Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nedlasting av streamingfiler


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min familie skal feire jul der det verken er internett eller radio. Vi ønsker å opprettholde tradisjonen med å høre "Du grøne glitrande tre", lest av Alfred Maurstad. Denne har NRK på nettsidene sine.
http://www.nrk.no/lyd/du_grone_glitrande_tre/397D65FC08FEB8D2/

Spm mitt er om det finnes en mulighet for å laste ned denne til bruk kun i jula? Hvordan gjør jeg evt dette?

På forhånd tusen takk for svar og hjelp.

Mvh Rolf V Sunde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linkfiksing! :-)

 

Jeg kontaktet NRK, og de svarte at de ikke tilbød filer til nedlasting. Og dette regnet jeg med. Men siden dette ikke er en fil eller et program jeg kommer til å tjene store penger på å piratkopiere, håpet jeg de så gjennom fingrene denne gangen.

Menmen, det var dumt vi ikke får hørt denne i år da.

Uansett, takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Du har lov til privat-bruk. Det finnes en rekke programmer på internett som lar deg gjøre dette. Audacity er program som er gratis, og kan gjøre det du ønsker på noen pcer. Det kommer litt an på om lydkortet støtter at lyden taes opp digitalt på vei ut til høytaleren.

edit: dette gjelder altså opptak av lyden.

 

Det er lov til privat bruk selv om det er kopibeskyttet materiale.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

 

Last ned nevnte Audacity og gjør opptak av stereo mix mens du spiller av. Advarsel, litt egeninnsats kreves i form av fremgangsmåtetilegnelse.

Takker så meget, det der var jo genialt, har alltid lurt på hvordan til å få audacity til å ta opp rett fra PCen.

 

Bare pass på så du ikke har noen programmer kjørende som er troende til å avgi meldinger med lydsignal

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg og min familie skal feire jul der det verken er internett eller radio. Vi ønsker å opprettholde tradisjonen med å høre "Du grøne glitrande tre", lest av Alfred Maurstad. Denne har NRK på nettsidene sine.

http://www.nrk.no/lyd/du_grone_glitrande_tre/397D65FC08FEB8D2/

 

Spm mitt er om det finnes en mulighet for å laste ned denne til bruk kun i jula? Hvordan gjør jeg evt dette?

 

På forhånd tusen takk for svar og hjelp.

 

Mvh Rolf V Sunde

 

Takk for linkfiksing! :-)

 

Jeg kontaktet NRK, og de svarte at de ikke tilbød filer til nedlasting. Og dette regnet jeg med. Men siden dette ikke er en fil eller et program jeg kommer til å tjene store penger på å piratkopiere, håpet jeg de så gjennom fingrene denne gangen.

Menmen, det var dumt vi ikke får hørt denne i år da.

Uansett, takk for svar.

Har fikset fila for deg slik at du kan høre på den i jula. Sender deg linken på PM. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...