Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

å holdes på gress?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit å vite mer info, som f.eks. alderen deres, hvilket type forhold dere har, hva dere gjør sammen, bakgrunnsinfo ala hvor lenge har dere holdt på, har dere sex. Har du noen grunn til å tro at han holder deg på gress? Han vil ikke bli kjæresten din? Nekter å bli sett i offentligheten med deg? Han vil ikke møte dine venner/familie?

Jeg har faktisk aldri hørt uttrykket "å bli holdt på gress" før, så måtte google det. Til andre i samme situasjon, så holder man noen på gress ved å gi inntrykk av at man er interessert/vil ha dem, når man i realiteten bare venter på at noe bedre skal komme på banen. Personen som blir holdt på gress blir da et slags mellomstopp eller en "backup".

Lenke til kommentar

Hadde vært greit å vite mer info, som f.eks. alderen deres, hvilket type forhold dere har, hva dere gjør sammen, bakgrunnsinfo ala hvor lenge har dere holdt på, har dere sex. Har du noen grunn til å tro at han holder deg på gress? Han vil ikke bli kjæresten din? Nekter å bli sett i offentligheten med deg? Han vil ikke møte dine venner/familie?

 

Jeg har faktisk aldri hørt uttrykket "å bli holdt på gress" før, så måtte google det. Til andre i samme situasjon, så holder man noen på gress ved å gi inntrykk av at man er interessert/vil ha dem, når man i realiteten bare venter på at noe bedre skal komme på banen. Personen som blir holdt på gress blir da et slags mellomstopp eller en "backup".

Selvfølgelig, burde jo ha tenkt på det, hehe. Vi er begge 21, har holdt på nå i et par måneder, men kjent hverandre lenger. Vi har sex, men kan også være sammen uten å ha sex. Alle kompisene hans vet om oss og han kysser meg åpenlyst foran dem, holder hånden min når vi går ute, kysser meg alltid når vi er sammen. Og han sier ofte han er glad i meg, Hvis det går bort i en uke uten at vi har fått møttes så savner han meg.

 

Ingen av oss har tatt det skrittet å spørre om et forhold, det er derfor jeg er ute etter å vite hvilke tegn som viser at en holdes på gress, dersom det er tilfellet liksom. Men det har hendt noen ganger at han sender meg mms-er med "budskap", som f eks en hvor det stod at jeg har en spesiell plass i hjertet hans, en annen en stund senere hvor det stod noe tilsvarende. Finnes det gutter som sier slikt og uttrykker at de er glad i deg, om de kun er ute etter morro? At de f eks sier sånt bare for å sikre seg at du blir? Høres kanskje paranoid ut, men lurer virkelig på dette...

 

Anonymous poster hash: 92133...617

Lenke til kommentar

som f eks en hvor det stod at jeg har en spesiell plass i hjertet hans, en annen en stund senere hvor det stod noe tilsvarende. Finnes det gutter som sier slikt og uttrykker at de er glad i deg, om de kun er ute etter morro? At de f eks sier sånt bare for å sikre seg at du blir? Høres kanskje paranoid ut, men lurer virkelig på dette...

 

 

Anonymous poster hash: 92133...617

Det kan jeg ikke tro. Er gutt selv. Kan ikke være så mange slike motbydelige drittsekker der ute. Tror ikke de hadde giddi å tatt seg bryet med å si sånt, da hadde de vel heller tatt i bruk enklere strategier som å kjøpe deg med penger (gaver, opplevelser). Det er enklere enn å faktisk bruke mye tid på deg og være i rollen som en kjæreste som bryr seg om deg.

 

 

Når det er sagt, det er vel alltid slikt at alle er litt usikre i begynnelsen. Man trenger jo tid til å bli glad i den andre, og få følelser. Men at man bevisst venter på noe bedre er vel heller sjeldent. Men det gjelder nok like mye jenter, som f.eks. tar til takke med noe mindre fordi hun ikke har funnet hva hun egentlig vil ha.

