Gå til innhold

ANMELDELSE: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså... Tilbudet på markedet er et resultat av etterspørselen. Trenger du noe mer statistikk? Markedet skapes av kjøperne.. Kjøperne bestemmer og kjøperne har bestemt at pris er viktigst noe som tilbudet gjenspeiler. De generelle marginene i markedet på for eksempel datadeler, laptopper og desktops er utrolig små i forhold til andre markeder som hvitevarer.

Lenke til kommentar

Altså... Tilbudet på markedet er et resultat av etterspørselen. Trenger du noe mer statistikk? Markedet skapes av kjøperne.. Kjøperne bestemmer og kjøperne har bestemt at pris er viktigst noe som tilbudet gjenspeiler. De generelle marginene i markedet på for eksempel datadeler, laptopper og desktops er utrolig små i forhold til andre markeder som hvitevarer.

 

jeg trenger statistikk på om folk holder det de sier

ryktene sier nemlig at man ikke holder det de sier

 

så er det jo også at mange billige butikker som ikke over lever lenge og det må det være en grunn til

Lenke til kommentar

På returrett og leveringstid tror jeg faktisk komplett er best. Jeg bestiller ofte og må aldri vente mer enn 2 dager på å få varen og får 45 dagers returrett. Jeg synes det er verdt en "hundrelapp" ekstra i noen tilfeller

 

 

Jeg har eksepsjonellt bra hjelp fra både PCUtstyr.no som er vekk. Og fra PS.no som fremdeles er der, men som er blitt mer eller mindre knyttet mot Multicom etterhvert. Den siste ordren jeg hadde var hos PS.no, og det ble noe skikkelig rot ut av levering, men det ordnet seg jo. Alle kan gjøre noen feil.

 

Men den hendelsen i 2014 kontra den noen år tilbake er to helt vidt forskjellige PS.no-firmaer. Den gamle var super, mens den nye er jeg ikke sikker på etter hendelsen.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

I en pristest så er det nettopp dette som testes. Kjøper du deg en Cola, så ønsker du ikke å få farget vann fordi det er bedre for deg som forbruker. Det hjelper ikke kunder om de sorterer etter hvilken butikk som er best, når de sier at det bare var prisen som bestemte.

 

Da vil kunden tro at den beste butikken er billigst, noe som ville vært direkte lureri og hjelper ikke en sjel.

 

Evner du ikke å skille mellom best pris og best service, ja så bør du kanskje som nevnt ikke lese en slik test.

Det er jo derfor testen er meningsløs .

Kunden er ikke bare etter billigste pris

 

og farget vann kan god bli klassifiser som ekstra billig cola hos den billigste butikken

 

Testen er meningsløst kun fordi du ikke har skjønt poenget med den. Svært mange er kun ute etter billigste pris, hvorfor tror du Ryanair er et av de største flyselskapene i europa for tiden?.

 

Her er det identiske varer som sammenlignes, så farget vann og cola sammenligning er helt feil.

 

slutt å prate på tvers

hvis folk er kun ute etter billigste pris så er det ikke så nøye på om varen er helt identiske

 

Hvis man er ute etter god kvalitet til lavest mulig pris ( det HW egentlig burde konsentrere seg om ) så ser man på mer en bare prisen og da betyr en slik pristest uhyre lite da man må undersøke andre steder for å få all infoen man trenger

 

At Ryanar er bilist men også ræva ser man jo bare på hvordan folk klager til de blir syke

Er det det folk ønsker ?

 

 

 

Nja, ser du ikke at Pixmania og Ryanair blir litt av samme ulla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp lokalt! De som bor i sentrale strøk finner vel som regel det de er ute etter i en 15-inutters radius rundt huset sitt. Vi som bor litt grisgrendt kan jo få være lokale butikker til å bestille eller ta oss en bytur. Det er STOR sannsynlighet for at varer med innebygd elektronikk må reklameres på minst èn gang. Vi her i Norge har vel stort sett råd til å gi noen kroner ekstra for det vi ønsker å kjøpe. På sikt blir det ofte ikke noe billigst også!

