Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg trenger en avslutning - betatt av en annen


Anbefalte innlegg

I mange måneder har jeg vært betatt av en mann som er 14 år eldre enn meg. Jeg er i 30 åra og han i slutten av 40 åra, han er singel og jeg er ikke.

 

Sist prøvde jeg å be ham på kaffe og han svarte da takk men ikke akkurat nå da han nylig hadde vært igjennom ett brudd.

 

Nå har jeg bestemt meg for at jeg må ta ett nytt fremstøt, og det for å få ham ut av hodet.

Spørsmålet er om jeg skal ta det ansikt til ansikt, eller pr tlf (sms/face)

Jeg møter ham til uken, han er selger og jeg har en avtale med ham i slutten av uken.

 

Jeg vet det er svikfult mot min nåværende partner, men jeg tror på ingen måte jeg har sjans på denne mannen. For ham er jeg sannsynligvis en hvilken-som-helst, og han er jo en selger til tusen så sjarmen han viser er nok av en generell art.

 

Jeg skal være så ærlig at om han hadde respondert positivt så hadde jeg vært helt med, men jeg vet nok innerst inne at han ikke er det... Da hadde det skjedd noe på disse månedene.

Denne mannen henter frem ting i meg jeg ikke visste eksisterte, både i tanker og handlinger. Jeg er normalt sjenert, rødmer ofte og viker øyekontakt - men her er alt det glemt og jeg kan fordype meg i de vakre øynene i en evighet uten problemer.

Samtalene går lett og ledig, å jeg liker holdningene han viser.

Vi har snakket mye om helt andre ting enn varene, så føler jeg kjenner personen hans noe...og det bare øker interessen.

 

Vi trener egentlig på samme plass...han har ikke vært der på lenge og jeg lurte rett og slett på om jeg skulle prøve få ham med på trening.. Da må jeg først finne ut om han har barna, og det er jo bare å spørre..

 

Hvorfor skriver jeg her? Si det... Jeg har lest mange tråder her inne om folk som er i lignende situasjoner som har fått så treffende tilbakemeldinger.

Det er noe med det å bare hoppe i det, og få ett ja eller ett nei..

 

Det jeg bor i er ikke bra, og står ikke til å redde... Pr nå bor vi sammen fordi det er praktisk ifht barna, jobb og fritid. noe forhold er det ikke utover vennskap og samarbeid økonomisk.

 

 

Att man kan stelle det til slik for seg selv da...

 

Anonymous poster hash: 6e37e...7d5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo veldig lett å bli sjarmert av noen "tilfeldige" møter, og av en person som hele tiden viser den beste siden av seg selv fordi han er avhengig av god kontakt for å utføre sin jobb som selger.

 

Offentlig og privat er gjerne to helt forskjellige sider, og personen kan jo kun ha en meget proffesjonell fremtoning hvor han "selger mye på sin sjarm" offentlig, men har en helt annen personlighet privat.

 

 

Hvordan ser din samboer på deres nåværende forhold da, er han like nær en avslutning på dette forholdet som deg?

Om ikke så tenk i hvertfall både på både han og barna før du tar noen videre affære, vær ærlig nok til å avslutte det du har, før du evt. starter et nytt bekjentskap/forhold.

 

Hvordan ville du selv reagert om din nåværende samboer gikk bak ryggen på deg, og gjorde noe slikt mot deg og barna. De fleste reagerer "nådeløst" på slike ting.

 

Hva med barna deres?

Vet de at dere kun bor sammen av praktiske og økonomiske årsaker?

 

 

Om dere er på det samme nivået i det eksisterende forholdet, og barna forstår hva som er i ferd med å skje, så er det jo noe du kan vurdere å gjøre et fremstøt på.

Men det å gå bak ryggen på noen, synes jeg er falskt, uærlig og ikke minst feigt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det jo veldig lett å bli sjarmert av noen "tilfeldige" møter, og av en person som hele tiden viser den beste siden av seg selv fordi han er avhengig av god kontakt for å utføre sin jobb som selger.

 

Offentlig og privat er gjerne to helt forskjellige sider, og personen kan jo kun ha en meget proffesjonell fremtoning hvor han "selger mye på sin sjarm" offentlig, men har en helt annen personlighet privat.

 

 

Hvordan ser din samboer på deres nåværende forhold da, er han like nær en avslutning på dette forholdet som deg?

Om ikke så tenk i hvertfall både på både han og barna før du tar noen videre affære, vær ærlig nok til å avslutte det du har, før du evt. starter et nytt bekjentskap/forhold.

 

Hvordan ville du selv reagert om din nåværende samboer gikk bak ryggen på deg, og gjorde noe slikt mot deg og barna. De fleste reagerer "nådeløst" på slike ting.

 

Hva med barna deres?

Vet de at dere kun bor sammen av praktiske og økonomiske årsaker?

 

 

Om dere er på det samme nivået i det eksisterende forholdet, og barna forstår hva som er i ferd med å skje, så er det jo noe du kan vurdere å gjøre et fremstøt på.

Men det å gå bak ryggen på noen, synes jeg er falskt, uærlig og ikke minst feigt.

 

Jeg vet at han er selger, og at risikoen for at den jeg er betatt av er selgeren faktisk er til stedet.. men mesteparten av kommunikasjonen oss i mellom mener jeg har vært av en slik art at han ikke har tedd seg som en selger.

Det har vært etter salget allerede har vært gjort, om du skjønner.. så vi har snakket på mer hverdagslig nivå, og fordi det har vært litt venting så har det blitt en del timer til sammen, men allikevel for lite til å "bli kjent" på annet enn litt mer enn overfladisk nivå.

