser at fysikkprofessoren din går mot inngangsdøren i en rett linje. Han beveger seg med fart lik 1,4 m/s. I hånden har du et egg. Når må du slippe egget for at det skal treffe professoren i hodet?

 

En annen oppgave:

 

Fysikkprofessoren du hadde i fjor var en aktiv stunt-motorsyklist. I hans siste stunt skulle han hoppe over en 100 meter dyp kløft som var 30 meter bred.

a) Hvor stor fart burde han holdt for å overleve stuntet?

b) Hvor langt nedenfor kanten traff han når farten var 18 m/s?

c) Beregn kraftstøtet mellom professoren og klippeveggen.

 

Det er mange flere slike eksempler - og det var ekstremt mange som faktisk løste disse oppgavene bare fordi de var så morsomt satt opp! :)

 

Det, mine damer, herrer og fellow geeks, kaller jeg god pedagogikk!

 

Hadde forresten en bed.øk - lærer på nakken når jeg gikk 3. året på gymnaset. I standpunkt fikk jeg 4, på eksamen fikk jeg 6. På samtlige prøver det året hadde jeg 6. Jeg klaget på karakteren, og den ble øyeblikkelig endret til 6. :D Alle gode ting er 3 sier de - men jeg vet hva som er dobbelt så godt. :p:

Lenke til kommentar
Tenkt på hvem som frivillig er veldige aktive i naturfag? Jenter eller gutter?

Vi jenter er veldige aktive, vi. Men på den gamle skolen ble jeg overtrampet av ganske mange guttestemmer. Så det er ikke fordi vi ikke VIL være aktive. Greit at han tar initiativ til å få oss til å bli mer aktive, men det er måten han gjorde det på som var helt på trynet.

No shit sherlock! Det er ordi gutter er blitt opplært til å ta seg til rette, ikke vente på tur, være tøffe og det som værre er, mens jenter er opplært til å være stille og yndige og vente på tur. Trist igrunn :(

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe mere lærerikt enn morsomme oppgaver :yes:

Takker yummy, praksis banker teori, og uten eksempler blir det ikke bedre.

 

Nå har jeg førøvrig tatt opp med læreren problemene jeg hadde med han, og gjett en gang hva som skjer. Han henger meg ut for hele klassen min! :grumpy:

Den læreren kan brenne i h*lvete!

Dog det ikke er en så sinnsykt stor ting så er det en prinsipsak at man holder tviser mellom hverandre personlig! IKKE for hele klassen! :grumpy:

 

Huff, *grue seg til neste torsdag*

Lenke til kommentar

har selv en lærer/klasseforstander, som på en merkelig måte liksom "er ute etter meg".

f.eks. på norsk prøver, så deler hun ut feilinformasjon til meg, og gir meg dårligere karakter fordi at hun ikke liker det jeg skriver..

men i samfunnsfagen, som hun også er lærer i.. så får jeg helt ok karakterer..

 

men EN ting skal dere vite(som også hele klassen vet): hun er HELT SKRUDD der oppe i hodet.. hun går rundt og maser om hvordan de to sønnene hennes "vokser nedentil" tolk den dere..

kanskje også greit å vite at begge er ferdige i militeret..

 

og vi har også kjønnsdiskriminering her..

(dette skjedde faktisk): mobilen til en gutt brgynnte å ringe i timen.. straks konfiskert...

senere samme måned.. (eller måneden etter) så ringer mobilen til en av de mest bitchy jentene i klassen.. konfiskert?? neppe.. og som jeg nevnte.. hun er ganske bitchy.. og skrur dermed IKKE av mobilen.. så dermed ringer den en gang til.. om den måtte ringe en gang til før den ble konfiskert.. det husker jeg ikke.. men det er alikevel kjønnsdiskriminering.. :gretten:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du som gutt har noe særlig å klage over når det gjelder kjønnsdiskriminering. Jenter må leve med å bli klådd på i tide og utide, de må leve med ett skjønnhetsideal som er hinsides hva som er mulig å få til for de fleste jenter osv. Om det værste tilfellet av "kjønnsdiskriminering" du kommer på er at en gutt fikk konfiskert mobilen sin, men ikke en jente, så viser jo det også at gutter ikke har det så gale som du vil ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...