 

 

Jeg har fremdeles tilgode å finne en USB-kabel som innfrir detaljene jeg er ute etter hos elektrokjedene, Teknikmagasinet, Clas Ohlson. Nå gidder jeg ikke mere, og må sannsynligvis innfinne meg med at den må kjøpes fra Amazon eller Ebay.

 

Det er en simpel Extension (forlengerkabel), som skal ha forsterkning fordi USB 3.0 bør vel ha det når det straks blir mer enn noen centimeter ??

 

Jeg vil altså ha Active (forsterkning) Male A - Female A -- USB 3.0 kabel på 3 meter eller kortere. Så enkelt, men så vanskelig å finne i butikk.

 

Det er nå mange år siden USB 3.0 kom på markedet, så det er i grunnen helt uforståelig at butikker ikke innser behovet. Men butikker tenker begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg, og ymse partikjøp som kan lokke kunder til butikkene sine :hm:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MobileLeo

Din testmetode har på lik måte med hw.no sin, en del begrensninger. Og det vil alltids være kompromisser.

HW.no tester en håndfull populære produkter som forbrukere flest vil ønske å kjøpe, og det testes i hvor mange prosent billigere det er totalt sett fra en butikk til en annen. Det er begrenset med hvor stor dybde en slik sammenligning da får.

 

Å sjekke hvem som er billigst på hele sortementet (som er sammenlignbart) vil selvsagt gi stor dybde, men er håpløst når du ikke oppga hvor mange prosent rimeligere den andre butikken er. Mulig det ligger et sted i alle disse bildene og lenkene på dine tidligere poster, men uansett så vil det være kompromisser med en slik metode. Din metode tar ikke høyde for noen skikkelig gode tilbudsvarer, spesielt på populære produkter som den andre ikke har (du har KUN sammenlignet det de har til felles). For alt vi vet så kan Siba ha god pris på mange varer som netonnet ikke har.

 

Det finnes flere kompromisser og forskjeller der ute, og fakta er at det alltids vil være forskjeller med tanke på hvordan du tester. Men poenget er at din testmetode ikke nødvendigvis er noe bedre enn hw.no sin.

 

 

Det jeg da lurer mest på når dere likevel er innom temaet "utvalget av varer å teste", det blir om utvalget omrokkeres litt på mellom hver test ??

Lenke til kommentar

Ja, det er ganske trøblete det der med forsterkning. Noe usikker på om det er forsterkrets i USB 3.0 switchen. Altså, den har jo strømtilkobling og alt slikt så klart, men noe sier meg at det er jalla, og tiper det kun er for lading at de har slik kabel.

 

Dog, foreløpig har den klart 1m + 3m forlengelsekabel + mus/tastatur osv.. i switchen greit nok. Uten at jeg at drett den rundt på noen tunge løft enda.

 

 

Det jeg da lurer mest på når dere likevel er innom temaet "utvalget av varer å teste", det blir om utvalget omrokkeres litt på mellom hver test ??

Tja, si det. Jeg går nå ut fra at de velger noe av det mer populære innenfor hver kategori, som de selvsagt henter ut fra prisguide statistikken sin. Men for de som gidder så kan man jo sjekke gamle tester. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil altså ha Active (forsterkning) Male A - Female A -- USB 3.0 kabel på 3 meter eller kortere. Så enkelt, men så vanskelig å finne i butikk.

 

Det er nå mange år siden USB 3.0 kom på markedet, så det er i grunnen helt uforståelig at butikker ikke innser behovet. Men butikker tenker begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg, og ymse partikjøp som kan lokke kunder til butikkene sine :hm:

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1542594

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bommer litt, og det er mulig du ikke leste gjennom posten min så nøye. Prøver å være litt mer spesifikk/nøye denne gangen, og for å gjøre det enklest har jeg delt den opp i stykker.

 

"Kverulere" - du bør nok sjekke ordboken din - eventuelt "teste" ordboken din siden det er et ord du muligens liker å bruke. Det er kanskje greit å være nøye med hvile ord du bruker selv, siden du er over gjennomsnittet nøye med hvilke ord jeg bruker.

1. Wikipedia og ordboken sier: "diskutere eller si imot uten egentlig gode argumenter", noe som også var min intensjon å skrive. Inntil noen bedre forklaring, så går jeg ut fra at dette er helt korrekt språkbruk.

