Gå til innhold

Har dustinhome.no falt av lasset ?


Anbefalte innlegg

Forskjellig erfaring her...

Jeg registrerte meg for første gang på Dustin den 4. på kvelden. Bestilte meg et 970 kort. 1 time senere var den registrert hos Posten. Ligger nå i Drammen, forventet fremme i morgen...

Bare vent til du må se de nie i retur.... Bestille har alltid gått fort fra Døstin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det dustemiklene hos Dustin har gjort med butikken sin? Tar de ikke kortbetaling lenger? Jeg håper ingen er dumme nok til å gi de fødselsnummeret sitt.

 

Der tapte de noen kunder til…

 

Heh, tror nok ikke du har fått med deg at du var inne på "Faktura" , der kreves det personnummer , huket du derimot av for kortbetaling får du kun to valg : Visa / Mastercard og selvfølgelig ikke noe personnummer som kreves.

Lenke til kommentar

 

Hva er det dustemiklene hos Dustin har gjort med butikken sin? Tar de ikke kortbetaling lenger? Jeg håper ingen er dumme nok til å gi de fødselsnummeret sitt.

 

Der tapte de noen kunder til…

 

Heh, tror nok ikke du har fått med deg at du var inne på "Faktura" , der kreves det personnummer , huket du derimot av for kortbetaling får du kun to valg : Visa / Mastercard og selvfølgelig ikke noe personnummer som kreves.

 

hehehe, buuuurn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele denne posten, men jeg tenkte å dele mine erfaringer vedrørende Dustin etter omleggingen.

 

Jeg har vært en tro kunde til Dustin i mange år.

På grunn av dette, har jeg hatt gode rabatter, gratis frakt og fått god kundeservice og oppfølging både når det gjelder ordre, reklamasjoner m.m.

 

For ordens skyld, så har jeg handlet varer til Dustin for et 6-sifret beløp siden oppstarten til dem.

 

Etter omleggingen har jeg inntrykk av at alt er et evig rot.

Alle rabatter er borte, treg responstid på e-post, treg responstid på telefon, treg responstid på reklamasjoner.

 

Meldte bl.a inn en reklamasjon på et lydanlegg 21.10.2014.

04.12.2014 har jeg blitt tilkjent kreditering av penger tilbake på konto. 12.12.2014 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

I går satt jeg 30 minutter i telefonen uten å komme gjennom til kundeservice.

I dag kom jeg gjennom, hvor kundebehandler ikke kunne se om det var kreditert penger til min konto.

Dette skulle ha ta videre med økonomiavdelingen, for å dobbeltsjekke status.

 

Altså ingen tilbakemelding eller hjelp.

 

Videre så har jeg etterspurt hva som har skjedd med rabatter og goder jeg har hatt tidligere.

Her har jeg fått til svar at omleggingen av systemene, ikke muliggjør "privatkunde" å ha innlagt rabattordning som tidligere.

 

Løsningen blir da å legge alle varer i handlekurven til "full pris" for så å ta kontakt med kundeservice pr telefon, hvor de kan legge inn rabatter manuelt. Tungvint, og jeg vet da ikke hva jeg må betale for produktene, før ETTER at kundeservice har lagt inn rabatter.

 

Har vært ekstremt fornøyd med Dustin tidligere, men nå er tiden moden for å finne noen andre for min del vertfall. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har ikke lest gjennom hele denne posten, men jeg tenkte å dele mine erfaringer vedrørende Dustin etter omleggingen.

 

Jeg har vært en tro kunde til Dustin i mange år.

På grunn av dette, har jeg hatt gode rabatter, gratis frakt og fått god kundeservice og oppfølging både når det gjelder ordre, reklamasjoner m.m.

 

For ordens skyld, så har jeg handlet varer til Dustin for et 6-sifret beløp siden oppstarten til dem.

 

Etter omleggingen har jeg inntrykk av at alt er et evig rot.

Alle rabatter er borte, treg responstid på e-post, treg responstid på telefon, treg responstid på reklamasjoner.

 

Meldte bl.a inn en reklamasjon på et lydanlegg 21.10.2014.

04.12.2014 har jeg blitt tilkjent kreditering av penger tilbake på konto. 12.12.2014 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

I går satt jeg 30 minutter i telefonen uten å komme gjennom til kundeservice.

