Gå til innhold

AMD med julegave til Radeon-eiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener denne artikkelen ble litt mangelfull...

 

Omega driveren er den årlige "pakken" som vil bli sluppet hvert år i tillegg til viktige driver oppdateringer og vil inneholde ny funksjonalitet og forbedringer som en vanlig driverslipp ikke vil inneholde.

 

Amd har også hatt en stor undersøkelse hos forbrukerne sine og har derfor tatt knekken på de 10 mest irriterende problemene med skjermkortene sine, deriblandt "Black Screen".

 

Det er tydelig at fokuset til Amd nå har tatt en endring etter at de fjernet Rory Read og erstattet ham med Lisa Lu og det er trolig en god del overraskelser som venter på oss i det kommende året.

 

Edit : Kan bekrefte at det er en ytelseøkning i flere spill , Thief viser en økning her på omtrent 6-8 fps med den nye driveren og det er også en del andre spill som flyter bedre her , deriblandt Hitman og Total War, dette i forhold til at det før kunne forekomme en sjelden gang stuttering så skjer dette ikke på de samme områdene lenger.

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apropos AMD. Vil jeg merke en markant ytelsesforbedring ved å gå fra Sapphire HD 6870 til Sapphire R9 280?

 

Noe, men ikke markant.

6870 kan vel sammenlignes med et 7850 antar jeg og dette kan samenlignes med et 260 / 265.

Skal du gå for et Amd kort bør du vel vurdere enten dette : R9 280X Sapphire Tri-X

Eller dette : Sapphire Tri-X R9 290X 2995 med Never Settle Space

 

Personlig hadde jeg valgt det siste kortet , det har ikke like bra ytelse som 980 til Nvidia men havner en plass over under 970 kortet og i noen få tilfeller på samme nivå som 980 kortet , det krever mer fra strømforsyningen din , men med de siste driver oppdateringene som har kommet så ser det ut som R9 kortene yter generelt langt bedre og bruker litt lengre tid på å varme seg opp så det kan være noe har blitt gjort med strømprofilen (I alle fall på dette R9 280 kortet med Omega driveren).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for svar Malvado. Da velger jeg heller å beholde kortet mitt enda litt til. Har hatt det i over tre år, og det leverer fortsatt helt greit. :)

AMD skal også komme ut med en ny serie skjermkort tidlig neste år.

 

Vel, jeg vil bli veldig overasket hvis det kommer en ny serie, altså brikker som ikke bare er en mod av eksisterende brikker før tidligst neste sommer.
Lenke til kommentar

Det er tydelig at fokuset til Amd nå har tatt en endring etter at de fjernet Rory Read og erstattet ham med Lisa Lu og det er trolig en god del overraskelser som venter på oss i det kommende året.

Det stemmer, men jeg tviler på at dere kommer til å like disse "overraskelsene".

Det blir større fokus på "semi-custom" design, ala hva som er i PS4 og XBOne, mobile APU'er, samt prøve å komme inn i ARM-server markedet.

 

Dette kommer til å gå på bekostning av high-end produkter, både på CPU og GPU siden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Er det andre enn meg som husker hva Omega-drivers for ATi egentlig var? *Følte seg gammel*

Gamle omegadrivere var noen som modda radeon drivere. De hadde ikkje noe med amd (ati) å gjøre.

 

De var ofte modda for litt bedre ytelse og kunne noen ganger fikse driverbugs i spill :)

 

Yes! Thank you! *Følte seg litt mindre gammel*

Nesten litt spesielt at AMD har adoptert navnet.

Lenke til kommentar

 

Det er tydelig at fokuset til Amd nå har tatt en endring etter at de fjernet Rory Read og erstattet ham med Lisa Lu og det er trolig en god del overraskelser som venter på oss i det kommende året.

Det stemmer, men jeg tviler på at dere kommer til å like disse "overraskelsene".

Det blir større fokus på "semi-custom" design, ala hva som er i PS4 og XBOne, mobile APU'er, samt prøve å komme inn i ARM-server markedet.

 

Dette kommer til å gå på bekostning av high-end produkter, både på CPU og GPU siden.

 

 

Er litt usikker på om dette faktisk stemmer for å være ærlig , Amd sine salgstall på APU'er har ikke akkurat vært ekstremt gode og det at de faktisk har valgt å holde AM3+ sokkelen i live såpass lenge tyder i alle fall på at de ikke ønsker å miste helt entusiast markedet som tross alt er med på å få blest rundt produktene.

 

En langt tyngre satsing på Apu'er og produkter som skal konkurrere mot AMR som går på bekostning av GPU linja og Cpu linja vil trolig få såpass negative konsekvenser for Amd at de bare kan pakke sammen allerede nå om det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på om dette faktisk stemmer for å være ærlig , Amd sine salgstall på APU'er har ikke akkurat vært ekstremt gode og det at de faktisk har valgt å holde AM3+ sokkelen i live såpass lenge tyder i alle fall på at de ikke ønsker å miste helt entusiast markedet som tross alt er med på å få blest rundt produktene.

Eneste grunne til at AM3+ beholdes er at det ikke har skjedd noe der på år og dag. Siste CPU lansert her er fra "Piledriver" familien (2. gen Bulldozer), den er fra 2012, altså over 2 år gammel. De har ikke brydd seg med å lansere "Steamroller" (3. gen Bulldozer) prosessorer på AM3+.

 

En langt tyngre satsing på Apu'er og produkter som skal konkurrere mot AMR som går på bekostning av GPU linja og Cpu linja vil trolig få såpass negative konsekvenser for Amd at de bare kan pakke sammen allerede nå om det er tilfelle.

Det er neppe på bekostning av noe, fokuset blir bare et annet. Mer fokus på low-power. Det segmentet AMD ønsker å komme inn i med APU'er er ultraportable laptoper, 2-in-1 produkter og tablets. Det er her volumene kommer til å være i årene som kommer...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...