Gå til innhold

[Løst] Problemer med skjermdrivere?


ltdata

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har en pc skjerm som heter LG m227wdp-pc. Den er fra 2010 tror jeg.

Nå idag så når jeg slo på pcen såvar bare skjermen helt hvit og hadde en blinkene melding på skjermen som lyder: V3.11.0

 

Dette har skjedd også en gang tidligere. Da hadde jeg ingen anelse om hva som var feil og leverte den inn til elkjøp. De fikset den og jeg mener å huske at det var skjermdriverne som måtte oppdateres.

 

Nå tror jeg at jeg har funnet de riktige driverne her? http://www.lg.com/uk/support-product/lg-M227WDP

 

Jeg har lastet ned mappen med driverne og overført mappen til en ekstern harddisk og plugget den inn i usb porten på skjermen. Den registrerer at det er koblettil en enhet og jeg får beskjed om å se på bilder eller musikk. Men jeg kommer meg ikke inn på noen av disse og skjermen leser heller ikke driverne.

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så flink med pc, men jeg har denne skjermen koblet til en bærbar pc. Så jeg skal innstallere driverne på bærbare pcen for at skjermen skal virke?

 

Litt merkelig med forrige gang da, for da virket skjermen etter å ha blitt "behandlet" på elkjøp uten at jeg hadde installert noen nye drivere på pcen min da.

Lenke til kommentar

Drivere til skjerm er som regel helt unødvendig. Noen veldig gamle PC-er og skjermer trengte dette for å få full oppløsning (CRT-tiden) og driverne blir da installert på PC-en. Ikke på skjermen.

 

Det kan hende at Elkjøp har oppdatert firmwaren på skjermen. Dette må i noen tilfeller gjøres på verksted. Og veldig mange blander driver og firmware.

 

Hvis du har laptop så kan det hende skjermutgangen på PC-en er deaktivert og skjermen ikke får signal.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Drivere til skjerm er som regel helt unødvendig. Noen veldig gamle PC-er og skjermer trengte dette for å få full oppløsning (CRT-tiden) og driverne blir da installert på PC-en. Ikke på skjermen.

 

Det kan hende at Elkjøp har oppdatert firmwaren på skjermen. Dette må i noen tilfeller gjøres på verksted. Og veldig mange blander driver og firmware.

 

Hvis du har laptop så kan det hende skjermutgangen på PC-en er deaktivert og skjermen ikke får signal.

aha ja det stemmer nok det du sier når jeg tenker etter. Men hvorfor skjer dette plutselig nå med skjermen 5 år etter at jeg kjøpte den?

Og hva skal jeg gjøre nå. Kan jeg aktivere skjermutgangen på laptoppen slik at skjermen får signal?

Hvis ikke det er problemet, kan jeg gjøre noe selv eller må jeg spørre elkjøp? Det er vel ikke sikkert at de tar inn skjermen min uten betaling 5 år etter?

Lenke til kommentar

Hmmm.

Vent nå litt, det er sånn at pcen stopper opp med bilde på skjermen og du får en tekst på den.

Når du så plugger i en ekstern harddisk får du muligheten til å bla i filene på den?

 

Det høres faktisk ut som primærdisken din har tatt kvelden , kan du bekrefte om du kommer inn i bios? Vanligvis F8 / Delete ved oppstart eller en annen F tast (se i manualen til den bærbare for å få vite hvordan).

Lenke til kommentar

Hmmm.

Vent nå litt, det er sånn at pcen stopper opp med bilde på skjermen og du får en tekst på den.

Når du så plugger i en ekstern harddisk får du muligheten til å bla i filene på den?

 

Det høres faktisk ut som primærdisken din har tatt kvelden , kan du bekrefte om du kommer inn i bios? Vanligvis F8 / Delete ved oppstart eller en annen F tast (se i manualen til den bærbare for å få vite hvordan).

Jeg tror du misforstår. Altså denne 22 tommers skjermen var koblet til en laptopp. Laptoppen funker helt utmerket. bruker den nå. Men altså skjermen som var koblet til laptoppen med hdmi kabel var hvit da jeg skrudde den på idag tidlig med en blinkende tekstboks som sa V3.11.0.

Som sagt tror jeg det er noe med firmwaren til selve skjermen. De på elkjøp fiksa jo skjermen for noen år siden da jeg hadde samme problem uten at de gjorde noe med pcen eller laptoppen.

Altså dette problemet har skjedd to ganger. En gang da skjermen var koblet til stasjonær og nå da det var koblet til laptoppen. Så jeg tror ikke det er lapptoppen eller pcen som er problemet. Men kanskje selve programvaren i skjermen?

