Gå til innhold

Netthets rammer et mindretall. Og menn mer enn kvinner


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg ser fortsatt ikke forskjellen. Og ja, jeg er enig med deg i det første, ytringsfriheten er ikke truet om du bli sagt imot. Og det siste, respekt er noe man gjør seg fortjent til. Men som noen sa det et annet sted: Hadde vi alle vært slosskjemper, så hadde det ikke vært mobbbing. Hvorfor skal en eller annen tilfeldig person som ikke kjenner deg og ikke har bedt om å bli kjent med deg være avhengig av din "respekt" for å få leve i fred fra din drittslenging? Det er helt greit om du ikke respekterer folk, men det gir deg ikke fritak fra alminnelig folkeskikk.

 

Og nei, mobbing styrker ikke oss. Det er bare tull. Om det styrker "oss" som samfunn så er det på bekostning av ofrene. Det vil si at vi lar andre betale prisen for et hardere samfunn. Det er ikke OK. Og det forutsetter jo at et hardere samfunn er en god ting i utgnagspunktet. Det er ikke min drøm for fremtiden.

 

Så får det våge seg at du rettferdiggjør ideen med at ofrene er "sutrete feminister", som om det betyr at de fortjener det. Det er selvsagt ikke slik. Ofrene er i alle lag, på alle sider av politikken, eller ikke politiske i det hele tatt. Noen av dem søker offentlighet og får smake pisken, men mange gjør det ikke. Og påstå at netthets bare rammer folk som selv har bedt om det er feil.

 

Noen vil ha et samfunn der man tåler tyn, jeg vil ha et samfunn der man slipper.

 

Geir :)

 

At du ikke ser forskjellen Geir overrasker meg litt. Du som en av de klokeste her inne.

 

Mobbing på skolen eller arbeidsplasser kan ødelegge mennesker. Hets på nett over bilder eller meninger man selv har lagt ut, vil om man får god veiledning styrke personen. Men velger man å se seg som et offer, da går det rett ned. At ukjente personer sitter og mener en hel masse drit om en blogger, politiker eller kjendis, spiller da ingen rolle. Langt verre om man kjenner personen.

 

Mange av dagens feminister fortjener og få kommentarer de reagerer på. Makan til sutring vi i disse dager opplever bør virkelig få folk til og ta i et tak mot disse. Seinest i helgen var det et kvinne menneske som reagerte på at menn så på jenter på treningsstudio. Det ville hun ha seg frabedt. Hvor langt skal disse feministene få lov og gå? Ingen har noe med hvor jeg velger å sette mine øyne på. Er man som kvinne så redd for at en mann ser på rumpa og skrittet når de åler seg frem i trange treningsklær. Da får de holde seg innendørs. Nok er nok fra disse feministene eller mannehaterne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Uenig, jeg ønsker aldri å begrense ens ytringfritheten til å snakke styggt, men det som har selv regulerte det før det digitale verden var at du oftest kjente hvem som mobbet deg og det begrenset en hel del hets som ikke begrenses i det digital verden.

 

Jeg er enig at vi må tåle mer enn kanskje vi tåler idag, men jeg mener at de som mobber bør miste sin anonymitet og derfor ta ansvar for det de sier. Ytringsfrihet betyr ikke at du kan si hva du vill uten å ta ansvar for det du sier.

Ytringsfriheten skal aldri begrenses. Alle skal kunne ytre fritt hva dem mener. Men man velger selv og delta i diskusjoner. Før kjente man ofte dem som mobbet, i dag kan man bli «mobbet» av helt ukjente. Ja hva så? Det er da langt verre og bli utsatt for hets og mobbing av kjente. Hva en ukjent tulling måtte mene om deg eller meg, er da totalt uinteressant. Som jeg har påpekt flere ganger i tråden. Folk i dag tar seg selv alt for høytidelig og vi er på vei til og få en generasjon puddinger som hyler og skriker for alt.
Hvis dårlig oppførsel aldri straffes så fortsetter dårlig oppførselen. De som ødelegger sivilisert diskusjon for resten bør betale en pris slik det er utenfor det digitale verden. Enten de mister retten til å delta eller mister sin anonymitet og ta ansvar for sitt dårlig oppførsel.

 

Slik er det i et sivilisert samfunn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvis dårlig oppførsel aldri straffes så fortsetter dårlig oppførselen. De som ødelegger sivilisert diskusjon for resten bør betale en pris slik det er utenfor det digitale verden...

Det er vel neppe et statlig ansvar å oppdra folk, men modereringen kunne absolutt ha blitt høyere prioritert mange steder. Moderering koster vel penger, de må jo ha folk til slikt, så da blir det jo litt sånn at mange nettsteder gir f...
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg ser fortsatt ikke forskjellen. Og ja, jeg er enig med deg i det første, ytringsfriheten er ikke truet om du bli sagt imot. Og det siste, respekt er noe man gjør seg fortjent til. Men som noen sa det et annet sted: Hadde vi alle vært slosskjemper, så hadde det ikke vært mobbbing. Hvorfor skal en eller annen tilfeldig person som ikke kjenner deg og ikke har bedt om å bli kjent med deg være avhengig av din "respekt" for å få leve i fred fra din drittslenging? Det er helt greit om du ikke respekterer folk, men det gir deg ikke fritak fra alminnelig folkeskikk.

 

Og nei, mobbing styrker ikke oss. Det er bare tull. Om det styrker "oss" som samfunn så er det på bekostning av ofrene. Det vil si at vi lar andre betale prisen for et hardere samfunn. Det er ikke OK. Og det forutsetter jo at et hardere samfunn er en god ting i utgnagspunktet. Det er ikke min drøm for fremtiden.

