Gå til innhold

Nå er det snart slutt på Java i Google Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det virkelig på tide at Buypass finner en ny og bedre løsning, for Java er en sikkerhetskatastrofe. Utrolig bakvendt å ha et så sikkerhetsmessig ubrukelig program installert for å sikre digitale signaturer.

 

Og du tror det hadde gått bedre om de må selvutvikle en addon til vær eneste browser på vær eneste platform for å snakke med kortleseren. Hvor de må vedlikeholde add sikkerheten selv på alle platformer i alle browsere? Det hadde derimot blitt en sikkerhetskatastrofe.

Lenke til kommentar

Finnes andre ting dog, slik som managment av servere, som er java, og tungvindt å bytte ut.

 

 

Men da trenger man vel egentlig ikke Java i browseren - det er jo ingen som har sagt at selve Java skal dø ut, det lever i beste velgående på serversiden og i enterprisemiljøer. Det er jo komboen Java/Web som er den virkelige katastrofen siden Java slår hull i alt som er av sandkasser.

 

Og du tror det hadde gått bedre om de må selvutvikle en addon til vær eneste browser på vær eneste platform for å snakke med kortleseren. Hvor de må vedlikeholde add sikkerheten selv på alle platformer i alle browsere? Det hadde derimot blitt en sikkerhetskatastrofe.

 

 

Nei, jeg mener det er på tide å finne noe som ikke krever browser-addon. Lokal signering, whatever. Noe som ikke krever Java, iallfall. Noe som kjører i en browserkontekst skal og kan ikke ha full tilgang til systemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Finnes andre ting dog, slik som managment av servere, som er java, og tungvindt å bytte ut.

 

 

Men da trenger man vel egentlig ikke Java i browseren - det er jo ingen som har sagt at selve Java skal dø ut, det lever i beste velgående på serversiden og i enterprisemiljøer. Det er jo komboen Java/Web som er den virkelige katastrofen siden Java slår hull i alt som er av sandkasser.

 

Og du tror det hadde gått bedre om de må selvutvikle en addon til vær eneste browser på vær eneste platform for å snakke med kortleseren. Hvor de må vedlikeholde add sikkerheten selv på alle platformer i alle browsere? Det hadde derimot blitt en sikkerhetskatastrofe.

 

 

Nei, jeg mener det er på tide å finne noe som ikke krever browser-addon. Lokal signering, whatever. Noe som ikke krever Java, iallfall. Noe som kjører i en browserkontekst skal og kan ikke ha full tilgang til systemet.

 

 

Lokalsignering finnes vel. Men det er ikke det som er problemet, det er vel heller autentisering. Og det tror jeg hadde blitt utrolig tungvindt om du måtte gjort det lokalt.

 

Vil heller se at browsere kan snakke med om ikke alt iallefall USB porter i javascript f.eks. Jeg mener og huske google har jobbet med et API for dette i chrome tidligere uten at det var et ferdig produkt.

Lenke til kommentar

 

 

Finnes andre ting dog, slik som managment av servere, som er java, og tungvindt å bytte ut.

 

Men da trenger man vel egentlig ikke Java i browseren - det er jo ingen som har sagt at selve Java skal dø ut, det lever i beste velgående på serversiden og i enterprisemiljøer. Det er jo komboen Java/Web som er den virkelige katastrofen siden Java slår hull i alt som er av sandkasser.

Og du tror det hadde gått bedre om de må selvutvikle en addon til vær eneste browser på vær eneste platform for å snakke med kortleseren. Hvor de må vedlikeholde add sikkerheten selv på alle platformer i alle browsere? Det hadde derimot blitt en sikkerhetskatastrofe.

 

Nei, jeg mener det er på tide å finne noe som ikke krever browser-addon. Lokal signering, whatever. Noe som ikke krever Java, iallfall. Noe som kjører i en browserkontekst skal og kan ikke ha full tilgang til systemet.

Web management av servere er ikke uvanlig, og det brukes ofte Java for remote desktop. AtW

Lenke til kommentar

Tror NRK tar et skritt tilbake, de søker etter javautvikler fortiden.

Annonsen ligger på Teknojobb.

Forøvrig er det snakk om backend, men så også "javabasert nettutvikling". Huff.

 

Det trenger ikke å bety java-applets (altså java i browser), vil heller tro det er snakk om java-basert nettutvikling av typen Spring/Maven/Hibernate.. mye brukt platform for webserver, der også html-siden brukeren til slutt ser kan genereres delvis av java-kode på server :)

 

Ps. jeg vet ikke, men håper ihvertfall det er tilfellet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...