I dag kom jeg gjennom, hvor kundebehandler ikke kunne se om det var kreditert penger til min konto.

Dette skulle ha ta videre med økonomiavdelingen, for å dobbeltsjekke status.

 

Altså ingen tilbakemelding eller hjelp.

 

Videre så har jeg etterspurt hva som har skjedd med rabatter og goder jeg har hatt tidligere.

Her har jeg fått til svar at omleggingen av systemene, ikke muliggjør "privatkunde" å ha innlagt rabattordning som tidligere.

 

Løsningen blir da å legge alle varer i handlekurven til "full pris" for så å ta kontakt med kundeservice pr telefon, hvor de kan legge inn rabatter manuelt. Tungvint, og jeg vet da ikke hva jeg må betale for produktene, før ETTER at kundeservice har lagt inn rabatter.

 

Har vært ekstremt fornøyd med Dustin tidligere, men nå er tiden moden for å finne noen andre for min del vertfall. :(

 

Liten oppdatering av saken min.

På tross av purringer, har jeg fremdeles ikke mottatt penger på konto fra Dustin.

Altså: 04.12.2014 er jeg godkjent kreditering. 06.01.2015 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

Hvor lang tid kan det ta? Spesielt når man har kontaktet Dustin og purret tidligere.

 

Jeg kontaktet Dustin på nytt i dag, for å purre enda engang.

Svaret jeg får, er at saken ligger som godkjent til kreditering til økonomi, men at den mangler et "siste tastetrykk" fra økonomiavdelingen.

 

Dette var ikke noe kundeservice kunne hjelpe meg med. Konsulenten var nødt til å sende beskjed til økonomiavdelingen, så skulle jeg få en tilbakemelding når det ble gjort.

 

Jeg svarer da at jeg ringer opp for å purre på nytt mot slutten av dagen hvis jeg ikke hadde hørt noe.

 

Får da svar om at det ikke er noen vits, fordi økonomiavdelingen jobber etter "svensk tid" og 06.01.2015 er tydeligvis en "rød dag" til dem.

 

Jeg får nok pengene mine, men jeg syntes at Dustin begynner å framstå som en stor vits. Jeg har lagt min siste krone vertfall i denne butikken. :hrm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke å handle mer fra Dustin før de har fått orden i sakene igjen. Har hatt en garanti/retursak av en straks 3 år gammel Samsung 60" TV gående i snart to måneder som Dustin har insistert på at jeg måtte pakke inn i orginalembalasje, sende på pall, og i stående posisjon. I all mailkommunikasjon har jeg etterspurt lokale serviceverksteder eller andre alternativer og kun fått svar tilbake, "Beklager sent svar, her en ny pakkseddel".

 

Til slutt ble jeg lei, ringte direkte til Samsung Support(som jeg nok i retrospekt burde gjort fra starten av) for å forhøre meg om det ikke fantes noen servicesentre i nærheten av Bergen jeg kunne kjøre TV'en til. De opprettet en sak, dagen etterpå stod det en servicetekniker på døren med ny strømforsyning, og vips var TV'en i orden igjen. Var heller ikke noe problemer med å legge TV'en flat selvom Dustin instisterte på at den måtte sendes stående, og teknikeren var også overrasket over at Dustin ikke engang hadde kommunisert at det var lokale verksteder som kunne ta seg av slike saker som dette, spesielt når produktet var innenfor gartanti.

 

Takk til Samsung for god service og tilsvarende tommel ned til Dustin...

Endret av BioNor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det er så mange dager til du får pengene.

Men er enig at dustinhome har hatt dårlig service i den perioden de byttet kundesystem.

Så blir vel ikke å handle mere der, med mindre de kommer med gode tilbud.

 

Heldigvis slapp jeg å betale returfrakten på åpenkjøp, men komplett slipper jeg også det om jeg lever det på pickup point, så dermed vil jeg heller satse på komplett neste gang jeg trenger noe.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min PS4 på Dustin i oktober. Bestilte den 1 oktober (torsdag), og var allerede sendt fra Posten dagen etter. Kunne hente den på mandag.

