Gå til innhold

Harddisken forsvinner ved høy belastning


Nikkor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et problem med den ene harddisken virker det som. Fungerer fint å spille fra den og hente ut filer etc. Fungerer også fint å f.eks kopiere ting fra harddisken til en annen harddisk.

 

MEN når jeg skal kopiere ting til harddisken så går det svææært sagte. Aner ikke hva årsaken er.

 

Jeg skulle kopiere en fil på 30gb i går og det gikk i kun 2mb sek, estimert 15 timer.

Fungerer heller ikke å innstallere spill på den, tar en evighet og etter en stund så slutter hele pcen å reagere ordentlig. Skjer ikke noe om jeg trykker på programmere etc og jeg må restarte hele maskinen.

 

Fungerer heller ikke å laste ned filer på den, da forsvinner bare harddisken fra min datamaskin etter 5-10 minutter med nedlasting.

 

 

Noen som vet hva som kan være årsaken? Kan det være noe innstilinger som ødelegger ved skriving til harddisken?

 

Har SSD på hoved, dette er stasjon D som jeg bruker til spill etc.

Har 80gb ledig av 500gb totalt på den.

 

Takker for svar. :)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt sata kabel! Du har feil på overføringa.

 

Disken ser ellers fin ut, du har nokre sektorfeil. Men det er heilt normalt og harddisken "fikser" dette. Men det mest optimale hadde vært å skreve over alle sektorane på harddisken på nytt.

 

Er du sikker på at det kan være det? Får teste å kjøpe ny sata kabel. :)

Vært borti det før?

 

 

Takker for svar alle sammen. Skal lese av med magican sw i morgen også.

Lenke til kommentar

Bytt sata kabel! Du har feil på overføringa.

 

Disken ser ellers fin ut, du har nokre sektorfeil. Men det er heilt normalt og harddisken "fikser" dette. Men det mest optimale hadde vært å skreve over alle sektorane på harddisken på nytt.

Byttet om plass på sata kablene og nå fungerer det. :D

 

Jeg hadde ikke en ekstra sata, så jeg prøvde først og bare bytte om plassen på dem og nå virker begge. Satt den sata kabelen som var til harddisken på hoveddisken og nå fungerer begge stabilt.

 

Hva tror du var årsaken? Bør jeg bytte ut kabelen likevell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...