 

Så får det våge seg at du rettferdiggjør ideen med at ofrene er "sutrete feminister", som om det betyr at de fortjener det. Det er selvsagt ikke slik. Ofrene er i alle lag, på alle sider av politikken, eller ikke politiske i det hele tatt. Noen av dem søker offentlighet og får smake pisken, men mange gjør det ikke. Og påstå at netthets bare rammer folk som selv har bedt om det er feil.

 

Noen vil ha et samfunn der man tåler tyn, jeg vil ha et samfunn der man slipper.

 

Geir :)

 

At du ikke ser forskjellen Geir overrasker meg litt. Du som en av de klokeste her inne.

 

Mobbing på skolen eller arbeidsplasser kan ødelegge mennesker. Hets på nett over bilder eller meninger man selv har lagt ut, vil om man får god veiledning styrke personen. Men velger man å se seg som et offer, da går det rett ned. At ukjente personer sitter og mener en hel masse drit om en blogger, politiker eller kjendis, spiller da ingen rolle. Langt verre om man kjenner personen.

 

Mange av dagens feminister fortjener og få kommentarer de reagerer på. Makan til sutring vi i disse dager opplever bør virkelig få folk til og ta i et tak mot disse. Seinest i helgen var det et kvinne menneske som reagerte på at menn så på jenter på treningsstudio. Det ville hun ha seg frabedt. Hvor langt skal disse feministene få lov og gå? Ingen har noe med hvor jeg velger å sette mine øyne på. Er man som kvinne så redd for at en mann ser på rumpa og skrittet når de åler seg frem i trange treningsklær. Da får de holde seg innendørs. Nok er nok fra disse feministene eller mannehaterne.

Den saken du nevner er igrunn veldig interessant. Det er snakk om en kvinne som, uten å kunne lese andres tanker, rett og slett antar dårlige hensikter hos menn på trenigsstudio før hun beskriver dem på en nedsettende og hetsende måte. I andre sammenhenger ville vi kalt det mobbing.

 

Hun slipper garantert billig unna i mediene, siden hun er på den 'riktge' siden, men en del vil sikkert reagere på å bli hengt ut på denne måten. Om hun opplever stygge kommentarwr (ikke trussler) vil jeg si at hun har lagt opp til det selv. Ikke at det er riktig eller fornuftig å reagere slik mot henne, men hun har igrunn lagt lista selv.

Lenke til kommentar

Goth: Jeg siterer meg selv fra forrige innlegg, jeg:

 

Så får det våge seg at du rettferdiggjør ideen med at ofrene er "sutrete feminister", som om det betyr at de fortjener det. Det er selvsagt ikke slik. Ofrene er i alle lag, på alle sider av politikken, eller ikke politiske i det hele tatt. Noen av dem søker offentlighet og får smake pisken, men mange gjør det ikke. Og påstå at netthets bare rammer folk som selv har bedt om det er feil.

Noen vil ha et samfunn der man tåler tyn, jeg vil ha et samfunn der man slipper.

 

Dagens feminisme og tilhørende rumper kan vi diskutere et annet sted. Dette dreierseg om netthets.

 

At du ikke ser forskjellen Geir overrasker meg litt. Du som en av de klokeste her inne.

 

 

Takk for skryt. Men kanskje er det nettoppp derfor...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Takk for skryt. Men kanskje er det nettoppp derfor...

 

Geir :)

Tja. Mulig du ser noe jeg ikke forstår her Geir. Men jeg synes så langt at det er stor forskjell på mobbing og hets på nett. Men jeg forstår jo at hets på nett påvirker dem som opplever det. Det jeg vil, er at man skal lære seg og ignorere slike tullinger. Jeg redd vi får en generasjon som ikke tåler noe som helst. Den utvikling vi er på vei, er noe jeg ikke liker. Vi blir bløtere og bløtere. Hvor er styrken i folket? Det er ikke rart at psykiske problemer snart er en folkesykdom her i landet. Vi ber jo om det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Den saken du nevner er igrunn veldig interessant. Det er snakk om en kvinne som, uten å kunne lese andres tanker, rett og slett antar dårlige hensikter hos menn på trenigsstudio før hun beskriver dem på en nedsettende og hetsende måte. I andre sammenhenger ville vi kalt det mobbing.

 

 

 

Dette har vi også diskutert tidligere. Enkelte kvinner tror de selv kan bestemme hvem som skal se på dem eller ikke. Hva er dem egentlig så redd for? Er de redd at de spontant kaster alle hemninger og kaster seg over oss menn, pga. våre sultne blikk? Jeg klarer ikke helt og forstå hva kvinner som blir sett på er så redde for. Er det noen kvinner her som kan forklare?

Lenke til kommentar

 

Hvis dårlig oppførsel aldri straffes så fortsetter dårlig oppførselen. De som ødelegger sivilisert diskusjon for resten bør betale en pris slik det er utenfor det digitale verden. Enten de mister retten til å delta eller mister sin anonymitet og ta ansvar for sitt dårlig oppførsel.

 

Slik er det i et sivilisert samfunn

 

Jeg vet ikke hva dårlig oppførsel i form av ytringer er. Jeg vet heller ikke hvem som bestemmer hva som er dårlig ytring oppførsel. Skal vi ha et eget politi som skal ta det staten mener er dårlig ytring oppførsel? Jeg er prinsipielt i mot straff, så det er ikke noe alternativ. Ytringsfrihet er viktigere en mine og dine følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...