2. I min originale setning så står det: "Greit nok, man kan kverulere på om ordet test er fullt dekende, da det er vanskelig å "teste" ett tall." her er stikkordet "man kan", og "greit nok". Hvor det mellom setningen ligger at jeg er enig i deg med argumentasjonen din om at pristest ikke er helt rett, men at det ville blitt flisespikke-diskusjon, hvor argumentene sannsynligvis kommer til å bli dårlige/lavmål (derav "man", og ikke "deg").

 

 

 

Det er kanskje greit å være nøye med hvile ord du bruker selv, siden du er over gjennomsnittet nøye med hvilke ord jeg bruker.

Jeg har ikke vært så nøye med ord du bruker. Det er du som påstår at ordbruken er feil, og følgelig er diskusjon rundt ordbruken av "pristest" ganske så sentralt, synes du ikke?

 

3.

 

 

Den meningsutvekslingen du har hatt om denne saken kunne jeg ha sagt et par ord om, men velger å avstå.

Er nok like greit, da det ligger veldig mye "internt" der. Hovedsakelig med flere av medlemmene her og Elgen.

 

 

 

Dette er også mitt første innlegg i denne tråden også en god grunn til at du bør ta ordvalget ditt opp til vurdering.

4. Fullt mulig. Men som sagt, mye internt, hvor ordbruken min mot elgen ikke bygger på denne diskusjonen alene (du hadde muligens forstått om du hadde lest andre diskusjoner der). Hva angår din kommentar, så ser jeg ikke noe problem i ordbruken min, eller hvorfor du reagerer. Mye mulig du leste for fort.

 

 

 

 

Det er altså ikke test av tall her, men "test" av nettbutikker - det er faktisk to forskjellige ting.

5. Pristest består av to del-ord (eller hvordan man nå staver det). Pris og test. Hvor pris, altså er et tall. Ordet "test" impliserer at det er snakk om en test, mens pris impliserer et prisnivå (altså et tall). Og sammen har de altså testet prisnivået på forskjellige butikker. Og som nevnt i andre innlegg, så er jeg enig i at de nok kunne brukt "sjekk" i stede for "test, da det er et mer brukt ord i denne sammenhengen.

 

Ja, jeg snakker om en butikktest og det sies faktisk i overskriften at dette er Norges billigste nettbutikk og når det da kalles en test er det veldig nærliggende å kalle en butikktest.

 

6. Og her er vi inne på selve kjernen av saken. For her er det nok muligens du som må sjekke hvordan man tolker ord. Om man selv drar på ordene så langt at man tenker butikktest når man leser pristest, og deretter blir skuffet fordi det var en test av priser.... vel da har man ingen god sak.

 

Det er godt mulig jeg tar feil her, men jeg tviler på at du gjør det med andre ord som inneholder "test", så hvorfor akkurat her?

 

 

 

Jeg legger vekt på å holde en saklig tone og ville derfor sette pris på at du korrigerer ordbruken din.

Ordbruken er korrigert etter diskusjonen og personen. Har følgelig kun brukt sakelig tone mot deg, og forventer det samme tilbake. Usikker på hva du mener jeg ikke har vært sakelig når jeg poengterte hva jeg var enig med deg, og uenig.

 

 

Litt forsvar til den andre elgen. Ja, det kan være tidtrøyte å lese alle innleggene hans, men det finnes en kultur som går på å diskutere til en blir blå hos mange deltakere her på forumet. Man blir like blå, altså tappet for oksygen når man leser de andres lange avhandlinger om det ene eller det andre.

 

Enten det være seg filosofiske, ekstensielle diskusjoner. Eller vitenskapelige diskusjoner. Eller noe helt annet tema.

 

Jeg har til tider sett at "Elgen" har litt problemer med å uttrykke seg. Det går ikke kun på det om ordblindheten. Den er stort sett bare artig, og gir en del humoristiske og fargerike bidrag.

 

Men, det går mer på at han i et lite utvalg av enkelte innlegg faktisk har knakende gode poenger, men at disse drukner litt i retorikk og personhets.