 

Forholdet jeg nå lever i har i mange år vært preget av utroskap og svik fra hans side, jeg har alltid vært bautasteinen men det skjedde noe for en stund siden som bare gjorde at jeg begynte tenke at jeg ikke trenger leve i dette resten av livet..

Jeg har gitt ham etter det jeg mener MANGE muligheter til å komme opp på det nivået jeg ønsker forholdet vårt, og det er ikke høye krav...det er typ betal regningene dine, vær ærlig om hva angår penger, regninger, gjeld, om andre damer..

Han er den som pr i dag sender sms med andre damer når jeg er borte... det er ikke meg.

Jeg har det i hodet, ja - men jeg har aldri satt det ut i praksis.

Fantasi og virkelighet har liksom hatt ett klart skille.. mens nå har jeg lyst til å viske ut dette skillet og se hva som skjer.

Jeg ER på en måte redd for å miste han jeg har... jeg ER redd for å ende alene.

Men jeg er også redd for å bruke resten av livet mitt på å fantasere om en mann jeg møtte en gang, som jeg aldri turte sjekke ut hva var.

Han er så mye eldre enn meg, at skal jeg huke ham - så må jeg jo prøve snart.

Han er jo en voksen MANN.. ikke en ung kar.

 

Anonymous poster hash: 6e37e...7d5

Lenke til kommentar

 

Nå er det jo veldig lett å bli sjarmert av noen "tilfeldige" møter, og av en person som hele tiden viser den beste siden av seg selv fordi han er avhengig av god kontakt for å utføre sin jobb som selger.

 

Offentlig og privat er gjerne to helt forskjellige sider, og personen kan jo kun ha en meget proffesjonell fremtoning hvor han "selger mye på sin sjarm" offentlig, men har en helt annen personlighet privat.

 

 

Hvordan ser din samboer på deres nåværende forhold da, er han like nær en avslutning på dette forholdet som deg?

Om ikke så tenk i hvertfall både på både han og barna før du tar noen videre affære, vær ærlig nok til å avslutte det du har, før du evt. starter et nytt bekjentskap/forhold.

 

Hvordan ville du selv reagert om din nåværende samboer gikk bak ryggen på deg, og gjorde noe slikt mot deg og barna. De fleste reagerer "nådeløst" på slike ting.

 

Hva med barna deres?

Vet de at dere kun bor sammen av praktiske og økonomiske årsaker?

 

 

Om dere er på det samme nivået i det eksisterende forholdet, og barna forstår hva som er i ferd med å skje, så er det jo noe du kan vurdere å gjøre et fremstøt på.

Men det å gå bak ryggen på noen, synes jeg er falskt, uærlig og ikke minst feigt.

 

Jeg vet at han er selger, og at risikoen for at den jeg er betatt av er selgeren faktisk er til stedet.. men mesteparten av kommunikasjonen oss i mellom mener jeg har vært av en slik art at han ikke har tedd seg som en selger.

Det har vært etter salget allerede har vært gjort, om du skjønner.. så vi har snakket på mer hverdagslig nivå, og fordi det har vært litt venting så har det blitt en del timer til sammen, men allikevel for lite til å "bli kjent" på annet enn litt mer enn overfladisk nivå.

 

Forholdet jeg nå lever i har i mange år vært preget av utroskap og svik fra hans side, jeg har alltid vært bautasteinen men det skjedde noe for en stund siden som bare gjorde at jeg begynte tenke at jeg ikke trenger leve i dette resten av livet..

Jeg har gitt ham etter det jeg mener MANGE muligheter til å komme opp på det nivået jeg ønsker forholdet vårt, og det er ikke høye krav...det er typ betal regningene dine, vær ærlig om hva angår penger, regninger, gjeld, om andre damer..

Han er den som pr i dag sender sms med andre damer når jeg er borte... det er ikke meg.

Jeg har det i hodet, ja - men jeg har aldri satt det ut i praksis.

Fantasi og virkelighet har liksom hatt ett klart skille.. mens nå har jeg lyst til å viske ut dette skillet og se hva som skjer.

Jeg ER på en måte redd for å miste han jeg har... jeg ER redd for å ende alene.

Men jeg er også redd for å bruke resten av livet mitt på å fantasere om en mann jeg møtte en gang, som jeg aldri turte sjekke ut hva var.

Han er så mye eldre enn meg, at skal jeg huke ham - så må jeg jo prøve snart.

Han er jo en voksen MANN.. ikke en ung kar.

 

Anonymous poster hash: 6e37e...7d5

 

I min mening rettferdigjør ikke det at han har vært utro med det at du skal slå tilbake med samme mynt. Hev deg over dette, ikke synk ned til det latterlige lave nivået. Du er bedre enn det, og hvem vet om han inntar offerrollen så til de grader og bruker det mot deg. Barna dine vil og få et nytt syn av deg, så hold deg god for det og ikke vær utro.

 

En annen ting, det forholdet du har nå høres ikke ut som et vennskap engang. Avslutt det kjapt og jakt denne selgeren, men husk at hvordan han opptrer i offentligheten er så til de grader innøvd at du kjenner mest sannsynlig ikke personen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Avslutt det du har nå før du begir deg ut på noe nytt. Da kan du stå med hodet hevet og ikke avslutte det på en feig måte.

 

Ville kanskje også tenkt over om at du bruker denne nye mannen som en "trygghet" for at du skal tørre å avslutte ditt nåværende forhold, sånn at du har noen der når du gjør det slutt og ikke trenger å være redd for å bli alene.

Hvis du ikke trives med partneren din så er det ditt eget ansvar å gjøre noe med det. Ikke bo sammen med en fyr du ikke liker og ikke stoler på bare fordi det er praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...