 

 

Slike usikkerheter er bare noe vi må akseptere. Vi kan ikke alltid stole på folk, vi blir såret. Shit happens, fordi verden er ikke bare bra. Det er også et drittsted. Du må bare ta den risken for å finne de fine sidene med livet. Anonymous poster hash: 07548...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil påpeke at jeg ikke synes det er drittsekk om man ikke har lyst å være i et forhold, men å være på det nivået som dere er på nå. Å være i forhold er et valg, og enten vil man eller så vil man ikke. Det som ER drittsekk er om han forteller deg at du er spesiell osv for han, mens han "puler rundt" og kanskje sier lignende ting til andre jenter. Såvidt jeg vet er ikke dette noe du mistenker at han gjør. Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du mistenker at han holder deg på gress, jeg synes dette virker som en helt naturlig progresjon i et forhold.

For å snu dette på hodet, hvorfor spør ikke du han om han vil være kjærester? Det virker jo som at du vil dette. Eller tar jeg feil? Det er ikke slik at det er guttens ansvar å ta første steget inn i forhold, jentene har også lov :)

Lenke til kommentar

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du mistenker at han holder deg på gress, jeg synes dette virker som en helt naturlig progresjon i et forhold.

For å snu dette på hodet, hvorfor spør ikke du han om han vil være kjærester? Det virker jo som at du vil dette. Eller tar jeg feil? Det er ikke slik at det er guttens ansvar å ta første steget inn i forhold, jentene har også lov :)

 

Han har i hvert fall sagt når jeg har spurt at han ikke ligger med andre, og jeg har sagt det samme og at jeg forventer han holder seg til meg, så akkurat det virker det som vi var enige i. Men jeg tør ikke spørre om mulighetene for et forhold simpelthen fordi jeg er redd jeg får et svar jeg ikke ønsker. Og om jeg får et negativt svar så må jeg lure på hvorfor han ikke vil, hva som er feil med meg liksom. Hadde ikke han spurt allerede om han ønsket noe mer, ettersom gutter pleier være rett på sak og spørre om det de lurer på?

 

Anonymous poster hash: 92133...617

Lenke til kommentar

Gutter flest har penis, stort mer enn det synes jeg ikke du gjør godt i å anta. Kanskje han er nøyaktig som deg, lyst å bli kjærester men redd for å få avslag om han foreslår det. Er det virkelig bedre å være der du er nå, enn å få litt "peace of mind"? I beste fall blir dere kjærester, i verste fall finner du ut at han kanskje ikke er klar for forhold akkurat nå. Uansett mener jeg det er bedre enn at du skal få hjelp på forumet til å finne tegn på at han holder deg på gress, det blir jo latterlig. Forhold handler om kommunikasjon, så om du ikke kan spørre han om dette, kanskje dere ikke er ment å være sammen. Litt brutalt, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Snakk med fyren. Dette blir bare spekulasjon og gjetning, og er HELT poengløst. Ved å snakke med fyren får du et par sannsynlige potensielle utfall:

 

1) super omg LOVE YOU TOO! to barn, hund og rekkehus i Drammen.

2) Nei, ikke helt der enda. Sweet, da vet du det i alle fall og kan ta stilling til noe REELT.

3) Nei, ikke interessert i det. Sweet, da vet du det i alle fall og kan ta stilling til noe REELT.

4) super omg LOVE YOU TOO! så er det slutt om fem måneder.

 

Uansett: snakk med fyren. Det er så sykt mye bedre for deg og ham både på kort sikt og på lang sikt.

 

Drit i gress, drit i "hvordan gutter pleier være". Dette er en faktisk person, som tar på seg sokker, griner når han ser visse filmer, blir nervøs på jobbintervju, har en mamma som skiftet bleie på ham, osv. En reell person med tanker og følelser og usikkerheter og varierende dagsfølelser.

Snakk med fyren. Holy shit, hvor farlig kan det være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ubehagelig for alle i ny og ne, uansett kjønn. Kan være like skummelt for en gutt akkurat det der.

Men det BØR ikke være det. Og det ER ikke så skummelt, ingen blir å dø, ingen mister lemmer, det går HELT fint. Jo før man lærer seg det, jo bedre.

Livet er ikke det du ser på TV, det er folk av kjøtt og blod, tiden heler alle sår, det går så fint så.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...