 

Jeg ser på "Elgen" som en litt aldrende ungdom eventuellt mann. Alderen er ukjent for meg. Som har en god dose erfaring. Det er jo artig å lese hvordan han forsvarer sitt valg til man blir blå av å lese at en gammel TV er like greit som en ny testmodell. Der har han økonomisk erfaring, ingen tvil. Men det drukner i hans stahet og at folk er uenige.

 

Eller når han er inne på kjernen av NrK-lisensen, og hvordan NrK med sin voksetrang sliter med å måtte forholde seg til sitt samfunnsansvar og lisensregelverk som er spikret inn i den norske lovgivningen. Her er det veldig gode bidrag i fra "Elgen" å finne. Faktisk så gode at jeg tror han fant det viktigste i hele debatten. Noe jeg nylig har kommentert i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1635817&page=3&do=findComment&comment=22100478

 

Ellers kan "Elgen" bomme styggt, selv om jeg også synes Windows 8 var en uting. Han har også der noen poenger, men det drukner jo litt i gode motargumenter om at han aldri har sett på produktet selv en gang. Så hvordan skal det kunne tas helt seriøst da?

 

Staheten hans kommer igjen på banen når han diskuterer "egenskaper om luft", hvorpå han viser han har dårlig rot i vitenskapens lære. Det er helt greit og ærlig, men staheten ødelegger en hver videre utvikling, altså hos "Elgen". Han nevnte likevel et ord "Friksjon" i den debatten som jeg syntes var litt interessant.

 

Faktisk så interessant at jeg tror jeg løste svaret på introduksjonsspørsmålet hans, ved å google basert på det. Nevner innlegg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620489&page=11&do=findComment&comment=22024705

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620489&page=16&do=findComment&comment=22039483

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620489&page=12&do=findComment&comment=22029620

 

Her er svaret mitt jeg sikter til:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620489&page=12&do=findComment&comment=22030028

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1620489&page=13&do=findComment&comment=22030786

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Jeg vil altså ha Active (forsterkning) Male A - Female A -- USB 3.0 kabel på 3 meter eller kortere. Så enkelt, men så vanskelig å finne i butikk.

 

Det er nå mange år siden USB 3.0 kom på markedet, så det er i grunnen helt uforståelig at butikker ikke innser behovet. Men butikker tenker begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg - begrenset vareutvalg, og ymse partikjøp som kan lokke kunder til butikkene sine :hm:

 

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1542594

 

 

 

Ok, takk for den hjelpen. Billigste i forhold til Prisjaktlenken din er 2 m og er fra Supersmart til kr 249,- og jeg har ingen kjøpserfaring eller hva frakt blir derfra.

 

Deal.no har samme kabel til kr 269,- og der vet jeg at jeg kan gå til pickup point selv, da det finnes et nært nok.

 

Å bestille tilsvarende fra Storbritannia er billigere, selv etter toll og mva. da det ikke er slik avgift på denne billige varen:

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EYY1UHK/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=

 

£12,92 (3 meter aktiv)

Frakt £8,5 eller billigere = totalt kr 229,41 eller billigere dersom ingen 1 kg påslag. ER usikker på det.

 

http://www.amazon.co.uk/Connector-REPEATER-Adapter-Extension-Cable-Blue/dp/B00D4AH6VY/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1415060772&sr=8-7&keywords=Active+USB+A+-+USB+A+M-F+3.0

 

£3,99 (om den lar seg levere fra kina med Amazon.co.uk) den er 1,5 meter aktiv, selv om bilde ikke taler særlig for at den kan være aktiv, så kan det vel hende den er det likevel?

Frakt £8,5 eller billigere = totalt kr 133,77 eller billigere..

 

http://www.amazon.co.uk/AmazonBasics-A-Male-A-Female-Extension-Metres/dp/B00B3P15M8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1415063087&sr=8-1&keywords=amazon+usb+3

Står ingenting om at den er aktiv, men den er 2 meter

£5,59

Frakt £8,5 eller billigere = totalt kr 159,90 eller billigere

DENNE varen har en helt kurant og positiv/grei kundeomtale.

 

Og da har jeg ikke begynt på Ebay en gang :)

Hvor hadde dere kjøpt kabelen fra, når man likevel må ut på det vide internett? Kunne selvsagt trasket rundt litt til. Forsøkt spesifikke lokale dataforhandlere, men det blir vel ofte en innbestillingsvare hos de fleste, med enkle unntak kanskje.

