Gå til innhold

Redde data fra mobil


Grreven

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min Sony Xperia P nekter å slå seg på (de fysiske knappene sluttet brått å fungere). Batteriet lader og touchen fungerer, men nå etter jeg skulle gjøre en restart i håp om at knappene skulle fungere vil den ikke samarbeide. Tenker at jeg må levere den inn til reperasjon, men skulle gjerne ha hentet ut data først. PC-en registrerer ikke mobilen når den kobles til, men lurer på om det finnes en måte å løse det på likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

 

Hvilke data har du ikke tatt backup av via nettsky eller PC?

 

SMS må du installere en egen app for å få backup av, dermed er det kanskje for sent?

 

Kontakter, programdata, app, passord og andre innstillinger blir normalt lagret på Gmail-kontoen din hvis du har krysset av for sikkerhetskopier data i innstillingene (husker ikke om standardvalget er av eller på).

 

Bilder man tar med kameraet får man spørsmål om man vil automatisk sikkerhetskopiere via WiFi hvis man bruker nettskyer som Google Drive, Dropbox, Box eller Onedrive.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Det er egentlig bare bildene jeg bryr meg om å redde. Mobilen har vært litt klussete med sky-lagring, og fant ut at den ikke tok back-up likevel. Alt ble lagret på interminnet, så har ikke noe SD-kort.

 

I bunn og grunn lurer jeg vel på om det er mulig å få kontakt med selve mobilen/internminnet uten å skru den på (siden batteriet fungerer)?

Lenke til kommentar

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

Ja, klar over det, men i dette tilfellet er jo problemet at de fysiske knappene ikke fungerer. På- og volumknappene registreres ikke. Derfor får jeg ikke slått på telefonen. Alt annet fungerer

Lenke til kommentar

 

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

Ja, klar over det, men i dette tilfellet er jo problemet at de fysiske knappene ikke fungerer. På- og volumknappene registreres ikke. Derfor får jeg ikke slått på telefonen. Alt annet fungerer

 

 

Har du aktivert USB debugging på telefonen? Får du skrudd på telefonen i det hele tatt? I såfall kan du bruke adb til å få kontakt med telefonen så lenge den er påslått. Dermed kan du hente ut alt som ligger på internminnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

 

Ja, klar over det, men i dette tilfellet er jo problemet at de fysiske knappene ikke fungerer. På- og volumknappene registreres ikke. Derfor får jeg ikke slått på telefonen. Alt annet fungerer

Har du aktivert USB debugging på telefonen? Får du skrudd på telefonen i det hele tatt? I såfall kan du bruke adb til å få kontakt med telefonen så lenge den er påslått. Dermed kan du hente ut alt som ligger på internminnet.

Desverre kan ikke telefonen skrus på overhodet. Den er avslått og på- og volumknappene gir ingen reaksjon.
Lenke til kommentar

 

 

 

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

Ja, klar over det, men i dette tilfellet er jo problemet at de fysiske knappene ikke fungerer. På- og volumknappene registreres ikke. Derfor får jeg ikke slått på telefonen. Alt annet fungerer

Har du aktivert USB debugging på telefonen? Får du skrudd på telefonen i det hele tatt? I såfall kan du bruke adb til å få kontakt med telefonen så lenge den er påslått. Dermed kan du hente ut alt som ligger på internminnet.

Desverre kan ikke telefonen skrus på overhodet. Den er avslått og på- og volumknappene gir ingen reaksjon.

 

 

Og du har selvsagt prøvd å lade den? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du er klar over reset-prosedyren for Xperia P ved å holde inne power-knapp sammen med volum opp(+) i flere sekunder til den starter opp på ny? Siden man ikke kan ta ut batteriet er dette viktig å kunne.

 

Ja, klar over det, men i dette tilfellet er jo problemet at de fysiske knappene ikke fungerer. På- og volumknappene registreres ikke. Derfor får jeg ikke slått på telefonen. Alt annet fungerer
Ja, den er fulladet :)

 

Har du aktivert USB debugging på telefonen? Får du skrudd på telefonen i det hele tatt? I såfall kan du bruke adb til å få kontakt med telefonen så lenge den er påslått. Dermed kan du hente ut alt som ligger på internminnet.

Desverre kan ikke telefonen skrus på overhodet. Den er avslått og på- og volumknappene gir ingen reaksjon.

Og du har selvsagt prøvd å lade den? :)

Ja, den er fulladet :) Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Kan man ikke bare koble den til en PC og starte masselagring? Det var i alle fall sånn på SE før i tiden.

 

Dersom du har Torx, små Philips og litt forsiktighet, er det bare å skru opp og kortslutte punktene der bryteren skal være for å slå den på. Så er det bare å koble til PC og føre over.

 

http://forum.xda-developers.com/xperia-u/issues/xperia-p-disassembly-change-battery-t1942053

 

Hvorfor fungerer ingen av knappene? Hvordan har de blitt ødelagt?

Lenke til kommentar

Kan man ikke bare koble den til en PC og starte masselagring? Det var i alle fall sånn på SE før i tiden.Dersom du har Torx, små Philips og litt forsiktighet, er det bare å skru opp og kortslutte punktene der bryteren skal være for å slå den på. Så er det bare å koble til PC og føre over.http://forum.xda-developers.com/xperia-u/issues/xperia-p-disassembly-change-battery-t1942053Hvorfor fungerer ingen av knappene? Hvordan har de blitt ødelagt?

PC-en klarer ikke å registrere kontakt mellom enhetene når den ikke er skrudd på. Har ikke lykkes med å skru fra hverandre heller.

Knappene sluttet bare brått å fungere. Sendte melding, surfet nettet eller noe liknende når jeg skulle skru av skjermen og putte mobilen i lomma. Fant da ut at skjermen nektet å skru seg av. Måtte vente til den gikk i dvalemodus. Volumknappene ville heller ikke gjøre noe, og all lyd ble fraværende. Får å skru på skjermen igjen i ettertid måtte jeg koble til en lader slik at skjermen lyste opp for å fortelle at nå lades batteriet. Toucen fungerte med andre ord akkurat som den skulle, men ikke knappene.

Lenke til kommentar

 

Kan man ikke bare koble den til en PC og starte masselagring? Det var i alle fall sånn på SE før i tiden.Dersom du har Torx, små Philips og litt forsiktighet, er det bare å skru opp og kortslutte punktene der bryteren skal være for å slå den på. Så er det bare å koble til PC og føre over.http://forum.xda-developers.com/xperia-u/issues/xperia-p-disassembly-change-battery-t1942053Hvorfor fungerer ingen av knappene? Hvordan har de blitt ødelagt?

PC-en klarer ikke å registrere kontakt mellom enhetene når den ikke er skrudd på. Har ikke lykkes med å skru fra hverandre heller.

Knappene sluttet bare brått å fungere. Sendte melding, surfet nettet eller noe liknende når jeg skulle skru av skjermen og putte mobilen i lomma. Fant da ut at skjermen nektet å skru seg av. Måtte vente til den gikk i dvalemodus. Volumknappene ville heller ikke gjøre noe, og all lyd ble fraværende. Får å skru på skjermen igjen i ettertid måtte jeg koble til en lader slik at skjermen lyste opp for å fortelle at nå lades batteriet. Toucen fungerte med andre ord akkurat som den skulle, men ikke knappene.

 

Dette har ikke noe med volumknappene og gjøre, du kan skru opp lyden i innstillingene på telefonen (hvis ikke høyttaleren også har mistet kontakten). Så vet du det til neste gang. :)

Kan desverre ikke hjele deg videre. :)

Lenke til kommentar

 

 

Kan man ikke bare koble den til en PC og starte masselagring? Det var i alle fall sånn på SE før i tiden.Dersom du har Torx, små Philips og litt forsiktighet, er det bare å skru opp og kortslutte punktene der bryteren skal være for å slå den på. Så er det bare å koble til PC og føre over.http://forum.xda-developers.com/xperia-u/issues/xperia-p-disassembly-change-battery-t1942053Hvorfor fungerer ingen av knappene? Hvordan har de blitt ødelagt?

PC-en klarer ikke å registrere kontakt mellom enhetene når den ikke er skrudd på. Har ikke lykkes med å skru fra hverandre heller.

Knappene sluttet bare brått å fungere. Sendte melding, surfet nettet eller noe liknende når jeg skulle skru av skjermen og putte mobilen i lomma. Fant da ut at skjermen nektet å skru seg av. Måtte vente til den gikk i dvalemodus. Volumknappene ville heller ikke gjøre noe, og all lyd ble fraværende. Får å skru på skjermen igjen i ettertid måtte jeg koble til en lader slik at skjermen lyste opp for å fortelle at nå lades batteriet. Toucen fungerte med andre ord akkurat som den skulle, men ikke knappene.

 

Dette har ikke noe med volumknappene og gjøre, du kan skru opp lyden i innstillingene på telefonen (hvis ikke høyttaleren også har mistet kontakten). Så vet du det til neste gang. :)

Kan desverre ikke hjele deg videre. :)

 

Prøvde det, men telefonen kunne ikke spille av noen form for lyd, verken ved anrop, melding, video eller musikk uavhengig av hvilket volum jeg satt innstillingene til.

Takk for at du tok deg tid uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...