 

Så for min del synes jeg det gikk greit for seg. Men jeg er ikke en fast kunde og dette var et engangstilfelle, så kan vel egentlig ikke si så mye om denne saken.

Lenke til kommentar

 

Har ikke lest gjennom hele denne posten, men jeg tenkte å dele mine erfaringer vedrørende Dustin etter omleggingen.

 

Jeg har vært en tro kunde til Dustin i mange år.

På grunn av dette, har jeg hatt gode rabatter, gratis frakt og fått god kundeservice og oppfølging både når det gjelder ordre, reklamasjoner m.m.

 

For ordens skyld, så har jeg handlet varer til Dustin for et 6-sifret beløp siden oppstarten til dem.

 

Etter omleggingen har jeg inntrykk av at alt er et evig rot.

Alle rabatter er borte, treg responstid på e-post, treg responstid på telefon, treg responstid på reklamasjoner.

 

Meldte bl.a inn en reklamasjon på et lydanlegg 21.10.2014.

04.12.2014 har jeg blitt tilkjent kreditering av penger tilbake på konto. 12.12.2014 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

I går satt jeg 30 minutter i telefonen uten å komme gjennom til kundeservice.

I dag kom jeg gjennom, hvor kundebehandler ikke kunne se om det var kreditert penger til min konto.

Dette skulle ha ta videre med økonomiavdelingen, for å dobbeltsjekke status.

 

Altså ingen tilbakemelding eller hjelp.

 

Videre så har jeg etterspurt hva som har skjedd med rabatter og goder jeg har hatt tidligere.

Her har jeg fått til svar at omleggingen av systemene, ikke muliggjør "privatkunde" å ha innlagt rabattordning som tidligere.

 

Løsningen blir da å legge alle varer i handlekurven til "full pris" for så å ta kontakt med kundeservice pr telefon, hvor de kan legge inn rabatter manuelt. Tungvint, og jeg vet da ikke hva jeg må betale for produktene, før ETTER at kundeservice har lagt inn rabatter.

 

Har vært ekstremt fornøyd med Dustin tidligere, men nå er tiden moden for å finne noen andre for min del vertfall. :(

 

Liten oppdatering av saken min.

På tross av purringer, har jeg fremdeles ikke mottatt penger på konto fra Dustin.

Altså: 04.12.2014 er jeg godkjent kreditering. 06.01.2015 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

Hvor lang tid kan det ta? Spesielt når man har kontaktet Dustin og purret tidligere.

 

Jeg kontaktet Dustin på nytt i dag, for å purre enda engang.

Svaret jeg får, er at saken ligger som godkjent til kreditering til økonomi, men at den mangler et "siste tastetrykk" fra økonomiavdelingen.

 

Dette var ikke noe kundeservice kunne hjelpe meg med. Konsulenten var nødt til å sende beskjed til økonomiavdelingen, så skulle jeg få en tilbakemelding når det ble gjort.

 

Jeg svarer da at jeg ringer opp for å purre på nytt mot slutten av dagen hvis jeg ikke hadde hørt noe.

 

Får da svar om at det ikke er noen vits, fordi økonomiavdelingen jobber etter "svensk tid" og 06.01.2015 er tydeligvis en "rød dag" til dem.

 

Jeg får nok pengene mine, men jeg syntes at Dustin begynner å framstå som en stor vits. Jeg har lagt min siste krone vertfall i denne butikken. :hrm:

 

 

Oppdatering av saken min.

 

07.01 får jeg mail fra Sverige:

"Hej! Vi saknar konto för att betala ut kredit till er.

Vänligen maila in clearing och kontonummer till oss samt vilken bank det gäller.

Vi tar inte emot kontouppgifter via telefon för både er och vår säkerhet.

Ni kan även välja om ni vill få utbetalningen via utbetalningsavi.

Svar kan mailas till : [email protected]

Vänligen behåll mailkonversationen intakt."

Jeg har aldri hørt om "clearingnummer", men etter å ha googlet litt, så finner jeg ut at dette er de 4 første siffer i mitt kontonummer. Jeg har ved flere anledninger sendt kontonummeret mitt til Dustin i tillegg.

Uansett, så svarer jeg på e-posten og tenker at NÅ kommer nå endelig pengene på bok.

