Gå til innhold

Eldre menn + byggeplasser/gravemaskiner = titting


Morgens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt på Gardermoen sommeren 2012 og ventet på et fly, dette var mens de bygde nye terminaler. Hadde noen timer til overs, så kjøpte meg litt mat, fant meg en benk og tittet på arbeidet. Jeg var ikke alene om det, på den halvtimen jeg satt der stod der til en hver tid 10-15 menn i alle aldre og skuet :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sorry for trådbumping, men personlig er jeg max interessert i traktorer og anleggsmaskiner Å se på maskiner i aksjon, ikke minst kjøre dem som jeg gjorde da jeg gikk anleggsmaskinførerlinja på VGS, er noe av det jeg syns er aller mest morsomt :D

 

Må legge til at jeg er 26, så jeg er på ingen måte en eldre mann, men det er absolutt en stor hobby.

Endret av Major Kloss
Lenke til kommentar

De blir nok ofte imponert over hvor mye som gjøres maskinellt i dag, og ikke minst hva som kan gjøres på den måten, med tanke på utstyret som de fleste gravemaskiner er utstyrt med i dag. For noen av disse "eldre karene" så var det jo mer slik at det en enkelt gravemaskin/fører gjør fra maskinen i dag, var det nesten en mann pr. funksjon tidligere.

Mange av dem er oppvokst hvor mye ble gjort med håndkraft, og blir da fasinert av hvor "enkelt" ting gjøres i dag.

 

Slik ordlegger i hvert fall veldig mange seg når en er litt rundt omkring på forskjellige plasser......

Lenke til kommentar

Jeg var dypt fascinert som barn, og må egentlig fortsatt stoppe meg selv fra å bli stående og stirre. Det er gøy på samme måte som sånne "hvordan lager de ting"-videoer; litt tregere, men samtidig er det live og kan gå galt. Hvor dypt skal de, egentlig? Vil den leirveggen rase ut eller vet han hva han gjør? Hva er det egentlig de holder på å sette sammen?

 

Og når man i tillegg er pensjonert, har god tid, og kanskje ikke spesielt mye spennende å drive med, vel ... jeg kan forstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...