Lenke til kommentar

Kan du få tilgang til skjermen når pcen starter opp?

Har du testet skjermen på en annen pc?

 

Personlig hadde jeg prøvd å teste skjermen på en annen datamaskin for å utelukke eventuelt problemer med selve skjermen, så kan man jo ta en titt på oppdateringsloggen : Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Windows Update og se om du har noen oppdateringer som samsvarer med problemet med skjermen.

 

Du bør også ha muligheten til å sjekke når du er inne i windows ved å høyreklikke på skrivebordet , skjermoppløsning og så prøver du å se om du kan finne skjermen ved å trykke på knappen Gjenkjenn.

 

Men at skjermen står og blinker og viser fram et tall virker som for meg at det er noe med selve skjermen som er problemet og har trolig lite relevans med din bærbare , men greit å utelukke dette for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Kan du få tilgang til skjermen når pcen starter opp?

Har du testet skjermen på en annen pc?

 

Personlig hadde jeg prøvd å teste skjermen på en annen datamaskin for å utelukke eventuelt problemer med selve skjermen, så kan man jo ta en titt på oppdateringsloggen : Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Windows Update og se om du har noen oppdateringer som samsvarer med problemet med skjermen.

 

Du bør også ha muligheten til å sjekke når du er inne i windows ved å høyreklikke på skrivebordet , skjermoppløsning og så prøver du å se om du kan finne skjermen ved å trykke på knappen Gjenkjenn.

 

Men at skjermen står og blinker og viser fram et tall virker som for meg at det er noe med selve skjermen som er problemet og har trolig lite relevans med din bærbare , men greit å utelukke dette for sikkerhets skyld.

har nå prøvd skjermen på 3 ulike pcen men den er fortsatt hvit med det versjonsnummerer blinkende.

Jeg er litt usikker hva de mener med at jeg får tilgang til skjermen? Men jeg kan si at skjermen ikke reagerer når jeg trykker på noen på selve skjermen. Heller ikke av knappen. Nå gikk jeg inn på windows update og fant ut at jeg ikke har oppdatert siden august! Jeg aner ikke hvorfor det er slik? for jeg har automatisk oppdatering slått på. Nå er det 1.6 gb å oppdater. Kanskje det som er problemet? Jeg rapportere tilbake.

Lenke til kommentar

 

Skal ikke ha noe å si om Windows er oppdatert eller ei.

Problemet ligger trolig i selve skjermen , tipper det er selve hardwaren som har sviktet.

Og det betyr at skjermen er kaputt og at den må leveres inn til reperasjon?

 

 

Trolig det ja.

Du burde i utgangspunktet fått brukt skjermen når du koblet til via en annen pc , jeg antar du også prøvde for sikkerhets skyld en annen inngang på skjermen? Av og til kan jo kabelen / inngangen bli skadet og dermed slutte å virke , men lite trolig da du sier den ikke reagerer på knappetrykkene på skjermen.

Lenke til kommentar

 

 

Skal ikke ha noe å si om Windows er oppdatert eller ei.

Problemet ligger trolig i selve skjermen , tipper det er selve hardwaren som har sviktet.

Og det betyr at skjermen er kaputt og at den må leveres inn til reperasjon?

 

 

Trolig det ja.

Du burde i utgangspunktet fått brukt skjermen når du koblet til via en annen pc , jeg antar du også prøvde for sikkerhets skyld en annen inngang på skjermen? Av og til kan jo kabelen / inngangen bli skadet og dermed slutte å virke , men lite trolig da du sier den ikke reagerer på knappetrykkene på skjermen.

 

 

 

 

Skal ikke ha noe å si om Windows er oppdatert eller ei.

Problemet ligger trolig i selve skjermen , tipper det er selve hardwaren som har sviktet.

Og det betyr at skjermen er kaputt og at den må leveres inn til reperasjon?

 

 

Trolig det ja.

Du burde i utgangspunktet fått brukt skjermen når du koblet til via en annen pc , jeg antar du også prøvde for sikkerhets skyld en annen inngang på skjermen? Av og til kan jo kabelen / inngangen bli skadet og dermed slutte å virke , men lite trolig da du sier den ikke reagerer på knappetrykkene på skjermen.

 

Ok takk. Ja prøvde med en slik eldre kabel og hdmi kabel og funket ikke. Får ta kontakt med elkjøp og høre om de er villige til å gjøre noe. Selv om skjermen er 5 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...