Gå til innhold

Hvilket GTX 780 TI kort bør jeg kjøpe?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei.

 

Vurderer virkelig å investere i et GTX 780 TI kort, men hvilken bør jeg velge av de som er tilgjengelig? Ser på Gigabyte sitt, som for øyeblikket har best pris, men vet dere om det kortet har låst volt? Har foreløpig Gigabyte 7970, som jeg ikke er fornøyd med i og med at det har en låst volt, noe som er kjipt, da jeg gjerne vil overklokke for og få bedre ytelse.

 

Jeg tenker at det er en grei ting og kjøpe det nå siden prisen har gått litt ned siden de ble lansert, men er det virkelig verd det?

 

Har ikke så mye peiling på skjermkort, derfor jeg lurer.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor 780ti ? Kjøp heller en eller 2stk gtx 970 som er mest bang for the buck ute nå. 1stk 970 yter omtrent like bra som et 780ti.

 

Det var ikke dårlig nei, og det var ikke spesielt dyrt! Tror kanskje jeg skal gå for to 970. Har jo litt spare penger å bruke..

 

Er det dog slik at jeg bare bruker grafikkminnet til det ene kortet, og ikke begge?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Kjøp 980, og vurder å kjøpe et til dersom du skulle ha behov. Når det gjelder grafikk-minne så har det særdeles lite å si med mindre du gamer i litt høyere oppløsninger (1440p++). Hadde du hatt slike skjermer til gaming vil jeg tro du hadde hatt mer kunnskap rundt tema, og jeg antar derfor at du kjører 1080p (1920x1080) oppløsning?

 

I så fall vil ikke 4gb gi deg noen utfordringer i det hele tatt :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjøp 980, og vurder å kjøpe et til dersom du skulle ha behov. Når det gjelder grafikk-minne så har det særdeles lite å si med mindre du gamer i litt høyere oppløsninger (1440p++). Hadde du hatt slike skjermer til gaming vil jeg tro du hadde hatt mer kunnskap rundt tema, og jeg antar derfor at du kjører 1080p (1920x1080) oppløsning?

 

I så fall vil ikke 4gb gi deg noen utfordringer i det hele tatt :w00t:

 

Jupp. Kjører for øyeblikket med en ganske billig 24", så det er bare 'full HD', og tviler sterkt på at jeg kommer til å investere i noen dyrere skjermer.

 

Dersom jeg skal ha to skjermkort, må jeg da ha en dobbel så kraftig PSU? Har for øyeblikket en CORSAIR HX650 650WH.

 

Kjøp 980, og vurder å kjøpe et til dersom du skulle ha behov.

 

Det gir absolutt ikke mening å gjøre det. For ett 980 må jeg ut med over 5000 kr, da kan jo jeg likeså vel putte på ett tusen til og kjøpe x2 970.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Kjøp 980, og vurder å kjøpe et til dersom du skulle ha behov. Når det gjelder grafikk-minne så har det særdeles lite å si med mindre du gamer i litt høyere oppløsninger (1440p++). Hadde du hatt slike skjermer til gaming vil jeg tro du hadde hatt mer kunnskap rundt tema, og jeg antar derfor at du kjører 1080p (1920x1080) oppløsning?

 

I så fall vil ikke 4gb gi deg noen utfordringer i det hele tatt :w00t:

 

Jupp. Kjører for øyeblikket med en ganske billig 24", så det er bare 'full HD', og tviler sterkt på at jeg kommer til å investere i noen dyrere skjermer.

 

Dersom jeg skal ha to skjermkort, må jeg da ha en dobbel så kraftig PSU? Har for øyeblikket en CORSAIR HX650 650WH.

 

Kjøp 980, og vurder å kjøpe et til dersom du skulle ha behov.

 

Det gir absolutt ikke mening å gjøre det. For ett 980 må jeg ut med over 5000 kr, da kan jo jeg likeså vel putte på ett tusen til og kjøpe x2 970.

 

 

Det er langt mer fremtidsvennlig, samt du slipper hassle med 2 kort - 4 x pcie strøm kontakter, psu som takler det, mer støy, mer varme, til tider driverknot(ikke så mye nå lenger syns jeg)

 

Men kun min mening...

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det jeg også lurer på er hvilke av kortene som ikke har en volt lås på? Har lyst til å overklokke en del. :dremel:

 

Med en 650W strømforsyning så ville jeg ikke gått for SLI, selv med to 970 kort. Hadde han hatt 850W så. Så gå for ett kort nå, og trenger du ett kort til senere ville jeg kjøpt ny PSU også.

 

Høres ut som en ide. Kommer nok uansett til å bytte ut PSU'en, da jeg er litt lei Coil whine, men det blir ikke før om en stund. Kommer heller ikke til å kjøpe meg kortene til eventuelt etter over jul.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Med en 650W strømforsyning så ville jeg ikke gått for SLI, selv med to 970 kort. Hadde han hatt 850W så. Så gå for ett kort nå, og trenger du ett kort til senere ville jeg kjøpt ny PSU også.

 

 

Du fungerer fint med 2 stk 970 kort på den strømforsyningen der. Er en ganske god strømforsyning han har.

Men at han bør oppgradere er jeg helt enig i!

HX serien begynner jo å bli noen år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...