 

Som Andrull muligens er inne på, så betyr det kanskje ikke så mye om den er aktiv. Eller tolker jeg han feil nå?

Endret av G
Lenke til kommentar

Det jeg da lurer mest på når dere likevel er innom temaet "utvalget av varer å teste", det blir om utvalget omrokkeres litt på mellom hver test ??

 

 

Ja, det gjør de. Tek oppgir også for hver test hvilke varer de har valgt ut, hvis man orker å se etter.

 

Sånn sett er det ganske likt "handlekurv"-testene i VG. Med den ekstra fordelen at på datautstyr har man hele prisguiden og prisjakt, så man vet hvor man får hvilken pris på akkurat det man trenger, noe som sikkert kunne vært ganske greit på vaskemiddel og colabrett også.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

 

 

I en pristest så er det nettopp dette som testes. Kjøper du deg en Cola, så ønsker du ikke å få farget vann fordi det er bedre for deg som forbruker. Det hjelper ikke kunder om de sorterer etter hvilken butikk som er best, når de sier at det bare var prisen som bestemte.

 

Da vil kunden tro at den beste butikken er billigst, noe som ville vært direkte lureri og hjelper ikke en sjel.

 

Evner du ikke å skille mellom best pris og best service, ja så bør du kanskje som nevnt ikke lese en slik test.

Det er jo derfor testen er meningsløs .

Kunden er ikke bare etter billigste pris

 

og farget vann kan god bli klassifiser som ekstra billig cola hos den billigste butikken

 

Testen er meningsløst kun fordi du ikke har skjønt poenget med den. Svært mange er kun ute etter billigste pris, hvorfor tror du Ryanair er et av de største flyselskapene i europa for tiden?.

 

Her er det identiske varer som sammenlignes, så farget vann og cola sammenligning er helt feil.

 

slutt å prate på tvers

hvis folk er kun ute etter billigste pris så er det ikke så nøye på om varen er helt identiske

 

Hvis man er ute etter god kvalitet til lavest mulig pris ( det HW egentlig burde konsentrere seg om ) så ser man på mer en bare prisen og da betyr en slik pristest uhyre lite da man må undersøke andre steder for å få all infoen man trenger

 

At Ryanar er bilist men også ræva ser man jo bare på hvordan folk klager til de blir syke

Er det det folk ønsker ?

 

 

 

Nja, ser du ikke at Pixmania og Ryanair blir litt av samme ulla?

 

lit rart at du ikke har sett at jeg har ment det hele tiden . men det kommer sikkert av at jeg har prøvd å anonymisere det for å ikke skape for mye bråk

Lenke til kommentar

 

 

MobileLeo

Din testmetode har på lik måte med hw.no sin, en del begrensninger. Og det vil alltids være kompromisser.

HW.no tester en håndfull populære produkter som forbrukere flest vil ønske å kjøpe, og det testes i hvor mange prosent billigere det er totalt sett fra en butikk til en annen. Det er begrenset med hvor stor dybde en slik sammenligning da får.

 

Å sjekke hvem som er billigst på hele sortementet (som er sammenlignbart) vil selvsagt gi stor dybde, men er håpløst når du ikke oppga hvor mange prosent rimeligere den andre butikken er. Mulig det ligger et sted i alle disse bildene og lenkene på dine tidligere poster, men uansett så vil det være kompromisser med en slik metode. Din metode tar ikke høyde for noen skikkelig gode tilbudsvarer, spesielt på populære produkter som den andre ikke har (du har KUN sammenlignet det de har til felles). For alt vi vet så kan Siba ha god pris på mange varer som netonnet ikke har.

 

Det finnes flere kompromisser og forskjeller der ute, og fakta er at det alltids vil være forskjeller med tanke på hvordan du tester. Men poenget er at din testmetode ikke nødvendigvis er noe bedre enn hw.no sin.

 

Det jeg da lurer mest på når dere likevel er innom temaet "utvalget av varer å teste", det blir om utvalget omrokkeres litt på mellom hver test ??

