Gå til innhold

Hvilken laptop med ~GTX 850M eller bedre anbefales?


Anbefalte innlegg

Er ute etter en ny laptop med godt grafikkort etc, og som ikke veier alt for mye heller samt god batteritid. Jeg har sett på disse to blant annet etter et kjapt laptop søk på NetOnNet og Elkjøp sine nettsider.

Acer Aspire V5-573G - 15.6" (spørsmål: er V7 med touch, med 6h batteri vs. 10h på V5 et bedre valg?): http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMQ4ED016/acer-aspire-v5-573g-15-6-barbar-pc-gra

 

ASUS X55JK-DM034H - 15.6":

http://www.netonnet.no/art/data/asus-x550jk-dm034h/210057.1001/

Hovedforskjell jeg kan se med disse to:
Spec ---- Acer ----------- ASUS
Batteri ----10h ------------- 6h
Vekt -------2 kg ----------- 2.5 kg
Skjerm ----768 ------------ 1080

Ingen av disse har touch-screen heller.

Hva tenker dere om disse to valgene?
Hvilke andre laptoper er å anbefale?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fullverdig gaming-laptop til den prisen, og med den vekta, finnes ikke. Skjermkortet i disse laptopene (GTX 850M) holder til gaming i 1366x768 med medium instillinger, men ikke noe mer. Det taler litt imot ASUS-maskinen. Den har en full HD-skjerm (bedre til film), og du vil helst spille i skjermens native-oppløsning. Jeg liker forresten antirefleks-belegg på skjermene mine, men det er det langt mellom i den prisklassen.

 

ASUS-maskinen har en noe kraftigere, noe eldre og en del mer strømkrevende prosessor, men det er ikke her skoen trykker mest.

 

Du bør om mulig prøve laptopene før kjøp, for å se om tastaturet og/eller pekeplaten har noen skavanker som kommer til å irritere deg senere.

 

Touch-skjerm på laptop har jeg aldri skjønt poenget med. Fingermerker har jeg nok av på nettbrettet mitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En fullverdig gaming-laptop til den prisen, og med den vekta, finnes ikke. Skjermkortet i disse laptopene (GTX 850M) holder til gaming i 1366x768 med medium instillinger, men ikke noe mer. Det taler litt imot ASUS-maskinen. Den har en full HD-skjerm (bedre til film), og du vil helst spille i skjermens native-oppløsning. Jeg liker forresten antirefleks-belegg på skjermene mine, men det er det langt mellom i den prisklassen.

 

ASUS-maskinen har en noe kraftigere, noe eldre og en del mer strømkrevende prosessor, men det er ikke her skoen trykker mest.

 

Du bør om mulig prøve laptopene før kjøp, for å se om tastaturet og/eller pekeplaten har noen skavanker som kommer til å irritere deg senere.

 

Touch-skjerm på laptop har jeg aldri skjønt poenget med. Fingermerker har jeg nok av på nettbrettet mitt...

tull og tøys. min 650m kan spille alt på medium med over 30fps på alle ny spill. Andre ''lettere'' spill kan man kjøre på ultra med 60fps.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke... De fleste spill som ikke er spillbare med 850M i 1920x1080 blir ikke så mye bedre med 860M at jeg ville ha lagt ut 2000 kroner pluss OS (en tusing) for oppgraderingen. Det er bedre, men etter min mening ikke bra nok.

 

Jeg blar forresten rundt på notebookcheck.net.

 

 

*saks*

 

I hvilken oppløsning?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet ikke... De fleste spill som ikke er spillbare med 850M i 1920x1080 blir ikke så mye bedre med 860M at jeg ville ha lagt ut 2000 kroner pluss OS (en tusing) for oppgraderingen. Det er bedre, men etter min mening ikke bra nok.

 

Jeg blar forresten rundt på notebookcheck.net.

 

 

*saks*

 

I hvilken oppløsning?