Idag 14.01.2015, får jeg enda en e-post fra Dustin.

Denne gangen fra kundeservice Norge.

"Hei,

Viser til reklamasjonssak: XXX-XXXXX-XXXX
Har vart i kontakt med vår økonomiavdeling og fått
beskjed om at di trenger litt mer bankinformasjon.
Kan du sende meg dette:
BANK INFO:
Bank:
IBAN:
Kontonummer:
SWIFT/BIC:
Så skal jeg ta dette videre til økonomiavdeling slik at du kan få pengene tilbakebetalt.
Beklager forsinkelsen i denne saken!"
Hvordan er det mulig å knote så mye? Det virker som om ingen har noen anelse over noen rutiner i det hele tatt om dagen i Dustin.
Nå regner jeg med at saken blir helt avsluttet innen kort og pengene er på konto snarlig.
Jeg er en tålmodig sjel, men dette røret kunne fått hvem som helst til å bare gitt opp for lenge siden. :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke lest gjennom hele denne posten, men jeg tenkte å dele mine erfaringer vedrørende Dustin etter omleggingen.

 

Jeg har vært en tro kunde til Dustin i mange år.

På grunn av dette, har jeg hatt gode rabatter, gratis frakt og fått god kundeservice og oppfølging både når det gjelder ordre, reklamasjoner m.m.

 

For ordens skyld, så har jeg handlet varer til Dustin for et 6-sifret beløp siden oppstarten til dem.

 

Etter omleggingen har jeg inntrykk av at alt er et evig rot.

Alle rabatter er borte, treg responstid på e-post, treg responstid på telefon, treg responstid på reklamasjoner.

 

Meldte bl.a inn en reklamasjon på et lydanlegg 21.10.2014.

04.12.2014 har jeg blitt tilkjent kreditering av penger tilbake på konto. 12.12.2014 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

I går satt jeg 30 minutter i telefonen uten å komme gjennom til kundeservice.

I dag kom jeg gjennom, hvor kundebehandler ikke kunne se om det var kreditert penger til min konto.

Dette skulle ha ta videre med økonomiavdelingen, for å dobbeltsjekke status.

 

Altså ingen tilbakemelding eller hjelp.

 

Videre så har jeg etterspurt hva som har skjedd med rabatter og goder jeg har hatt tidligere.

Her har jeg fått til svar at omleggingen av systemene, ikke muliggjør "privatkunde" å ha innlagt rabattordning som tidligere.

 

Løsningen blir da å legge alle varer i handlekurven til "full pris" for så å ta kontakt med kundeservice pr telefon, hvor de kan legge inn rabatter manuelt. Tungvint, og jeg vet da ikke hva jeg må betale for produktene, før ETTER at kundeservice har lagt inn rabatter.

 

Har vært ekstremt fornøyd med Dustin tidligere, men nå er tiden moden for å finne noen andre for min del vertfall. :(

 

Liten oppdatering av saken min.

På tross av purringer, har jeg fremdeles ikke mottatt penger på konto fra Dustin.

Altså: 04.12.2014 er jeg godkjent kreditering. 06.01.2015 har jeg fremdeles ikke mottatt et øre.

 

Hvor lang tid kan det ta? Spesielt når man har kontaktet Dustin og purret tidligere.

 

Jeg kontaktet Dustin på nytt i dag, for å purre enda engang.

Svaret jeg får, er at saken ligger som godkjent til kreditering til økonomi, men at den mangler et "siste tastetrykk" fra økonomiavdelingen.

 

Dette var ikke noe kundeservice kunne hjelpe meg med. Konsulenten var nødt til å sende beskjed til økonomiavdelingen, så skulle jeg få en tilbakemelding når det ble gjort.

 

Jeg svarer da at jeg ringer opp for å purre på nytt mot slutten av dagen hvis jeg ikke hadde hørt noe.

 

Får da svar om at det ikke er noen vits, fordi økonomiavdelingen jobber etter "svensk tid" og 06.01.2015 er tydeligvis en "rød dag" til dem.

 

Jeg får nok pengene mine, men jeg syntes at Dustin begynner å framstå som en stor vits. Jeg har lagt min siste krone vertfall i denne butikken. :hrm:

 

 

Oppdatering av saken min.