For min del testet jeg en ren priskrig mellom flere aktører ved å se på hele sortimentet til aktøren. Her taes det KUN hensyn til pris. Om man sammenligner flere butikker opp mot hverandre på denne måten og gjør det hele litt "statistisk riktig" vil man enkelt og greit få svaret på hvem som totalt er billigst :)

 

Så svaret på spørsmålet ditt er, jeg sjekket hele sortimentet hvor begge aktørene kan sammenlignes... Har to aktører 2000 like varer i sortiment, blir vinneren den som er billigst på flest varer. Det er her man kan spare mest penger og det er det denne testen burde handle om.

 

Når jeg testet dette, noe jeg nå har gjort flere ganger de siste dagene, har ikke Siba vært billigere enn 2. og 3.plassen. Den som har kommet billigst ut ved å gjøre denne testen på "alle" de store aktørene på nett i Norge er NetOnNet...

 

Testen har tatt for seg flere tusen produkter som er testet mot hverandre, og svaret var ganske tydelig! Dette er grunnen til at jeg mener måten testen til Tek.no er utført på er ganske misvisende!

Lenke til kommentar

 

Når jeg testet dette, noe jeg nå har gjort flere ganger de siste dagene, har ikke Siba vært billigere enn 2. og 3.plassen. Den som har kommet billigst ut ved å gjøre denne testen på "alle" de store aktørene på nett i Norge er NetOnNet...

 

Testen har tatt for seg flere tusen produkter som er testet mot hverandre, og svaret var ganske tydelig! Dette er grunnen til at jeg mener måten testen til Tek.no er utført på er ganske misvisende!

 

 

På den annen side. - Hvis 1000 av disse varene aldri blir solgt, og det er her NetOnNet er vannvittig billig, mens Siba er billigst på de 1000 varene som blir solgt, men kanskje ikke med like mye - så blir bildet plutselig annerledes - c?

Lenke til kommentar

@MobilLeo:

 

Hvor mange timer tar det å teste 2000 varer mot hverandre. Det er helt greit at du har gjort det som et eksperiment. Men, du ønsker altså at prisguiden skal bruke disse ekstra timene. Bare for å kunne finne ut at "NetOnNet" skulle kunne klatre en posisjon eller 2 opp eller nedover, alt etter hvilken aktør man ettersjekket med metoden din.

 

Om man tar prisguiden for hva den er, altså en omtrentlig kontroll på hvem som er billigst, er ikke det helt kurant?

 

Jeg vil heller at prisguiden skal få inn flere av de eksotiske RAM-brikkene eller PSU'ene eller hva det måtte være som jeg har lyst på - i listene sine, enn at det går med til "unødvendig arbeide".

Endret av G
Lenke til kommentar

Essensen av saken glipper for deg....

 

Det er absolutt til hjelp for forbrukeren å vite hvilke butikker som er billigst.

Da har de funnet ut av ett viktig parameter. Det at testen ikke tar hensyn til kundeservice, returrett, leveringstid, refunderingstid osv er heller ikke meningen.

Her får man vite hvem som er billigst på ett gitt utvalg produkter. Ettersom vi vet hvordan testen er utført og nøyaktig hvilke produkter som er brukt er det lett å forstå at undersøkelsen kan brukes i begrensede tilfeller.

 

Det er da greit å vite at mpx faktisk er bittelitt billigere enn komplett selv om det er samme eiger.

På samme måte er det greit å vite at Netonnet er NESTEN like billig som siba og pixmania. For meg sier denne infoen: "hey! Sykt bra at netonnet er på tredjeplass. Da handler jeg der, for der vet jeg at jeg får god service og prisene er jo slett ikke så verst!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

og testen sier jo ingen ting om det vil være slik om en uke

skal man da gjenta testen ?

 

Greit nok mange er interesser i hva varen koster og hvor man kan få den billigst .

problemet er det slett ikke hjelper kundene i det hele tatt

det ene er at man ser den butikken som i de ene øyeblikket er billigst, men samtidig så ignoreres alle de andre faktoren som må til for en handel

 

Det andre er om butikken forsatt er billigst når an kunden handle der

 

jeg ser ikke noen fordel med slike tester ,

det blir som finne den billigste ferien uten å vite hvor den går hen.

 

ingen vil betale en masse og så være hjemme fordi det tilfeldig er den billigste måten å tilbringer ferien på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...