Gå til innhold

skjønner ikke hva jeg skal gjøre - 80 tusen i mnd


Anbefalte innlegg

hei,

som noen av dere sikkert vet, jeg går på utdanningstiltak fra nav,

men fra august i år fått en deltidsjobb ved siden av

det er frilanser jobb, men godt betalt i timen

nå er det imidlertid sånn at jeg får tilbud om å jobbe daglig,

jobber jeg 4 timer daglig, kan jeg få inn 80 lapper i mnd

men da mister jeg støtten fra nav

ikke at jeg bryr meg om støtten som bare varer til juni 2015, som er bare 27000 mnd

for jeg kommer til å tjene mer enn det ved å jobbe halve dagen

 

spørsmålet er bare, jeg studerer revisjon

2. året

har lyst på et grad og

men har ikke lyst til å si nei til god inntekt heller

 

4 timer jobb, kan sikkert klare studier, men da må jeg kanskje senke prgoresjonskravet og studere deltid

 

er ikke akkurat stjerne student nå heller

har ikke så mye disiplin

 

oppdragsmengden vil vare ihvertfall i 2 år i fremtiden

 

så...hva foreslår dere?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor mykje arbeid er det realistisk at du får tilbud om? Om du får jobbe nok til at du legger deg opp penger så vil eg anbefale at du sattser på den jobbmuligheita som du no har.

Idieélt sett så bør du studere parallelt med jobben, men det er heller ikkje eit stort problem å ta igjen utdanninga seinare. Det er eit betydelig antal studentar som bruker meir enn normaltid på høgare utdanning. Så om du bruker eit år eller to ekstra så er dette godt innanfor det som er normalt.

 

Så med mindre den forventa arbeidsmengden er såpass liten at du berre har normal inntekt på denne jobben så ville eg prioritert å jobbe så mykje som mulig nå medan du har muligheita til det.

Med litt flaks kan du holde på denne jobben livet ut og aldri ha behov for noke utdanning. Og skulle du miste jobben så vil du ha lagt deg opp penger slik at du ikkje treng støtte frå NAV for å studere.

Lenke til kommentar

Lurer og veldig på hva du kan gjøre 4t om dagen for så å tjene 80 000 mnd?

 

Eneste jeg kan tenke meg (ved siden av Lege, pilot, en eller annen høy lederstilling etc..Og det er uansett fulltidsjobber..), er noe som politiet og myndighetene ikke verdsetter spesielt høyt.... Stinker troll her.

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Lurer og veldig på hva du kan gjøre 4t om dagen for så å tjene 80 000 mnd?

 

Eneste jeg kan tenke meg (ved siden av Lege, pilot, en eller annen høy lederstilling etc..Og det er uansett fulltidsjobber..), er noe som politiet og myndighetene ikke verdsetter spesielt høyt.... Stinker troll her.

Han skriver at han er tolk. Ved fire timer per dag så utgjør det en timespris på ~1000kr. Har sett priser på fremmøtetolking fra 600,- per time og oppover. 1000 kroner timen er ikke urealistisk. Spesielt om man driver som konsulent.

 

Jobbet såvidt innafor nettverksupport en liten periode. Der tok vi 875,- per time og dette er 7 år siden. Kanskje ikke direkte sammenlignbart, men det gir en pekepinne på hvor mye en som har en spesiell kompetanse kan tjene.

Lenke til kommentar

 

Lurer fælt på hva du kan gjøre 4t/dagen for å få inn 80k måneden.

 

Hvis du tjener så godt, har du jo greit av tid til å gjøre ferdig studiene ved siden av. Er virkelig ikke noe problem å ta fag ved siden av. Jeg hadde gått over til deltidsstudie og tatt 2 fag semesteret for eksempel.

tolker i et språk som er svært ettraktet

 

 

Kan ikke tenke meg noe språk som er så ettertraktet :-P

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Lurer og veldig på hva du kan gjøre 4t om dagen for så å tjene 80 000 mnd?

 

Eneste jeg kan tenke meg (ved siden av Lege, pilot, en eller annen høy lederstilling etc..Og det er uansett fulltidsjobber..), er noe som politiet og myndighetene ikke verdsetter spesielt høyt.... Stinker troll her.

Han skriver at han er tolk. Ved fire timer per dag så utgjør det en timespris på ~1000kr. Har sett priser på fremmøtetolking fra 600,- per time og oppover. 1000 kroner timen er ikke urealistisk. Spesielt om man driver som konsulent.

 

Jobbet såvidt innafor nettverksupport en liten periode. Der tok vi 875,- per time og dette er 7 år siden. Kanskje ikke direkte sammenlignbart, men det gir en pekepinne på hvor mye en som har en spesiell kompetanse kan tjene.

 

har timelønn på kr 772,- (politi, rettsvesen), går opp til ca 800 fra 1.januar (vi får 4/5 av advokatsalær)

timelønn er satt så høyt siden det er usikker jobb, varierer med oppdrag, men i språket mitt er det nok å gjøre, i tillegg hvis man er statsautorisert.

 

lagt bevis i form av lønnslipp i tråden for hvor mye tjener dere;)

 

får for opp til halv time, altså jobber jeg 1 time 5 min, for jeg for 1.5 timer, pluss 1 time reise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...