 

Man betaler ikke kun for specs men også for praktiske muligheter og for meg virker ikke 860 kortet så ille som du beskriver det. Jeg ville ihvertfall personlig betalt mer for PC-en jeg linket til, uten tvil.

Det er også snakk om litt fremtid... i de andre må man bytte ut minnebrikkene for å oppgradere i Multicom sin kjøper du bare nye fordi det er 2 ledige plasser. Det er også klargjort hvis man vil kjøpe en SSD.

Sett kun ut i fra grafikken er det ikke verdt pengene men i tillegg er jo også prosessoren en del bedre og man kan ikke se på det kun ut i fra grafikkortet selv om den skal brukes til spilling.

Edit:

Spørsmålet mitt er hvor mye TS kan bruke uten å måtte spise knekkebrød og havregrøt i julen?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vet ikke... De fleste spill som ikke er spillbare med 850M i 1920x1080 blir ikke så mye bedre med 860M at jeg ville ha lagt ut 2000 kroner pluss OS (en tusing) for oppgraderingen. Det er bedre, men etter min mening ikke bra nok.

 

Jeg blar forresten rundt på notebookcheck.net.

 

 

*saks*

 

I hvilken oppløsning?

 

beklager, glemte å skrive det.... 1920x1080

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvis du har tenkt å spille en del på pcen og har mulighet til å gå litt opp i pris ville jeg ha anbefalt noen av disse: http://www.prisjakt.no/category.php?o=price_inc_shipping&lb=s197543678#prodlista

 

Disse har en grei vekt, god spill ytelse og en god skjerm ;)

 

Acer sin V5 nitro får en ganske så god score :): http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-V15-Nitro-VN7-591G-77A9-Notebook-Review.128435.0.html

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

Har multicomen linket over her. Riktignok med 16GB, i7 4700MQ og 256 SSD. Og jeg spilte nylig igjennom Far Cry 4 på ultra og 1080p uten problemer.. vet ikke hvor krevende Far Cry 4 er, men jeg er meget fornøyd det halve året jeg har hatt maskinen..

 

Ypperlig valg til 8-9k, iallefall :)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Jeg har forresten Acer Aspire V5-573g selv (bare med FHD IPS skjerm og gt750m), batteriet varer akkurat en full skole dag for meg :) (08:00-15:15). Er noen dager jeg har brukt den litt ekstra mye, og må dermed lade den på slutten av dagen da ^^.

 

Ellers kan jeg si det er en flott pc! Veldig god skjerm på min versjon :). Eneste jeg har merket med den er at prosessoren kan være en "bottleneck" i noen tyngre spill jeg har prøvd ^^.

Lenke til kommentar
Acer Aspire V Nitro 7-591G er ikke en dårlig laptop, får bra score hos Notebookcheck, det som drar litt ned etter min mening er batteri tid, 4 timer og 37 minutter er ikke så mye å rope hurra for. Men på en annen side har den et GTX 860M skjermkort, kommer med 8 GB RAM og 1 TB hybrid disk. Personlig hadde jeg fortrukket en SSD og ikke ”snurre” disk, men det er min mening.


Batteri tid kan nok bli lenger hvis man ikke aktiverer wifi da dette drar en del strøm, og med spare modus aktivert er det kanskje mulig å få den til å vare 6 timer, men dette er kun gjetting fra min side.


Multicom Xishan W355S er ikke en dårlig laptop. Den har plass til en SSD og mSATA i tillegg til HDD, kommer med DVD brenner og annet snaks. Er ikke helt sikker på kvaliteten på den, men mulig Aspire V Nitro har bedre bygge kvalitet enn Xishan W355S.


Stort sett handler det om smak og behag, noen liker en laptop modell mens andre avskyr den.

