Thomie Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Hei. Jeg skal installere en Defa Batterilader i min 2012 VW Tiguan. Er det noen som har dette på sin bil (Tiguan, Golf, Touran), som kunne ha tatt et bilde av mottorommet slik at jeg kan se hvor jeg bør montere denne?
Mekker`n Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Ikke sett ladeboksen midt i steinspruten som f.eks bak grillen. Lag evt en beskyttelse. Også er det pluss, minus samt at du må finne et tennings signal(så den stopper å lade når du skrur på tenning). Defa lager ikke mont. anvisninger så det varierer fra dag til dag åssen man gjør det. Bruk fantasien og sett boksen der det er plass å ser ryddigst ut..
Inge Rognmo Skrevet 28. november 2014 Skrevet 28. november 2014 Også er det pluss, minus samt at du må finne et tennings signal(så den stopper å lade når du skrur på tenning). Defa lager ikke mont. anvisninger så det varierer fra dag til dag åssen man gjør det. Har aldri sett en batterilader med behov for tenningsavhengig pluss; er det noe nytt?? Styrestrøm pluss fra tidsur eller fjernkontroll (som også må ha pluss og minus), derimot, det vil den ha. (alternativt må man koble styrestrømpinnen direkte til pluss om man ikke har tidsur/fjernkontroll, for å få motor/kupevarmer til å slå seg på straks man plugger inn kontakten) Defa lager da monteringsanvisninger, men ikke merke/modellspesifikke (annet enn for motorvarmerelement...).
Mekker`n Skrevet 29. november 2014 Skrevet 29. november 2014 Du har helt rett Inge. Trenger ikke tenning når det kun er laderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå