Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir en 5-dørs Golf for liten for en slamp på 190 cm?


Teppebanker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Herren har i dag en 5-dørs passat.

Jeg skal bytte til en Golf IV.

Jeg ser primært etter 3-dørs, for å unngå å måtte glane rett inn i dørstolpen.

 

Golfen er jo mindre, men er "kupeforholdene" foran nevneverdig mindre enn i Passaten?

 

Vil jeg sitte lengre bak med hensyn til dørstolpen, i en Golf enn i en Passat?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har golf IV nå (5dører), er 192 høy. Null problem for meg iallfall. Har kjørt en kompis sin passat en del, og kan ikke si jeg merker noe særlig forskjell...

 

Skjønner faktisk ikke helt at du mener det kan bli et problem at du glaner inn i dørstolpen... Med mindre du har en unormal sittestilling?

Lenke til kommentar

Har har golf IV nå (5dører), er 192 høy. Null problem for meg iallfall. Har kjørt en kompis sin passat en del, og kan ikke si jeg merker noe særlig forskjell...

 

Skjønner faktisk ikke helt at du mener det kan bli et problem at du glaner inn i dørstolpen... Med mindre du har en unormal sittestilling?

For ordens skyld: Det jeg lurte på var altså om dørstolpen blir mer i veien i en 5-dørs. (3-dørs er jo ok.)

 

takk for tilbakemeldinger.

Endret av Teppebanker
Lenke til kommentar

Siden en 3-dørs har en lang dør på hver side, og en 5-dørs har 2 kortere dører på hver side, blir B-stolpen selvsagt mer i veien på en 5-dørs enn på en 3-dørs. Om den er så mye mer i veien at det er plagsomt for deg, må du prøve selv. Ulempene her må veies opp mot ulempene med å ha en 3-dørs. Det er sikkert en grunn til at det ikke har vært solgt 3-dørs Golf ny i Norge på mange år (kun bruktimport).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

190 er null problemer, er selv 197.

 

Største problemet blir for de som eventuelt skal sitte bak deg, begynner å bli tynt med beinplass.

 

Edit:

 

Gikk selv fra passat til golf, dørstolpen er ikke noe jeg har tenkt på i det hele tatt :)

Endret av Chance Boudreaux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at det jo er forskjell på hvor folk har høyden. Noen er lang i overkroppen, andre i bena - og så kan vel lengden på leggene i forhold til lårene variere også. Det mest kritiske i en bil er vel lårlengde. Så du bør nok finne deg en og prøvekjøre.

 

Det eneste jeg har å bidra med on-topic er at det er god plass til mine 194cm i Golf VII. Men golfen har vel blitt en del større med åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...