Gå til innhold

Er tollgrensen hevet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke direkte billig akkurat, er det for å få smaksvarianter som ikke er tilgjengelig i Norge da? Jeg var nettopp på svinesund og tok med meg et par kasser med den nye "grønne" cola'en som vel ikke er kommet til Norge enda. Betalte 50SEK pluss pant for 24 stk.

Lenke til kommentar

Korleis er det forresten med moms og toll på matvarer om ein kjem over grensa?

 

Er det 15 moms for forbrukar? Og toll iht. satsene?

Dersom du er i utlandet i over 24 timer, kan du ta med deg varer for opptil 6000 kr avgiftsfritt.

Under 24 timer, er grensa 3000,-

 

Moms (mva) er i dag på 25% og 15% på næringsmidler.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke direkte billig akkurat, er det for å få smaksvarianter som ikke er tilgjengelig i Norge da? Jeg var nettopp på svinesund og tok med meg et par kasser med den nye "grønne" cola'en som vel ikke er kommet til Norge enda. Betalte 50SEK pluss pant for 24 stk.

 

 

Nå er vel det et starttilbudspris? Kan ikke erindre at det er SÅ billig i Sverige. Skal til Nordby førstkommende søndag, får se da :)

 

Sammenlign med Deli de Luca på spesialvariatnene (35kr/bx?), og jeg føler dette er rimelig - tross alt er det jo endel fraktutgifter her, samt en total mangel på tilgjengelighet her i landet. Selv i Sverige koster nok disse mer (de man får tak i), mener diverse godissjapper på nett har tilsvarende til 17-18 harrykroner pr stykk.

 

Angrer lite på at jeg har ca 20 Dr. Pepper Vanilla Float i kjøla :) A&W Cream soda var også badass. Verdt hver krone! Kunne handlet hos Yummy Heaven, men deres importør tar ikke inn disse variantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...