Lenke til kommentar

 

Acer Aspire V Nitro 7-591G er ikke en dårlig laptop, får bra score hos Notebookcheck, det som drar litt ned etter min mening er batteri tid, 4 timer og 37 minutter er ikke så mye å rope hurra for. Men på en annen side har den et GTX 860M skjermkort, kommer med 8 GB RAM og 1 TB hybrid disk. Personlig hadde jeg fortrukket en SSD og ikke ”snurre” disk, men det er min mening.
Batteri tid kan nok bli lenger hvis man ikke aktiverer wifi da dette drar en del strøm, og med spare modus aktivert er det kanskje mulig å få den til å vare 6 timer, men dette er kun gjetting fra min side.
Multicom Xishan W355S er ikke en dårlig laptop. Den har plass til en SSD og mSATA i tillegg til HDD, kommer med DVD brenner og annet snaks. Er ikke helt sikker på kvaliteten på den, men mulig Aspire V Nitro har bedre bygge kvalitet enn Xishan W355S.
Stort sett handler det om smak og behag, noen liker en laptop modell mens andre avskyr den.

 

Du sier batteri tiden på nitro er dårlig, men så å si alle spill-bærbare har vel dette da :p? Ser nå forresten at w355s har enda dårligere batteritid med 3t og 32min wi-fi surfing ^^.

 

Hvis du må ha ssd(som ja er å foretrekke) så kan jo få dette på nitro også, hvis du bare går litt opp i pris igjen :)(den kan ha en m.2 ssd og en vanlig 2.5 ssd/harddisk).

 

Men som du sier er vel begge gode pcer, men tror jeg ville foretrekket nitro-en (med dens fordeler, slik som vekt, batteritid faktisk, byggekvalitet og skjerm) ;)

 

Denne her er jo også et godt alternativ: http://cdon.no/elektronikk/asus/asus-g551jm-cn151h-15-6-i7-4710hq-16gb-256gb-ssd-gtx860m-2gb-w8-1-p29108310?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=%2897%29+Asus+G551JM-CN151H+15.6%22+i7-4710HQ%2F16GB%2F256GB+SSD%2FGTX860M-2GB%2FW8.1&utm_content=29108310&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16 :). Eneste dumme med den er vel at den "bare" har en 256gb ssd

Lenke til kommentar

Tja, batteri tiden på min laptop er bare ræva, men så er den en ren gaming laptop og ikke innkjøpt pga batteri tid. Den har nemlig 2 x GTX 880M, 2 x mSATA 256 GB og 2 x 512 GB SSD pluss 16 GB RAM.

 

Både Nitro og W355S er gode laptoper, men som du nevner så tror jeg nok jeg vil holde en knapp på Nitro når det kommer til kvalitet etc. Xishan er jo egentlig en Clevo og de er jo ikke kjent for topp kvalitet. Det kan jeg underskrive fordi min laptop er en Clevo samme som de fleste Multicom laptopene. Basen er god nok den, men skjermen eller lokket er tynt og lett å vri, noe som visst nok går igjen på mange Clevo baserte laptoper, dessverre.

Lenke til kommentar

Tja, batteri tiden på min laptop er bare ræva, men så er den en ren gaming laptop og ikke innkjøpt pga batteri tid. Den har nemlig 2 x GTX 880M, 2 x mSATA 256 GB og 2 x 512 GB SSD pluss 16 GB RAM.

 

Både Nitro og W355S er gode laptoper, men som du nevner så tror jeg nok jeg vil holde en knapp på Nitro når det kommer til kvalitet etc. Xishan er jo egentlig en Clevo og de er jo ikke kjent for topp kvalitet. Det kan jeg underskrive fordi min laptop er en Clevo samme som de fleste Multicom laptopene. Basen er god nok den, men skjermen eller lokket er tynt og lett å vri, noe som visst nok går igjen på mange Clevo baserte laptoper, dessverre.

batteritid? hva er det?

sendt fra min dell inspiron 17R SE, som foreløpig står trygt med laderen i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...