Gå til innhold

Anbefalte innlegg

. Du har fått i oppgave og planlegge, installere og sette i drift styring av en rulleport. Tegn skjema som viser hvordan brytere og lamper skal kobles til. Bruk en PLS.
Du skal ha en motor, lys port åpen H1,lys port lukket H2, dra snor inne(s1), dra snor ute(s2), giver for port oppe(s4), giver for port nede(s5), klemlistbryter(s3), nødstopp(s6), nøkkelstart(s7), Tegn koblingsskjema og tillordningsliste.

Virkemåte:
-Porten er lukket, du trykker på en knapp og den åpner seg(H1 indikerer att porten åpner seg)Når porten er helt åpen stopper den automatisk.
-Når du drar i dra snoren inne vil porten lukke seg.(H2 indikerer att porten lukker seg).
-Når porten er helt lukket stopper den automatisk og H2 slukner.
-Klemlist bryteren skal returne porten til åpen tilstand dersom den blir påvirket når porten lukker seg slik att ingen kan komme i klem.

Noen som kan hjelpe meg med oppgåven ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Denne oppgaven var litt tvetydig.

 

Skal du kun lage skjema for den, eller faktisk også programmet ?

 

Vegard

 

 

. Du har fått i oppgave og planlegge, installere og sette i drift styring av en rulleport. Tegn skjema som viser hvordan brytere og lamper skal kobles til. Bruk en PLS.
Du skal ha en motor, lys port åpen H1,lys port lukket H2, dra snor inne(s1), dra snor ute(s2), giver for port oppe(s4), giver for port nede(s5), klemlistbryter(s3), nødstopp(s6), nøkkelstart(s7), Tegn koblingsskjema og tillordningsliste.

Virkemåte:
-Porten er lukket, du trykker på en knapp og den åpner seg(H1 indikerer att porten åpner seg)Når porten er helt åpen stopper den automatisk.
-Når du drar i dra snoren inne vil porten lukke seg.(H2 indikerer att porten lukker seg).
-Når porten er helt lukket stopper den automatisk og H2 slukner.
-Klemlist bryteren skal returne porten til åpen tilstand dersom den blir påvirket når porten lukker seg slik att ingen kan komme i klem.

Noen som kan hjelpe meg med oppgåven ?

Lenke til kommentar

Vel, skjemaet er avhengig av hvilken type PLS du bruker, skulle jeg tro, men det vet du vel best selv ?

 

Er ikke sikker på hva de mener med tilordningsliste ?

 

Står faktisk ingenting der om at programmet skal lages, da..

Men å snekre et slikt program i Ladder er enkelt, du bruker nesten bare RS vipper, skulle jeg mene.

 

Vegard

 

 

 

Det er vel snakk om begge deler :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...