 

07.01 får jeg mail fra Sverige:

"Hej! Vi saknar konto för att betala ut kredit till er.

Vänligen maila in clearing och kontonummer till oss samt vilken bank det gäller.

Vi tar inte emot kontouppgifter via telefon för både er och vår säkerhet.

Ni kan även välja om ni vill få utbetalningen via utbetalningsavi.

Svar kan mailas till : [email protected]

Vänligen behåll mailkonversationen intakt."

 

Jeg har aldri hørt om "clearingnummer", men etter å ha googlet litt, så finner jeg ut at dette er de 4 første siffer i mitt kontonummer. Jeg har ved flere anledninger sendt kontonummeret mitt til Dustin i tillegg.

 

Uansett, så svarer jeg på e-posten og tenker at NÅ kommer nå endelig pengene på bok.

 

Idag 14.01.2015, får jeg enda en e-post fra Dustin.

Denne gangen fra kundeservice Norge.

 

 

"Hei,

Viser til reklamasjonssak: XXX-XXXXX-XXXX
Har vart i kontakt med vår økonomiavdeling og fått
beskjed om at di trenger litt mer bankinformasjon.
Kan du sende meg dette:
BANK INFO:
Bank:
IBAN:
Kontonummer:
SWIFT/BIC:
Så skal jeg ta dette videre til økonomiavdeling slik at du kan få pengene tilbakebetalt.
Beklager forsinkelsen i denne saken!"
Hvordan er det mulig å knote så mye? Det virker som om ingen har noen anelse over noen rutiner i det hele tatt om dagen i Dustin.
Nå regner jeg med at saken blir helt avsluttet innen kort og pengene er på konto snarlig.
Jeg er en tålmodig sjel, men dette røret kunne fått hvem som helst til å bare gitt opp for lenge siden. :(

 

 

Kontaktet Dustin på nytt 21.01, da det fremdeles ikke var kreditert noe på min konto.

 

Får da nok engang beskjed om at ALT er klart. Mangler bare et tastetrykk fra Økonomiavdelingen, så skal pengene være på konto innen 5 virkedager.

 

22.01, så er pengene mottatt på konto! ;D

 

Kort oppsummert:

- Reklamasjon meldt inn 21.10.14

- 24.10.14 mottar jeg fraktseddel/returlapp hvor produktet blir sendt i retur samme dag.

- 04.12.14 Har Dustin endelig avdekt at dette produktet lar seg ikke reparere, og jeg får beskjed om at beløpet skal krediteres min konto.

- 11.12.14 etterlyser jeg pengene for første gang, da Dustin opplyste 04.12 at det kun tok maks 5 virkedager.

- 22.01.15 er pengene endelig på konto, etter mange purringer, og mye fram og tilbake i forhold til betalingsinformasjon o.l, på tross av i den første krediteringsmailen stod det følgende:

 

"Information om utbetalning:

Om du har forhåndsbetalt med kort så kommer pengene automatisk tilbake til samme kort/konto som du betalte fra. Det kan ta opp til 5 virkedager innen pengene er synlige på din konto. Hvis du har valgt faktura/delbetaling som betalingsmetode så kommer Klarna til å kontakte deg. Du kan også kontakte Klarna direkte på telefonnummer 21 01 89 91."

 

For ordens skyld, betalte jeg ordren med mitt vanlige bankkort i Nordea.

Endret av Valldemar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det går utvilsomt nedover for Dustin.

 

http://www.digi.no/932740/dustin-kutter

 

Hvis du leser den saken der, ser du at det ikke ser ut til å ha noe med nettbutikken å gjøre. I artikkelen står det hvem som blir sagt opp, og hvorfor. Det virker mest som om dette handler om restene av Norsk Data Senter, installasjoner og business-segmentet. DustinHome er i alle fall ikke nevnt spesifikt.

 

Det er ikke dermed sagt at de ikke sliter, heller. Men om noe så viser dette oss at man kan ikke se på nettbutikken som Dustin for seg, uten å vurdere at de har flere ben å stå på. Det er ikke trøbbel med datasystemene til nettbutikken som avgjør framtiden til Dustin Norge. Det er typisk konsernet som går dunken før man trenger legge ned storefronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...