Gå til innhold

Hvilke vifter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart spørsål egentlig (det om man får alle til under 600 kroner), fordi du sier ikke noe om hvor mange vifter du skal bytte ut, og om du ønsker bruke 120 eller 140mm i kabinettet Du har vel også en 200mm vifte der? Hvis du har push'n'pull på radiator og du bruker kun 120/140mm vifter i kabinettet er du oppe i totalt 13 vifter, og dette får du selvsagt ikke til under 600 kroner.

 

Kan anbefale Noiseblocker eLoop på radiatoren

http://techbay.no/search.html?SEARCH=1&Search_Text=eloop&SEARCH.x=0&SEARCH.y=0

 

Kan også anbefale Noctua NF-P14S Redux (140mm) og Noctua NF-S12B Redux (120mm) som kabinettvifter.

 

Alle viftene jeg nevner kommer i litt forskjellige utgaver, da mtp. db, statisk trykk, CFM, PWM/"vanlig" osv.

 

Rundt 150-200 kroner stykk for en god vifte.

 

Hvis du er ute etter noen helt OK vifter som er litt rimeligere kan du ta en titt på line-up'n til Bitfenix Spectre (Pro)

http://www.prisjakt.no/search.php?s=bitfenix%20spectre

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg byttet alle mine vifter og brukte en høvding på det. (Noctua for det meste) Bl.a. de to til h100i kjøleren min. Resultatet er etter min mening svært begrenset og man skal legge godviljen til for å høre noe forskjell. Den beste effekten fikk jeg ved å endre på viftestyringen på hovedkortet og sette dem til fixed lav rpm.

 

Så mitt råd er å spare pengene. Det er luftgjennomstrømningen/vibrasjoner som lager lyd og det som kommer med stock i dag er stort sett bra nok.

 

Men om du gjør dette så håper jeg du poster resultatet i tråden. Se om du hadde bedre hell enn meg :)

Lenke til kommentar

Ser også at corsair har "quietedition" vifter. Hvordan er disse i forhold til noctua? De ser i hvertfall litt bedre ut imo. Poster resultat her når jeg får handla:)

Corsairviftene er "ok". På radiator er det stortsett noctua, noiseblocker og gentle typhoon folk anbefaler.

Jeg har 2x Gentle Typhoon selv og meget fornøyd med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...